Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با بیان اینکه مبلغ باید مصلح اجتماعی باشد، گفت: حتی یک میت در لرستان بدون تجهیز دفن نشد.

 حجت‌الاسلام مهدوی امین امروز دوم تیر در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: اول تیرماه سالروز تأسیس تبلیغات اسلامی به فرمان رهبر بود تا آنچه دستاورد حوزه‌های علمیه است را ترویج کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اساس کار تبلیغات در بدو تأسیس اعزام مبلغ بود، ادامه داد: طی سالیان بعد آرام آرام بخش‌ها و قسمت‌هایی به سازمان اضافه شد ولی در مجموع کار تبلیغات، تبلیغ اسلام است و باید در این مسیر از روش‌ها و عقد از روش‌ها و ابزارهای گوناگونی استفاده کرد.

مهدوی امین یادآور شد: تبلیغات اسلامی یک قرارگاه فرهنگی جهت رصد کردن است تا بتواند آنچه در جامعه اتفاق می‌افتد را به واقع پاسخگو باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با تأکید بر اینکه به نظر می‌رسد بحث تبلیغات دینی نیازمند تحول است، افزود: امروز گام دوم تبلیغ به‌عنوان تحول در تبلیغ نامگذاری شده و امسال برنامه‌های خاصی در سالروز تأسیس تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود.

وی با یادآوری اینکه کنگره ملی تبلیغ در سال ۱۴۰۰ در همین روز و در راستای تحول در تبلیغات دینی برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: طرح این کنگره به مقام معظم رهبری تحویل داده شده و این برنامه از اول تیر امسال با برگزاری همایش‌های استانی رقم خورد. این طرح سال آینده در ۳۱ استان برگزار می‌شود و هسته‌های پانزده‌گانه جلسات و کمیسیون‌هایی در این خصوص تشکیل خواهند داد.

وی بیان کرد: مردمی کردن تبلیغ یکی از برنامه‌های ماست و باید تمام مردم در این راستا اعم از تشکل‌ها، امامان جماعت محله‌های مختلف و روستاها، فعالان هیئت‌های مذهبی، فرهنگی و رسانه‌ای در این راستا ایفای نقش کنند.

مهدوی امین با بیان اینکه هر مدرسه و هر مسجد یک ظرفیت تبلیغی است، تصریح کرد: روز گذشته همایش استانی گام دوم تبلیغ با حضور اصناف پانزده‌گانه برگزار شد و محورهای آن موضوعاتی از جمله تبلیغ اسلام ناب محمدی، مردم سازی تبلیغ، الگوی تحول تبلیغ و الگوی حکمرانی فرهنگی انقلاب اسلامی بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با یادآوری اینکه باید به این نتیجه برسیم که در بحث توسعه فرهنگ اولویت دارد، اضافه کرد: ما به دنبال این هستیم که فرهنگ از شلختگی و موازی‌کاری بیرون آید. فضای تبلیغی و فرهنگی کشور شلخته بوده و کار موازی زیاد می‌شود و هرکسی می‌خواهد هر چیز را به سمت خود بکشد و کار جمعی کردن جا نیفتاده است. اگر بتوانیم فرهنگ اسلامی ایرانی را جا بیندازیم فضا، فضای توهین و اهانت نمی‌شود.

وی به اجرای طرح امام _محله در ۲۹ محله در لرستان اشاره کرد و گفت: در این طرح امام محله باید اوضاع اقتصادی سیاسی و اجتماعی خود را شناسایی کرده و از ظرفیت‌های محله باخبر باشد تا به‌عنوان امام، جلودار پیشرو و کنشگر وارد جریان شود.

مهدوی امین خاطرنشان کرد: همچنین در روستاها بحث امام روستا را در ۱۹ پایگاه اجرایی خواهیم کرد و در ۲۰ پایگاه مهم طرح امام فرهنگی اجتماعی را داریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به حضور فعال جامعه دینی در اتفاقات سال‌های اخیر از جمله وقوع سیل زلزله و غیره افزود: بروز بیماری کرونا در جامعه دینی تحولاتی ایجاد شد و تمام اماکن دینی ما دچار تغییر شدند و هر اجتماعی تعطیل شد و خدا را شکر حوزه دین در این خصوص خوش درخشید و نشان دادیم هیچ تعارضی بین دین و علم وجود ندارد و هیچ‌کدام از گروه‌ها و اصناف به‌اندازه روحانیون و حوزه دین تعطیل نشدند.

 وی تصریح کرد: با تعطیلی حوزه‌های دینی نشان دادیم که اماکن دیدنی فقط یک کارکرد ندارند و در این ایام مسجدها محل تولید ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده شدند.

مهدوی امین گفت: با این کارها نشان دادیم که حوزه دینی می‌تواند به بحث مسائل اجتماعی ورود پیدا کند و این‌ها چراغ‌کار ما در آینده خواهد بود که کارهای فرهنگی ما باید پیوست اجتماعی داشته باشد.

مهدوی امین گفت: مبلغ باید مصلح اجتماعی باشد و تبلیغات و کار فرهنگی او یک برنامه اجتماعی را نشانه بگیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: اولین استانی هستیم که با بروز بیماری کووید ۱۹ و تلفات ناشی از آن حتی یک جسد بدون تجهیز دفن نشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی سازمان تبلیغات اسلامی انقلاب اسلامی مقام معظم رهبری کروناویروس مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان مهدوی امین طرح امام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۷۵۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه‌های فرهنگی برنامه‌های شاخص خود را برای سال جاری تعیین کنند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اردبیل گفت: دستگاه‌های فرهنگی برنامه‌های شاخص خود را برای سال جاری احصا و اعلام کرده و در اجرای برنامه‌های خود باید به‌ صورت متمرکز و با همکاری یکدیگر اقدام کنند تا تأثیرگذاری بالایی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، رضا قاسمیان در نشست با مدیران دستگاه‌های فرهنگی استان، اظهار کرد: اجرای برنامه‌های فرهنگی با توجه به تهاجم فرهنگی دشمنان، کاری قرارگاهی و نیازمند مشارکت همگان است.

وی افزود: دستگاه‌های فرهنگی استان اردبیل برنامه‌های شاخص خود را برای سال جاری احصا و اعلام کنند و برای اجرای این برنامه‌ها هم به‌صورت متمرکز و با همکاری یکدیگر اقدام کنند تا تأثیرگذاری بالایی داشته باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل با تأکید بر توجه به تقویت موضوعات فرهنگی تأثیرگذار در جامعه از طریق فضاهای مختلف اطلاع‌رسانی اعم از مجازی و مکتوب، ادامه داد: تقویت هویت ایرانی و اسلامی جوانان باعث افزایش مقاومت آنان در مقابل تهاجم فرهنگی دشمنان می‌شود.

قاسمیان تصریح کرد: مشارکت اجتماعی در نهادینه شدن فرهنگ خیرخواهی دارای اهمیت بوده و مشارکت دستگاه‌ها در ترویج قدرشناسی و تمکین به قوانین اجتماعی از طریق فضاهای مختلف اطلاع‌رسانی و ارتباطی ضروری است.

منشور رسانه‌ای و عهدنامه فعالان فضای مجازی استان اردبیل به‌زودی رونمایی می‌شود

وی بیان کرد: در راستای سالم‌سازی فضاهای مجازی، باید تولید و توزیع محتوا به‌صورت تخصصی و با مشارکت فرهیختگان و نخبگان استان اردبیل در دستور کار باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل با اشاره به تدوین منشور رسانه‌ای و عهدنامه فعالان فضای مجازی استان و رونمایی از آن در آینده نزدیک، گفت: در این منشور، رعایت نکات مختلف در رابطه با مصالح و منافع استان اردبیل یادآوری شده و فعالان فضای مجازی را نسبت به اجرای آن دعوت می‌کند.

در این نشست مدیران دستگاه‌های فرهنگی استان اردبیل نظرات و نیازمندی‌های خود را برای اجرای برنامه‌ها در طول سال بیان کردند.

کد خبر 749137

دیگر خبرها

  • نیروی انسانی زمانی موفق است که رویکرد الهی، دینی و تفکر توحیدی داشته باشد
  • ۱۴ محله اردبیل میزبان رویداد «یک صدا ایران» خواهد بود
  • تشکیل قرارگاه شهید آوینی فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری است
  • دستگاه‌های فرهنگی برنامه‌های شاخص خود را برای سال جاری تعیین کنند
  • ضرورت توجه به جریان رسانه‌ای در مناطق مختلف اردبیل
  • ۶ محله در حاشیه مشهد میزبان رویداد یکصدا ایران شدند
  • آیا اوضاع حجاب با اجرای طرح نور بهتر شده است؟
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • جشن‌های دهه کرامت در همه مساجد و محله‌های لرستان برگزار می‌شود
  • بودجه دولتی برای حوزه‌های علمیه | جمع مبلغ نهاد‌های فرهنگی و مذهبی ۶۷ هزار میلیارد تومان!