Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیا اخیرا در پی پیدا کردن یک مشاوره خانواده خوب  بوده‌­اید؟  اگر در خانواده خود با مشکلات زیادی مثل اعتیاد یکی از اعضا، و یا  مخفی‌کاری روبرو­ هستید و فکر میکنید برای حل آنها، نیازمند کمک متخصص ماهر هستید؟

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام پزشک خوب، نگران نباشید، ما در این متن به شما کمک خواهیم کرد تا با دلایل نیاز به مشاوره خانواده آشنا شده و به مشاور خانواده و روانشناس خوب در تهران و سایر شهرستان ها دسترسی پیدا کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خانواده مهم‌ترین شاهراه ارتباطی است که انسان‌ها با یکدیگر دارند. جوامع انسانی حول واحد خانواده شکل گرفته‌اند، و بدون ارتباط با یکدیگر و بدون غریزه برای حفاظت از خانواده، ممکن بود انسان‌ها هرگز به پیشرفت و تکامل کنونی دست نیابند.

با این همه، خانواده‌ها خالی از دردسر و استرس و درگیری نیستند.

نکته کلیدی برای داشتن خانواده‌ای موفق، درک و شناسایی نیاز هر یک از اعضای خانواده و در تعادل نگه داشتن آن‌ها است. مشاوره خانوادگی نوعی راه حل منحصربه‌فرد است که می‌تواند به همه این نیازها پاسخ دهد. در زیر به دلایل مهمی که نشان دهنده ضرورت مراجعه به مشاور خانواده و روانشناس است اشاره می کنیم.

معضل اعتیاد یکی از اعضای خانواده

اعتیاد می‌تواند تمام اعضای خانواده را تحت تاثیر قرار دهد، از همسر و نوجوانان گرفته تا اعضای جدید خانواده. حتی اگر فرد معتاد عضو خانواده درجه یک‌تان نباشد، باز هم ممکن است عواقب اعمال آن‌ها قویا حس شود.

دست و پنجه نرم کردن با اعتیاد به الکل و مواد مخدر دشوار است، به خصوص اگر در خانواده سابقه طولانی استفاده از آن‌ها وجود داشته باشد یا برعکس، هیچ سابقه‌ای وجود نداشته باشد.

اگر حتی یکی از اعضای خانواده‌تان نیازمند مداخله، خدمات ترک اعتیاد یا مشاوره است، کل خانواده نیز می‌توانند از مشاوره خانوادگی بهره برده و یاد بگیرند که از یکدیگر حمایت کنند و با هم اعتیاد را شکست دهند. خانواده درمانی یکی از ارکان اصلی و اساسی در درمان اعتیاد است.

استقلال خواهی اعضا خانواده

نوجوانان ممکن است گاهی بداخلاق باشند و از شما بخواهند که به حریم خصوصی آن‌ها احترام بگذارید. ممکن است همسرتان از وظایف سنگین مادرانه خسته شده باشد و بخواهد یک روز را با خود خلوت کند، یا شوهرتان بخواهد برای آخر هفته با دوستانش به تفریح برود. در هر سنی، خواستن زمانی برای تنها بودن کاملاً نرمال و طبیعی است.

اما اگر ببینید که یکی از اعضا کاملا گوشه‌گیر شده، هر شب به جای حاضر شدن سر میز شام در اتاق خود می‌ماند و با دوستان و خانواده‌اش معاشرت نمی‌کند، این موضوع می‌تواند مشکلات جدی‌تری به همراه داشته باشد.

معمولا افرادی که به مرور زمان از موقعیت‌های اجتماعی دوری می‌کنند، ممکن است افسردگی یا مشکل روانی دیگری داشته باشند، که باید به آن توجه کرد. اگر یکی از اعضای خانوده، به خصوص یکی از بچه‌ها، شروع به گوشه‌گیری و دوری از اجتماع کند، ممکن است به دلیل تحقیر، خشونت و سوء استفاده باشد. دلیل آن هر چه که باشد، مشاوره خانوادگی می‌تواند به شما کمک کند.

احساساتی بودن بیش از حد اعضای خانواده

اگر پدر یا مادر هستید، شما هم در زمانی از زندگی‌تان نوجوان بودید، پس می‌دانید که نوجوانان به راهنمایی‌های کامل متفاوتی نیاز دارند. سال‌های نوجوانی سرشار از احساسات، خشم و پرسش است. اگر نوجوان شما به طور مکرر با فوران احساسات  مواجه بوده و بیش از حد احساساتی است، این موضوع می‌تواند نشانه مشکلات دیگر باشد.

بچه‌هایی که کج‌خلقی می‌کنند اغلب دلیلی برای رفتارشان ندارند. بیشتر افراد تا سن 25-22 سالگی، که مغزشان به طور کامل رشد می‌کند، توانایی کنترل احساسات‌شان را ندارند؛ بقیه افراد هم هرگز این توانایی را به دست نخواهند آورد. مشاوره خانوادگی می‌تواند مشکلات بنیادی را که باعث رنجش عاطفی فرزندان و خانواده‌تان شده است، شناسایی کند و بهترین راهکارها را ارائه دهد.

سرد شدن روابط بین اعضای خانواده

آیا احساس می‌کنید اعضای خانواده‌تان دیگر با هم صحبت نمی‌کنند؟

آیا فرزندان نوجوان‌تان دور میز شام نشسته و به جای صحبت کردن، سرشان به گوشی و شبکه‌های اجتماعی گرم است؟

 آیا صبح حتی قبل از بلند شدن از رخت‌خواب شروع به چک کردن پیام‌های تلفن همراه‌تان می‌کنید؟

هر چه بیشتر با تلفن‌های همراه و دنیای مجازی در ارتباط باشیم، ممکن است ارتباط‌مان با مهم‌ترین افراد زندگی‌مان قطع شود.

مشاوره خانوادگی می‌تواند به چنین خانواده‌هایی کمک کند که وسایل الکترونیکی را کنار گذاشته و ارتباط با یکدیگر را از سر بگیرند.

مراجعه به روانشناس و مشاور خانواده

شما می‌توانید از طریق وبسایت پزشک خوب به طیف وسیعی از بهترین مشاوران خانواده در سراسر کشور دسترسی داشته باشید و نوبت خود را به صورت آنلاین رزرو کنید. در صورتی که به دنبال یک مشاور خانوادگی خوب می‌گردید، سعی کنید همه گزینه‌های موجود، از جمله مشاوره حضوری و مشاوره آنلاین، را در نظر بگیرید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پزشک خوب مشاوره خانواده مشاوره خانوادگی مشاوره خانواده اعضای خانواده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۷۸۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنجیره تولید دارو در البرز باید توسعه یابد

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن کوشش تبار در حاشیه رونمایی از داروی بوپرنورفین در حاشیه برگزاری نمایشگاه بین المللی ایران اکسپو ۲۰۲۴ که با حضور استاندار البرز برگزار شد، با اشاره به وضعیت مطلوب علمی و فناوری استان البرز گفت: نگاه استاندار البرز به بحث تولید دارو، نگاهی نرم‌افزاری بوده و این اتفاق خوبی است که در استان البرز رخ داده است.

وی مطرح کرد: استان البرز با راهبری بخش دارو و دیگر زمینه‌های این حوزه وضعیت مطلوبی دارد و توانسته جایگاه خود را در زنجیره دارو پیدا کند. این استان همچنین می‌تواند در بحث تولید دارو در منطقه نیز نقش‌آفرینی کند. دارو موضوعی است که می‌تواند زمینه ساز فعالیت فرا قاره‌ای باشد.

معاون امور اقتصادی وزیر کشور عنوان کرد: این موضوع نقش‌آفرینی البرز را نیز به نمایش گذاشته که در نمایشگاه ایران اکسپو نیز مشهود است و استقبال و نظر ویژه بازدیدکنندگان از غرفه‌های استان گواه این ادعاست. توسعه زنجیره تولید دارو در البرز علاوه بر ایجاد اشتغال می‌تواند منافع دیگری نیز نصیب استان و کشور کند و این زنجیره نه تنها نباید منقطع شود بلکه باید توسعه پیدا کند.

این محصول در اندیکاسیون‌های ضد درد و ترک اعتیاد کاربرد دارد و در دو دوز ۱۰۰ و ۳۰۰ تولید می‌شود. با توجه به اینکه بیماران سرطانی و افراد درگیر اعتیاد با دردهای مزمن به صورت مداوم دست و پنجه نرم می‌کنند، این دارو با تکنولوژی هوشمند خود به صورت خودکار و به مدت یک ماه در بدن بیمار به کاهش درد کمک می‌کند.

کد خبر 6094679

دیگر خبرها

  • ۵۸ درصد از مراجعه کنندگان به مرکز مشاوره شهرداری خمین زنان هستند
  • فیلم| ویدیوی تکان دهنده از صحبت‌های کودک فلسطینی که تمام اعضای خانواده‌اش به شهادت رسیدند
  • ارائه ۴۱۰ هزار ساعت خدمت مشاوره‌ای رایگان به مردم
  • هر چه میز خدمت مسئولان خلوت‌تر باشد نمره آن‌ها بالاتر است
  • کاربردی کردن میز خدمت برای عموم مردم
  • دلایل کاهش نرخ باروری در کشور
  • سرکشی از خانواده‌های شهدا برکات معنوی دارد
  • ارائه خدمات مشاوره و مددکاری رایگان به رانندگان تاکسی و خانواده هایشان
  • افتتاح مرکز مشاورزه ازدواج و تحکیم خانواده شهرستان اسکو
  • زنجیره تولید دارو در البرز باید توسعه یابد