Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان سمنان از افزایش اعتیاد زنان و کاهش سن اعتیاد به عنوان دو زنگ خطر جدی در حوزه مقابله با آسیب‌های اجتماعی نام برد و گفت: زنگ خطر این دو آسیب‌ها مدت‌ها است که در کشور به صدا درآمده است.

سرهنگ عباس نادعلی به مناسبت هفته مبارزه با موادمخدر در نشستی با خبرنگاران استان با اشاره به جدی بودن این دو خطر به افزایش اعتیاد در بین زنان پرداخت و اظهار کرد: اعتیاد زنان در چند سال اخیر دو برابر شده و میانگین سن اعتیاد طی سال‌های اخیر به 24 سال رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه سن اعتیاد در کشور امروزه از 12 تا 14 سال شروع می‌شود ادامه داد: اعتیاد قشر جوان و جمعیت فعال در کشور را تهدید می‌کند.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان سمنان با اشاره به خطر افزایش اعتیاد در بین بانوان کشورمان خاطرنشان کرد: زنان از حساسیت بیشتری برخوردارند و از همین رو وابستگی آنها به موادمخدر بیشتر است به طوری که براساس تحقیقات انجام شده زنان طی دو سال به شدت به موادمخدر وابسته می‌شوند و این در حالی است که این شاخص در بین مردان 6 تا 8 سال است و به عبارتی چنانچه یک مرد طی 6 تا 8 سال به مصرف موادمخدر اعتیاد داشته باشد به شدت به آن وابسته شده و ترک آن سخت‌تر است اما این بازه زمانی برای زنان تنها دو سال است.

وی به دیگر تفاوت‌های بین اعتیاد زنان و مردان پرداخت و اضافه کرد: اعتیاد در زنان معمولا با مواد خطرناک‌تر شروع می‌شود. اعتیاد زنان در ایران عمدتا با مواد خطرناکی مثل هروئین و گل شروع می‌شود و این در حالی است که مردان بیشتر بعد از مصرف سیگار و قلیان به تدریج به سمت مواد دیگر رفته و بعدتر به موادمخدری مثل تریاک و..اعتیاد پیدا می‌کنند.

سرهنگ نادعلی با بیان اینکه زنان معتاد در ایران گرایش بیشتری به حشیش و گل دارند تصریح کرد: متاسفانه بررسی‌های پلیس نشان می‌دهد که تمایل زنان جوان و دانشجو به این موادمخدر بیشتر است.

نیمی از زنان معتاد کمتر از 35سال سن دارند

وی با اشاره به اقبال زنان جوان به موادمخدر بر لزوم هوشیاری بیشتر خانواده‌ها تاکید و بیان کرد: 49 درصد زنان معتاد در کشور کمتر از 35 سال سن دارند.

وی از عنوان"گل" به عنوان عاملی تبلیغاتی برای سوق زنان به اعتیاد به این ماده مخدر خطرناک یاد کرد و افزود: گل همان ماده مخدر ماری جوانا است که در ایران به "گل" معروف شده و این نام نیز به صورت هدفمند و با هدف تبلیغاتی انتخاب شده است.

این فرمانده ارشد انتظامی با بیان اینکه تا یکی دو سال گذشته گرایش معتادین به ترتیب به مصرف تریاک، حشیش و شیشه بودخ ادامه داد: امروز ماده مخدری مثل شیشه به رتبه پنج رسیده و گل و هروئین در رتبه های سه و چهار قرار گرفتند.

وی به آسیب‌های اعتیاد به بنیان‌های اجتماعی و اقتصادی در کشور اشاره و اظهار کرد: 5.4درصد معتادین در کشور ما در ذیل جمعیت فعال که جمعیت بین 15 تا 64سال را دربرمی‌گیرد؛ قابل تقسیم هستند و همین گویای آسیب‌های این بلای خانمان‌سوز به کشور است.

وی از همسایگی با افغانستان به عنوان یکی از فاکتورهای موثر در افزایش اعتیاد در کشورمان نام برد و گفت: 90 درصد تریاک تولیدی در جهان در افغانستان و در همسایگی ایران اتفاق می‌افتد و از طرفی ایران در مسیر ترانزیت مواد به اروپا است و همین سبب می‌شود کشور ما آسیب‌های بیشتری از موادمخدر ببیند .

موادمخدر عامل 30 درصد کودک‌آزاری‌ها و 40درصد سرقت‌ها!

وی با بیان اینکه ایران 3800 شهید و 12 هزار جانباز برای مبارزه با موادمخدر تقدیم کرده افزود: ما در بحث مبارزه با موادمخدر تقریبا خوب و موفق عمل کردیم اما متاسفانه در حوزه اجتماعی و پیشگیری غفلت کردیم.

این کارشناس ارشد حوزه مبارزه با موادمخدر به آسیب‌های ناشی از موادمخدر اشاره و خاطرنشان کرد: تحقیقات نیروی انتظامی نشان می‌دهد که 40 درصد سرقت‌ها، 30 درصد کودک‌آزاری‌ها، 20درصد جرائم منکراتی و 10 درصد جرائم عمدی ناشی از آسیب‌های مرتبط با موادمخدر است.

وی با اشاره به افزایش قابل توجه کشفیات شیشه گفت: کشفیات ماده مخدر شیشه طی سال 98 با افزایش قابل توجی روبرو بوده است به عنوان مثال طی سال 97 در استان سمنان 60 کیلو شیشه کشف شد اما در سال 98 میزان کشفیات شیشه در استان به 462 کیلو رسید که گویای افزایش 670 درصدی کشف شیشه در استان است.

افزایش 50 برابری تولید مواد با حضور امریکا در افغانستان

سرهنگ نادعلی در پاسخ به پرسشی در خصوص چرایی این افزایش گفت:  افزایش قابل توجه لابراتورهای تولید شیشه در افغانستان از اصلی‌ترین دلایل این افزایش است. متاسفانه امریکا برخلاف تبلیغات رسانه‌ای و ادعای دروغین آنها در خصوص مبارزه با موادمخدر و داعش، در این افزایش تولید نقش جدی داشتند به طوری که با حضور امریکایی‌ها در افغانستان تولید موادمخدر در افغانستان بیش از 50 برابر شده است.!

وی با اشاره به تغییر مسیر انتقال و ترانزیت موادمخدر اظهار کرد: ایران در مرز افغانستان اقدامات خوبی برای مبارزه با این بلای خانمان‌سوز داشته است. البته امروزه بیشتر موادمخدر از جنوب شرقی سیستان و بلوچستان و مرز دریایی وارد و به سمت غرب و شمال غربی کشور ترانزیت و از آنجا به خارج از ایران ترانزیت می‌شود.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان سمنان ادامه داد: همانگونه که ایران مسیر ترانزیت موادمخدر از افغانستان به اروپا و دیگر نقاط است، متاسفانه استان سمنان نیز در مسیر ترانزیت این مواد به دیگر استان‌ها است.

وی از انهدام 56 باند و شبکه حرفه‌ای، منطقه‌ای و بین‌المللی موادمخدر در این استان طی سال گذشته خبر داد و گفت: در یک سال گذشته بیش از 12 تن و 350 کیلو موادمخدر در استان کشف شده که نسبت به سال قبل از آن افزایش 39درصدی داشته است.

این مقام انتظامی اضافه کرد: 70 درصد این کشفیات تریاک، 12 درصد مرفین، 4 درصد حشیش، 4 درصد گراس، دو درصد سوخت و یک درصد هروئین ، یک درصد گل و...بوده است.

هلاکت 4 اشرار و قاچاقچی مسلح توسط پلیس سمنان

وی از هلاکت 4 اشرار و قاچاقچی مسلح توسط پلیس سمنان طی سال گذشته خبر داد و گفت: 6 باند از 56 باند متلاشی شده، مسلح بوده‌اند. ضمن اینکه بیش از 3700 نفر در ارتباط با موادمخدر طی سال گذشته دستگیر شده است.همچنین سه قبضه اسلحه و 141 خودرو از قاچاقچیان توقیف شده است.

سرهنگ نادغلی با بیان اینکه چهار درصد دستگیر شدگان زنان بودند به کشفیات سه ماهه امسال پرداخت و ادامه داد: در سه ماهه بهار 99 در مجموع بیش از 4320 کیلو انواع موادمخدر در استان کشف و طی آن 15 باند و شبکه فروش و توزیع موادمخدر در استان متلاشی شده است که سه باند از آنها مسلح بوده و 5 قیضه اسلحه از آنها کشف شده است. ضمن اینکه در این سه ماهه بیش از 990 نفر دستگیر شدند.

وی یادآوری کرد: 70درصد مواد کشف شده بهار 99 از نوع تریاک بوده و 14 درصد آن حشیش، 10درصد هروئین، هفت درصد مرفین، یک درصد آن کراک و مابقی آن از سایر موادمخدر بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی پلیس سمنان مواد مخدر هفته مبارزه با مواد مخدر سمنان اعتیاد زنان كودك آزاري مبارزه با موادمخدر استان سمنان افزایش اعتیاد اعتیاد زنان سال گذشته سن اعتیاد آسیب ها طی سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۵۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور

بر اساس آخرین آمار اعلام‌شده از سوی دفتر مطالعات پایه منابع آب، در بازه زمانی ابتدای سال آبی تا هشتم اردیبهشت، ورودی آب به سدهای کشور نسبت به مدت زمان مشابه هشت درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بر اساس آخرین آمار اعلام‌شده از سوی دفتر مطالعات پایه منابع آب، از ابتدای سال آبی تا هفتم اردیبهشت، ارتفاع کل ریزش‌های جوی کشور معادل ۲۰۰.۱ میلی‌متر است، این مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه درازمدت (۲۱۵.۲ میلیمتر) ۷ درصد کاهش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته (۱۸۳.۱) ۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

همچنین کمترین میزان بارش مربوط به استان بوشهر بوده که در این بازه زمانی ۱۵۲.۸ میلی‌متر بارندگی داشته است، این میزان نسبت به متوسط بلندمدت کاهش ۳۸ درصدی داشته است، استان اصفهان در این بازه زمانی ۱۴۳.۲ میلی‌متر بارش داشته است که نسبت به سال گذشته تغییری نداشته است.

میزان بارش‌ها در استان تهران ۱۷۲.۸ میلی‌متر بوده است که نسبت به میانگین بلندمدت ۲۶ درصد کاهش یافته است.

کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور

میزان کل خروجی سدهای کشور در بازه زمانی ابتدای سال آبی تا هشتم اردیبهشت، ۱۶ میلیارد و ۶۹ میلیون متر مکعب ثبت شده و نسبت به سال گذشته یک درصد افزایش داشته است. در مدت زمان مشابه سال گذشته، میزان کل خروجی سدهای کشور ۱۶ میلیارد و ۵۲ میلیون متر مکعب بوده است.

میزان کل ورودی آب به سدهای کشور هشت درصد کاهش یافته و در این بازه زمانی ۲۶ میلیارد و ۵۷ میلیون مترمکعب است، همچنین حجم کنونی آب موجود در مخازن ۳۱.۵۶ میلیارد متر مکعب بوده که نسبت به حجم ۳۱.۶۰ میلیارد متر مکعبی سال گذشته، تغییر چندانی نداشته است. با توجه به اینکه ظرفیت کل مخازن سدها ۶۰ میلیارد متر مکعب است، اکنون پُرشدگی سدها به ۶۴ درصد رسیده است.

کد خبر 748992

دیگر خبرها

  • افزایش تولید برق در هند با کاهش قیمت زغال‌سنگ
  • این دروغ را درباره کاهش افسردگی باور نکنید
  • افزایش نرخ تورم و قیمت مواد غذایی در اسپانیا
  • ۴۰ درصد متکدیان مشهد معتاد هستند
  • چطور درصد حساب کنیم؟
  • قیمت طلا به ۲۳۳۱ دلار رسید
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
  • اسفند ماه «مرغ حذفی» بیشترین افزایش قیمت را داشت
  • قیمت نفت یک‌درصد کاهش یافت
  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور