Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروهی از محققان در یکی از شرکت‌های فناور نسبت به تولید مواد ضدعفونی‌کننده با استفاده از نانو مواد اقدام کرده‌اند که این مواد می‌توانند هر نوع عوامل بیماری‌زا در صنعت دام و طیور را از بین ببرند.

به گزارش ایسنا، یکی از شرکت‌های فناور با استفاده از فناوری‌نانو، ضدعفونی کننده سطوح محوطه نگهداری دام و طیور را تولید و با نام‌های تجاری نانونیپ WD، نانونیپ LD و نانونیپ HD به بازار عرضه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضد عفونی‌کننده بسیار قوی این شرکت (نانونیپ HD) به واسطه‌ داشتن میزان بسیار بالای نانو ذرات نقره توانایی از بین بردن میکروارگانیسم‌های مختلف را دارد. این محصول در مناطقی که از لحاظ آلودگی در شرایط بسیار حاد قرار دارند و عاری بودن از هر نوع آلودگی میکروبی بسیار برای آنها حائز اهمیت است، قابل استفاده بوده و می‌توان آن را حتی در بیمارستان‌ها، اتاق عمل، مزارع پرورش دام و طیور و کشتارگاه‌ها استفاده کرد.

این محصول با غلظت ۰٫۵ درصد به میزان ۱۰۰ سی سی به ازای هر متر مربع از سطح اسپری می‌شود. همچنین به منظور کاهش بار آلودگی هوا در مزارع پرورش طیور، یک لیتر از محلول رقیق‌سازی شده ۰٫۵ درصد این محصول در ۱۰۰ متر مکعب از فضا اسپری می‌شود. به منظور تسهیل در اجرا می‌توان از سیستم‌های مه‌پاش نیز استفاده کرد.

ضدعفونی‌کننده عمومی (نانونیپ LD) به منظور ضد عفونی کردن سطوح، وسایل، تجهیزات، بستر و پوشال، محوطه، کامیون‌ها، حوضچه‌های ورودی و غیره و در مناطقی که بار میکروبی بالایی ندارند، با غلظت یک درصد (۱ لیتر در ۹۹ لیتر آب) و در صورت آلودگی شدید با غلظت ۲ درصد (۲ لیتر در ۹۸ لیتر آب) مورد استفاده قرار می‌گیرد. نانونیپ WD می‌تواند به واسطه داشتن اثر کاتالیزوری اقدام به از بین بردن زیست‌فیلم‌ها از محیط کند.

این شرکت همچنین در راستای ارائه خدمات تخصصی و مشاوره در زمینه فناوری نانو با اعتقاد به اهمیت تحقیقات و لزوم توسعه اقدام به راه‌اندازی بخش تحقیق و توسعه (R&D) کرده است. این شرکت با تولید نانو ذرات نقره با برند تجاری نانونیپ فعالیت خود را گسترش داده و به طور مستمر در عرصه صنعت نانوی کشور و همچنین حوزه بهداشت با بهره‌گیری از کارشناسان مختلفی در زمینه دامپزشکی، کشاورزی، پزشکی، داروسازی، شیمی، میکروبیولوژی، نساجی و غیره در شرکت و همچنین همکاری و مشاوره اساتید برجسته دانشگاه‌ها و مراکز معتبر علمی همواره تلاش کرده با ارائه محصولات جدید و با کیفیت و همچنین با قابلیت‌های متفاوت، در جهت توسعه فناوری‌نانو گام بردارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: محلول ضد عفونی کننده صنعت دامپروری دام و طيور ضدعفونی کننده دام و طیور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۴۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰ درصد آبیاری مزارع سبزی و صیفی آذربایجان‌غربی با نوارتیپ است

علی دیانتی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه ۸۰ درصد آبیاری مزارع سبزی و صیفی استان با نوارتیپ است، گفت: این نوار به فشار آب زیادی احتیاج ندارد و در مزارع دارای پستی و بلندی محدود نیز بدون نیاز به تسطیح زمین قابل استفاده است.

وی اضافه کرد: در این سیستم آبیاری، آب به منطقه‌ای که توسعه ریشه گیاه انجام شده به زمین داده می‌شود تا مساحت و عمق کوچکی از سطح خاک خیس شود که عدم رشد علف‌های هرز و جلوگیری از فرسایش خاک از مزایای حفاظت خاک در این سیستم می‌باشند.

دیانتی با اشاره به ضرورت استفاده از این سیستم آبیاری، افزود: از مهمترین مزایای آن قابلیت نصب نوارتیپ بر روی خاک، زیر خاک و یا حتی معلق، حمل و نقل راحت رول‌ها به دلیل سبکی و اتصالات ساده و ارزان قیمت با قابلیت کارگزاری ساده آنها به صورت دستی است.

وی ادامه داد: این روش را می‌توان در محصولاتی مانند گندم، جو، چغندرقند، ذرت، کلزا، گل کلم، کاهو، فلفل، پنبه، گوجه فرنگی، پیاز، خیار و همه محصولات زراعی که به شیوه کشت ردیفی هستند، استفاده کرد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: با توجه به مزایای این طرح درصدد ترویج و جلب مشارکت هر چه بیشتر بهره‌برداران برای استفاده از نوارتیپ در تمامی کشت‌های بهاره هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • شرکت مگاموتور در تولید روزانه انواع پیشرانه رکورد زد
  • تولید ۲۵ میلیون لیتر انواع عرقیات در میمند فارس
  • تفاوت های آیفون 13 و 13 پرو در چیست ؟
  • برگزاری مسابقه«سنتز سبز نانوذرات نقره به کمک عصاره لیمو»
  • ۸۰ درصد آبیاری مزارع سبزی و صیفی آذربایجان‌غربی با نوارتیپ است
  • «پراید»؛ بیشترین سهم تولید آلایندگی مشهد را داشته است
  • پراید در صدر جدول خودروهای آلاینده مشهد قرار دارد
  • خودروی سانگ‌یانگ کوراندو 2024 چه قابلیت‌هایی دارد؟
  • خودرو سانگ‌یانگ کوراندو 2024 چه قابلیت‌هایی دارد؟
  • جهش همزمان تولید و فروش شرکت نفت ایرانول در سال جدید