Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از شرکت‌های فعال در حوزه تولید مواد مورد استفاده در صنعت دام و طیور، اقدام به عرضه ضدعفونی‌کننده‌های نانو برای استفاده در بخش دام و طیور کرده است. به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو، شرکت «نانو پارت خزر» با استفاده از فناوری نانو، ضدعفونی کننده سطوح محوطه نگهداری دام و طیور تولید و به بازار عرضه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شرکت محلول‌های ضدعفونی خود را با نام‌های تجاری نانونیپ WD، نانونیپ LD و نانونیپ HD تولید می‌کند.

ضدعفونی‌کننده بسیار قوی این شرکت (نانونیپ HD) به واسطه‌ی داشتن میزان بسیار بالای نانو ذرات نقره توانایی از بین بردن میکروارگانیسم‌های مختلف را دارد. به ادعای تولیدکننده این محصول، ضدعفونی‌کننده نانونیپ HD قادر است میکرواورگانیسم‌هایی را که ضد عفونی کننده‌های رایج قادر به از بین بردن آن نیستند را از بین ببرد. این محصول در مناطقی که از لحاظ آلودگی در شرایط بسیار حاد قرار دارند و عاری بودن از هر نوع آلودگی میکروبی بسیار برای آن‌ها حائز اهمیت است، قابل استفاده بوده و می‌توان آن را حتی در بیمارستان‌ها، اتاق عمل، مزارع پرورش دام و طیور و کشتارگا‌ه‌ها استفاده کرد.   این محصول با غلظت ۰٫۵ درصد به میزان ۱۰۰ سی سی به ازای هر متر مربع از سطح اسپری می‌شود. همچنین به منظور کاهش بار آلودگی هوا در مزارع پرورش طیور، یک لیتر از محلول رقیق سازی شده ۰٫۵ درصد این محصول در ۱۰۰ متر مکعب از فضا اسپری می‌شود. به منظور تسهیل در اجرا می‌توان از سیستم‌های مه پاش نیز استفاده نمود.

ضدعفونی کننده عمومی (نانونیپ LD) به منظور ضد عفونی کردن سطوح، وسایل، تجهیزات، بستر و پوشال، محوطه، کامیون‌ها، حوضچه‌های ورودی و ... و در مناطقی که بار میکروبی بالایی ندارند با غلظت ۱ درصد (۱ لیتر در ۹۹ لیتر آب) و در صورت آلودگی شدید با غلظت ۲ درصد (۲ لیتر در ۹۸ لیتر آب) مورد استفاده قرار می‌گیرد. نانونیپ WD می‌تواند به واسطه داشتن اثر کاتالیزوری اقدام به از بین بردن زیست‌فیلم‌ها از محیط کند.

شرکت نانو پارت خزر در راستای ارائه خدمات تخصصی و مشاوره در زمینه فناوری نانو با اعتقاد به اهمیت تحقیقات و لزوم توسعه اقدام به راه‌اندازی بخش تحقیق و توسعه (R&D) کرده است. این شرکت با تولید نانو ذرات نقره با برند تجاری نانونیپ فعالیت خود را گسترش داده و به طور مستمر در عرصه صنعت نانو کشور و همچنین حوزه بهداشت با بهره گیری از کارشناسان مختلفی در زمینه دامپزشکی، کشاورزی، پزشکی، داروسازی، شیمی، میکروبیولوژی، نساجی وغیره در شرکت و همچنین همکاری و مشاوره اساتید برجسته دانشگاه‌ها و مراکز معتبر علمی همواره تلاش نموده با ارائه محصولات جدید و با کیفیت و همچنین با قابلیت‌های متفاوت، در جهت توسعه فناوری‌نانو در گام بردارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: فناوری نانو ضدعفونی کننده محلول های ضدعفونی صنعت دام و طیور ضدعفونی کننده دام و طیور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۴۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۵۷۴ واحد پرورش طیور از قزوین در سامانه سماصط

علی رمضانپور مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ۵۷۴ واحد پرورش طیور با ظرفیت ۲۵ میلیون قطعه به ثبت رسیده است که می‌تواند رصد دقیقی از وضعیت صنعت طیور استان را به ما نشان دهد.

وی اضافه کرد: واحد‌های ثبت شده شامل ۴۱۲ واحد نیمچه گوشتی، ۲۲ واحد مادر گوشتی، سه واحد اجداد گوشتی، ۲۴ واحد پولت تخم گذار، ۷۵ واحد تخمگذار، سه واحد مادر تخمگذار، ۲ واحد اجداد تخمگذار، ۲۵ واحد بوقلمون گوشتی، یک واحـد بوقلمون مادر، شش واحد شترمرغ و یک واحد بلدرچین است.

رمضانپور ادامه داد: این سامانه از سال ۹۷ به منظور ایجاد ساماندهی صنعت طیور در سطح استان‌های کشور و شناسایی و مدیریت این واحد‌ها راه‌اندازی شده که استان قزوین از همان ابتدا در این سامانه فعالیت مستمری داشته است.

این مسئول بیان کرد: مدیریت تولید، امکان جلوگیری از فعالیت واحد‌های غیرمجاز، قابلیت ردیابی و پیگیری و فعالیت حلقه‌های تولید، رصد میزان تولید و توزیع جوجه یک روزه، ردیابی محصول از مزارع مرغ اجداد تا مزرعه مرغ مادر، گوشتی و در نهایت کشتارگاه از مزایای این سامانه است.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآور شد: واحد‌های مرغداری در استان که قصد جوجه ریزی دارند اطلاعات خود را در سامانه سماصط ثبت تا سازمان جهاد کشاورزی بتواند به آنها خدمات ارائه دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • اجرای طرح واکسیناسیون طیور در زنجان
  • پیش‌بینی بورس فردا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی اوقاف مرکزی در طرح پرورش ماهی
  • بهره‌برداری از یک جایگاه عرضه سوخت در کهگیلویه و بویراحمد
  • سمنان در صدر لیست تنوع داروی دامی
  • برگزاری مسابقه«سنتز سبز نانوذرات نقره به کمک عصاره لیمو»
  • وابستگی به واردات نهاده‌های دامی با جایگزینی علوفه کم آب کاهش می‌یابد
  • ربات انسان نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
  • ثبت ۵۷۴ واحد پرورش طیور از قزوین در سامانه سماصط
  • ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار