Web Analytics Made Easy - Statcounter

اورجعلی علیزاده روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه در این مدت تردد خودروهای حمل و نقل عمومی از این مرزها صفر بوده است، افزود: در ۳ ماه نخست سال جاری حدود ۱۳ هزار مسافر ایرانی و خارجی با استفاده از خودروهای سواری از این مرزها تردد کرده اند.

وی اظهار داشت: با توجه به اهمیت پایانه های مرزی به عنوان محل ورود و خروج مسافران و کالا به کشور و در راستای اجرای دستورالعمل های بهداشتی مقابله با شیوع ویروس کرونا این اداره کل اقدام به ضدعفونی سالن های مسافری و تجاری و محوطه پایانه ها به صورت روزانه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی،  صدور گواهی سلامت به رانندگان با هماهنگی شبکه بهداشت و درمان شهرستان جلفا،  اطلاع رسانی با نصب بنر هشدار و تابلوهای دیجیتالی در خصوص ویروس کرونا در سالن مسافر به ۳ زبان،  برگزاری کلاس های آموزشی با حضور کارکنان پایانه های مرزی و ارایه آموزش های کنترلی لازم توسط کارشناس اعزامی شبکه بهداشت و درمان از دیگر اقدامات انجام شده در این پایانه ها اعلام کرد.

علیزاده، ادامه داد: در این مدت همکاری با قرنطینه انسانی در پایانه های مرزی و راه اندازی داکت ضدعفونی در مسیر کامیون های ورودی به کشور در پایانه های مرزی جلفا و نوردوز انجام شده است.

وی با اشاره به تردد ۲۷ هزار دستگاه وسائط نقلیه سنگین باری از پایانه های مرزی جلفا و نوردوز در ۳ ماه نخست سال جاری، یادآوری کرد: در این مدت بیش از ۱۷ هزار و ۷۰۰ دستگاه کامیون ایرانی و خارجی از مرز نوردوز و بیش از ۹ هزار و ۲۰۰ دستگاه از مرز جلفا تردد کرده اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در همین مدت میزان واردات و صادرات از مرز نوردوز حدود ۱۹۵ هزار تن و میزان کالای ترانزیت ورودی و خروجی از این مرز ۷ هزار و ۵۰۰ تن بوده است.

علیزاده، افزود: در همین مدت میزان واردات و صادرات کالا از مرز جلفا ۴۵ هزار و ۵۰۰ تن و میزان کالای ترانزیت ورودی و خروجی از این مرز ۷۲ هزار تن بوده است.

آذربایجان شرقی با جمهوری های آذربایجان و ارمنستان و جمهوری خودمختار نخجوان مرز مشترک دارد.

برچسب‌ها سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ویروس کرونا حمل و نقل مسافری جلفا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ویروس کرونا حمل و نقل مسافری جلفا سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ویروس کرونا حمل و نقل مسافری جلفا پایانه های مرزی آذربایجان شرقی حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۳۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آذربایجان شرقی مشکل تامین اتوبوس و حمل و نقل عمومی دارد

به گزارش خبرنگار مهر، مالک رحمتی روز جمعه در جلسه راهبری کاهش تصادفات رانندگی آذربایجان شرقی اظهار کرد: قبلاً در استان یکهزار و ۲۰۰ دستگاه اتوبوس برون شهری داشتیم اما در سه سال گذشته این تعداد به ۴۰۰ دستگاه کاهش یافته است و حمل و نقل جاده‌ای ما وضعیت خوبی ندارد.

وی تاکید کرد: در شأن استان نیست که میزان تلفات درون و برون شهری سالانه هزار نفر باشد ولی این واقعیت تلخی است که اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینکه با افت رام قطارهای استان نیز رو به و هستیم و باید در کنار ایمنی راه‌ها به آن توجه شود، از وزیر راه و شهرسازی خواست تا نسبت به حمل و نقل عمومی و ریلی در تخصیص اتوبوس و رام قطار دستور لازم را صادر کند.

رحمتی با درخواست حداقل ۲ رام قطار برای استان، گفت: امروز سه دستور جهادی از وزیر داشتیم. برای قطعه شش آزادراه تبریز-ارومیه تزریق نقدینگی و اختصاص قیر داشتند و یکی از آرزوهای دیرینه مردم، کمربندی ایلخچی نیز مورد بازدید قرار گرفت و دستورات لازم صادر شد و مقرر شد تا یک باند آن تا تیرماه نکمیل شود.

کد خبر 6089358

دیگر خبرها

  • ترانزیت ایران و آذربایجان متحول می‌شود 
  • بیشترین فروش فراورده‌های نفتی کرمانشاه در مرز پرویزخان انجام شده است
  • شروع سال جدید با کاهش نرخ تورم در استان آذربایجان شرقی
  • بازدید رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از پایانه مرزی آذربایجان شرقی
  • آذربایجان شرقی مشکل تامین اتوبوس و حمل و نقل عمومی دارد
  • جدیت ایران و آذربایجان برای ساخت پایانه کلاله_آغبند
  • جدیت ایران و آذربایجان برای ساخت پایانه کلاله - آغبند
  • کشف بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی
  • بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی کشف شد
  • نبود مسافر خانه در شهر زیبای اهر در استان آذربایجان شرقی