Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@03:07:56 GMT

افزایش ۱۰ درصدی پرونده‌های قضایی در اردستان

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۷۵۶۸۷

افزایش ۱۰ درصدی پرونده‌های قضایی در اردستان

ایسنا/اصفهان رئیس دادگستری شهرستان اردستان گفت: از سال گذشته تاکنون میانگین پرونده‌های ورودی به دادگستری اردستان ۱۰درصد افزایش داشته است.

علیرضا شعبان فر، امروز (دوشنبه-دوم تیر ماه) در نشست خبری هفته قوه قضاییه، اظهار کرد: از سال گذشته تاکنون میانگین پرونده‌های ورودی به دادگستری اردستان ۱۰درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بیشترین موضوع پرونده‌هایی که در شهرستان اردستان اتفاق می‌افتد توهین است، افزود: توهین و افترا در شهرستان، افزایش زیادی داشته که می‌طلبد دستگاه‌های متولی در این خصوص برنامه‌هایی برای کاهش آن داشته باشند.

به گزارش ایسنا، رئیس دادگستری شهرستان اردستان با بیان اینکه جرم توهین در پنج سال گذشته اولین و بیشترین موضوع پرونده‌های دادگستری بوده است، گفت: همچنین سرقت در رتبه بعدی شهرستان اردستان قرار دارد که شاید موضوع‌های اقتصادی در اتفاق این جرم که بیش از حد رشد داشته بی‌تأثیر نبوده است.

شعبان‌فر با بیان اینکه افزایش کشفیات مواد مخدر در شهرستان اردستان باعث شده موضوع مواد مخدر از دیگر موضوعات مهم و زیاد پرونده‌های دادگستری باشد، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون چند محموله با حجم زیاد در شهرستان اردستان کشف شده است.

وی با بیان اینکه در اردستان بازداشتگاه وجود ندارد، گفت: گاهی مواقع جزای متهم زندان نیست و باید در بازداشتگاه موقت توقف داشته باشد که به دلیل اینکه در این شهرستان بازداشتگاه وجود ندارد مجبور هستیم متهمان را به زندان شهرهای اطراف انتقال بدهیم. بازداشتگاه نیاز شهرستان اردستان است که امیدواریم مسئولان در این خصوص مساعدت کنند.

رئیس دادگستری شهرستان اردستان با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین دلایل وقوع جرم در کشور ممکن است بیکاری و درآمد کم باشد، گفت: در یک سال گذشته دادگستری شهرستان برای زندانیان اردستان اشتغال‌زایی کرده و هم‌اکنون مشغول به کار هستند.

شعبان فر بر حمایت از واحدهای تولیدی در سال جهش تولید تأکید کرد و گفت: در یک سال گذشته با توجه به وضعیت بد اقتصادی و شکایت برخی از کارگران و حتی بانک‌ها، هیچ واحد صنعتی در شهرستان اردستان تعطیل نشده است. مشکلات اقتصادی مدیران واحدهای تولیدی به هیچ وجه نباید موجب تعطیلی و بیکاری کارگران شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پرونده قضایی شهرستان اردستان دادگستری شهرستان سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۷۵۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرونده قضایی برای آتش‌سوزی روستای امامزاده ابراهیم تشکیل می‌شود

ایسنا/گیلان دادستان شفت از تشکیل پرونده قضایی در رابطه با آتش‌سوزی شهرک امامزاده ابراهیم این شهرستان خبر داد و گفت: علت وقوع آتش‌سوزی پس از اعلام نظر کارشناسان مشخص خواهد شد.

آتش سوزی در شهرک امامزاده ابراهیم (ع) شفت که از بامداد روز گذشته (۱۳ اردیبهشت ماه) از یک نانوایی تعطیل شروع شد، به سرعت گسترش یافت و حدود ۱۳۰ واحد مسکونی و تجاری را طعمه کرد.

روستای امامزاده ابراهیم در ۴۸ کیلومتری مرکز استان گیلان (رشت) واقع است که به واسطه وجود ساختمان‌های زیبا و رنگارنگ چوبی چند طبقه و وجود چشمه‌های بکر و طبیعت چشم‌نواز، هر سال در بهار و تابستان میزبان بسیاری از گردشگران و زائران است. با وقوع این حادثه، این پنجمین باری است که روستای امامزاده ابراهیم دچار آتش‌سوزی شده است.

علی‌اصغر چگینی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شفت امروز در گفت وگو با خبرنگاران، از تشکیل پرونده قضایی در راستای بررسی آتش‌سوزی شب گذشته بازارچه امامزاده ابراهیم شفت خبر داد.

وی در جریان بازدید میدانی از بازارچه امامزاده، بیان کرد: این آتش‌سوزی از ساعت ۱۲ شب گذشته آغاز شد و بیش از ۱۳۰ پلاک واحد مسکونی و تجاری به‌طور کامل در آتش سوختند.

دادستان شفت افزود: ضمن تشکیل پرونده قضایی، دستور انجام تحقیقات در راستای کشف علت حریق صادر شده است و علت آتش‌سوزی پس از اعلام نظر کارشناسان متخصص مشخص خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افتتاح چهارمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی در شهر قروه
  • مقابله با تغییر کاربری ۱۲۸۷۰ هکتار از اراضی زراعی البرز
  • بررسی ۴۲۲ فقره پرونده در ۲۲ مرکز مهر خانواده مازندران
  • چهارمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی شهر قروه افتتاح شد 
  • چهارمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی شهر قروه افتتاح شد
  • عفو بیش از ۲ هزار نفر از زندانیان جرایم غیر سرقت در البرز
  • آغاز گل چینی از گلستان‌های گل محمدی اردستان
  • آغاز گل چینی از گلستان های گل محمدی اردستان
  • پرونده قضایی برای آتش‌سوزی روستای امامزاده ابراهیم تشکیل می‌شود
  • کاهش ۲۴ درصدی ورودی پرونده‌های طلاق توافقی در شهرستان بهارستان