Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در حوزه خدماتی که خیرین داشته اند، ۴۶۰ هزار متر مربع فضای آموزشی، خوابگاهی و و رفاهی را از این طریق تکمیل کردیم و ۳۵۵ هزار متر مربع دیگر در حال ساخت است.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری امروز در نشست خیرین آموزش عالی کشور که در وزارت علوم برگزار شد، گفت: در فضای فعلی کشور مردم خاطرات خوبی از خیرین حوزه تعلیم و تربیت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
پیشتازانی در حوزه مدرسه سازی حضور داشتند به طوری که مرحوم حافظی خیر مدرسه ساز خاطره خوبی در ذهن مردم به جا گذاشت.

وی افزود: دانشگاه‌های ما نیز قبل از انقلاب و بعد از انقلاب خاطره‌های خوبی از اشخاصی دارند که وقف کرده و خیر آموزش عالی هستند، ما بعد از انقلاب در زمینه خیرین مشارکت خوبی داشتیم البته خیلی وقت‌ها به دلیل غفلت ما افرادی که خیر بوده و در این حوزه تلاش کرده بودند معرفی نشده بودند. بر همین اساس وزارت علوم تلاش خود را انجام داده و ستاد خیرین دانشگاه ساز را در وزارت علوم و همه دانشگاه‌ها شکل داده است و بیشتر به این دلیل است که این فرهنگ را ترویج دهیم و تشکر خودمان را به عنوان مجریان آموزش عالی دانشگاه و دانشجویان از خیرین داشته باشیم.

وزیر علوم ادامه داد: امیدواریم جریان خیر در کشور گسترده‌تر شود تا این امانت را به اهلش برسانیم.

وزیر علوم در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: توسعه آموزش عالی از نظر ساخت مراکز و صدور مجوز زیاد بوده، اما پشتیبانی از این مراکز چندان سرعتی نداشته است و ما با کمبود مراکز رفاهی رو به رو بودیم. صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم مسئولیت تامین رفاه دانشجویان را دارد که در اینجا جای تقدیر و تشکر دارد یک نگاه به این آمار‌ها نشان می‌دهد زحمات و تلاش در این حوزه قابل تقدیر است. ما در حوزه خدماتی که خیرین داشته اند ۴۶۰ هزار متر مربع فضای آموزشی، خوابگاهی و و رفاهی را از این طریق تکمیل کردیم و ۳۵۵ هزار متر مربع دیگر در حال ساخت و تکمیل است و بیشتر در این جلسه‌ای که برگزار شد بحث در مورد تکمیل خوابگاه‌هایی است که برای سال جدید به کار گرفته می‌شود و امیدواریم فضای این چنینی را در کل جامعه اطلاع رسانی کنیم.

غلامی تصریح کرد: بیشتر از آنچه که کمبود‌ها را اعلام کنیم باید قدرشناس این همت عالی بوده و فرهنگ خیرین را تکثیر کنیم و در جلساتی این چنینی به جای کمبود‌ها از ارتقا و تکمیل و توسعه صحبت کنیم. برخی از خوابگاه‌های خیر ساز در حد هتل هستند به طوری که من از یکی از این خوابگاه‌ها که در دانشگاه صنعتی اصفهان ساخته شده بود، بازدید کردم و عنوان کردم اگر این خوابگاه را به دانشجویان بدهید تلاش می‌کنند تا آخرین مقطع حتی بعد از فارغ التحصیلی در آنجا بمانند و به راحتی نمی‌شود به آن‌ها گفت که خوابگاه را تخلیه کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: خیرین آموزش عالی وزیر علوم غلامی خوابگاههای دانشجویی هزار متر مربع وزارت علوم آموزش عالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۷۶۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگروه آمایش و مدیریت طرح تحول آموزش عالی استان برگزار شد

چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه جلسه کارگروه آمایش و مدیریت طرح تحول آموزش عالی استان با موضوع حذف رشته‌های کم تقاضا در بنگاه‌های اقتصادی و معرفی رشته‌هایی که در بازار کار تقاضا دارند به ریاست استاندار کرمان و با حضور روسای دانشگاه‌ها و دیگر اعضای کارگروه در محل سالن پیامبر اعظم (ص) برگزار شد. 

محمدمهدی فداکار استاندار کرمان با تبریک ۱۲ اردیبهشت، قدرشناسی، احترام و حفظ حرمت جایگاه معلم را مورد تاکید قرار داد و در خصوص مجوز پذیرش دانشجو به صورت مجازی در دانشگاه شهید باهنر با همکاری مراکز آموزشی پیام‌نور گفت: لازم است یک قاعده کلی برای درخواست مجوز با مصوبه کارگروه تهیه شود که بعضی از دانشگاه‌های استان در رشته‌های خاص بنا به اقتضای جغرافیایی منطقه با پیام‌نور توافق کنند. 

وی در ادامه گفت: شهرستان بردسیر با راه‌اندازی مجدد فولاد مشیز نیازمند نیروی انسانی متخصص خواهد بود؛ بنابراین رشته‌های مورد نیاز معادن صنعتی باید در این منطقه تعریف شود و سرمایه‌گذاری آموزشی در این منطقه در آینده نه چندان دور موثر خواهد بود. 

استاندار کرمان بیان کرد: نیاز‌های منطقه شناسایی شود و نیاز‌ها با الزامات و تعداد نیروی کار مشخص مستند شود و به نوعی این کار تقویت آموزش برای اشتغال خواهد بود. 

در این نشست در خصوص پیوست اشتغال و مستندات مربوط به ابقای رشته‌های کارشناسی کم تقاضا در استان، درخواست مجوز پذیرش دانشجو در پردیس‌های دایر در دانشگاه باهنر کرمان، درخواست مجوز پذیرش دانشجو به صورت مجازی در دانشگاه شهید باهنر با همکاری مراکز آموزشی پیام‌نور در شهرستان‌های راور و بردسیر و درخواست‌های گشایش رشته‌های جدید میان رشته‌ای در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی استان بحث و گفتگو شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • کسب رتبه ۱۴ دانشگاه مازندران در بخش آموزش در میان دانشگاه‌های کشور
  • وضعیت لایحه بودجه حوزه آموزش عالی، تحقیقات و فناوری
  • لزوم تلفیق نظام‌های تربیتی و فناوری در دانشگاه‌ها
  • دانشگاه تهران مأمور تدوین نظام‌نامه دانشگاه تمدن‌ساز شد
  • دکتر جهان‌بین: دانایی که منجر به توانایی نشود، مورد اقبال مردم نخواهد بود
  • باید ریل‌گذاری در آموزش عالی تغییر کند/ سند آمایش استان کرمان در حوزه آموزش عالی تدوین می‌شود
  • دانایی که منجر به توانایی نشود مورد اقبال مردم نخواهد بود
  • دانشجو‌های خانه به دوش! / جای خالی خانه دانشجویی در پازل زندگی زوج‌های دانشجو
  • کارگروه آمایش و مدیریت طرح تحول آموزش عالی استان برگزار شد
  • اولین خوابگاه متاهلی دانشگاه خلیج فارس افتتاح شد