Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادستان کل کشور درباره ابهام‌های مرگ غلامرضا منصوری قاضی بازنشسته و متهم ردیف نهم پرونده اکبر طبری گفت: حادثه‌ای در خارج از کشور رخ داده و فردی که در مظان اتهام بوده و در قوه قضائیه بوده، در خارج از کشور حادثه‌ای برایش رخ داده وابعاد حادثه ناشناخته و مشکوک و مورد سؤال است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری که شامگاه یکشنبه در گفت‌و‌گوی ویژه خبری سخن می‌گفت، ادامه داد: ما به‌عنوان مقام قضا نمی‌توانیم تا زمانی که ابعادش روشن نشده اظهارنظر کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من روز گذشته(شنبه) به‌عنوان دادستان کل کشور نامه‌ای تهیه و از طریق وزارت خارجه آن را فرستادیم تا سؤالات ما را جواب دهند.
وی افزود: همین امشب(یکشنبه) نامه‌ای را تهیه  ‌کردم و اول وقت فردا (دوشنبه) می‌خواهیم از طریق وزیر خارجه به جد دنبال شود. گفته می‌شود خودکشی کرده و یا او را کشتند که نمی‌دانیم و از آنجا که مسأله مشکوک است و خود ما گمانه زنی‌هایی را داریم که چطور رخ داده است لذا تا زمانی که پاسخ لازم را از طریق کشور رومانی واینترپل نگیریم نمی‌توانیم اظهار نظر کنیم. ان‌شاءالله از طریق وزارت خارجه پاسخ سؤالات را می‌گیریم و ما مدعی هستیم.
دادستان کل کشور امروز نیز در پی انتشار خبر مرگ غلامرضا منصوری در کشور رومانی از آگوستین لازار دادستان کل این کشور خواست موضوع را با سرعت و جدیت پیگیری و نتیجه آن را اعلام نماید. به‌گزارش ایسنا، در این نامه آمده است: « با یادآوری مسئولیت‌های جامعه جهانی در مبارزه با فساد و اهتمام کشورهای عضو کنوانسیون مبارزه با فساد سازمان ملل متحد به تعهدات بین‌المللی خود در همکاری‌های بین‌المللی برای استرداد مجرمین و استرداد دارایی‌های ناشی از فساد، بدینوسیله از جنابعالی درخواست می‌نمایم به لحاظ اهمیت موضوع و کشف حقیقت دستور فرمایید با توجه به مسئولیتی که برای مقامات ذیربط قضایی و پلیس ملی آن کشور و پلیس بین‌الملل از حیث حفاظت و تحت نظر داشتن متهم متصور است علت مرگ نامبرده را با جدیت و به‌صورت جامع بررسی و نیز چنانچه شخص یا اشخاص دیگری در این امر مدخلیت داشته‌اند، شناسایی و تعقیب شوند و گزارش کاملی از موضوع تعقیب و حادثه منجر به مرگ تهیه و از طریق نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در بخارست برای اینجانب ارسال نمایند.»

تاکنون عکسی از چهره موکلم منتشر نشده است
وکیل مدافع قاضی منصوری
گفت: «اینکه تاکنون عکسی از صورت و چهره (جسد) قاضی منصوری منتشر نشده است، برای ما هم جای سؤال و ابهام دارد البته دادستان کل کشور اعلام کردند که مرگ قاضی منصوری برای آنها نیز دارای ابهام است.» امیرحسین نجف‌پور ثانی، وکیل مدافع قاضی منصوری، در خصوص شایعاتی که اخیراً در فضای مجازی مبنی بر زنده بودن قاضی منصوری منتشر شده، به ایلنا گفت: عکسی منتشر شده که نشان می‌دهد داخل محفظه جسدی نیست؛ ‌اما عکس‌های دیگری هم وجود دارد که نشان می‌دهد جسد در آن محفظه وجود دارد. وکیل مدافع قاضی منصوری اضافه کرد: در مجموع این تردید در همه جامعه وجود دارد و باید منتظر اعلام نتایج از سوی رومانی بود. وی درخصوص اظهارات روز گذشته قاضی بابایی قاضی دادگاه اکبر طبری مبنی بر اینکه مرگ منصوری برای ما محرز نشده است، گفت: حرف ایشان درست بوده است، اما عدم احراز مرگ قاضی منصوری به این معنی نیست که به شک و تردید دامن بزند؛ قاضی بابایی به‌عنوان مقام قضایی زمانی می‌تواند پرونده آقای منصوری را مختومه کند و قرار موقوفی تعقیب بزند که محرز شود که ایشان فوت کرده است. با توجه به اینکه تاکنون از سوی رومانی نه جنازه‌ای تحویل داده شده و نه جزئیات بیان شده، بنابراین قاضی با این شرایط پرونده را مختومه نمی‌کند.
نجفی‌پورثانی ادامه داد:‌ تعیین وقت این روند به عهده ایران نیست البته ظاهراً طی آخرین اخبار، مقام‌های رومانی نتیجه کالبد شکافی را امروز اعلام خواهند کرد اما در اینگونه پرونده‌ها نمی‌توان زمان تعیین کرد و تنها زمانی که موضوعی به یقین برسد، نتیجه اعلام خواهد شد.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: دادستان کل کشور قاضی منصوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۷۹۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلیپ| رمزگشایی از یک پروژه مشکوک

کلیپ| رمزگشایی از یک پروژه مشکوک

دیگر خبرها

  • جذب اعتبارات پروژه‌های شاخص سفر رئیس‌جمهور به لرستان پیگیری شود
  • افتتاح ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در دولت سیزدهم
  • صیانت از آزادی‌های مشروع در سند تحول قضایی
  • جزئیات تازه از دادگاه پسران معاون اول سابق قوه قضائیه | سهم‌ ۱۴۰ میلیارد تومانی در پرونده ۹۰۰ میلیاردی در قیطریه | قاضی از متهمان خواست فحاشی نکنند!
  • راه حل سند تحول برای رفع مشکل پراکندگی نظرات در حقوق عامه
  • کلیپ| رمزگشایی از یک پروژه مشکوک
  • واکنش ظریف به اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • شناسایی ۳ هزار و ۸۴۲ تارنمای مشکوک در کشور
  • خبر جدید از کشتی توقیف شده بدست سپاه / وزیر کشور: قوه قضائیه مسئول است
  • خبر جدید از کشتی توقیف شده توسط سپاه / وزیر کشور: قوه قضائیه مسئول است