Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-08@02:28:47 GMT

فعلا نوبت بندی آب کشاورزی نداریم

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۸۶۱۵۹

به گزارش ایلنا از رشت، وحید خرّمی مدیرعامل آب منطقه‌ای گیلان با بیان اینکه دوم تیرماه سال جاری ذخیره سد سفیدرود 848 میلیون متر مکعب با دبی ورودی 39 متر مکعب بر ثانیه و دبی خروجی 214 متر مکعب بر ثانیه؛ تمامی کانال‌های آبیاری شبکه سفیدرود پر از آب است، گفت: با توجه به ذخیره مطلوب سد سفیدرود و همچنین افزایش دما فعلاً نوبت بندی آب کشاورزی در دستور کارمان نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه تونل آب بر انتقال آب به فومنات با احتساب ظرفیت انتقال رسمی اش بعلاوه تمهیداتی که ما اندیشیده ایم نهایتاً ظرفیت انتقال 35 مترمکعب بر ثانیه آب به دشت فومنات را دارد، گفت: ما برای پاسخگویی به نیاز آبی حدود 55 هزار هکتار از اراضی تحت پوشش شبکه در دشت فومنات با چیزی در حدود 15 تا 20 متر مکعب بر ثانیه کمبود آب مواجه هستیم و ناگزیریم این کمبود حدود 30 درصدی آب را از طریق منابعی مانند آببندان ها، چاه های آب موجود، ایستگاه های پمپاژ و نوبت بندی آب در داخل شبک فومنات جبران کنیم.

 خرّمی با اشاره به اینکه در بخش هایی از فومن، شفت، صومعه سرا، ماسال، رضوانشهر و انزلی از محل کمبود 30 درصدی اشاره شده آب در تنگنا هستیم، گفت: کمبود آب در مناطق یاد شده تنها به دلیل ظرفیت موجود محدوده اشاره شده در انتقال آب سد سفیدرود به مناطق یاد شده است و امیدواریم بارش باران طی روزهای آینده به ما در تأمین آب مورد نیاز مناطق یاد شده کمک کند.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل آب منطقه ای گیلان در پایان با اشاره به مفید بودن احداث سدهای لاستیکی در زمان پر آبی رودخانه‌ها گفت: راه حل اساسی حل مشکل منطقه فومنات برای سالهای آینده ایجاد مخازن آب، اعم از آب بندان ها و احداث سدهای مخزنی همچون سد لاسک است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بارش باران پوشش دبی کشاورزی منطقه ای مکعب بر ثانیه متر مکعب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۶۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار رهاسازی آب سد سفیدرود در گیلان

روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای گیلان اعلام کرد: با توجه به رهاسازی آب سد سفیدرود از مخزن سد از روز گذشته و آبگذاری کانال‌های آبیاری از محل سد‌های انحرافی تاریک و سنگر از صبح امروز (یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه) به سوی اراضی شالیزار‌های تحت پوشش شبکه سفیدرود، به اطلاع هم استانی‌ها و مسافران و پیمانکاران فعال در بستر رودخانه سفیدرود می‌رساند؛ برای جلوگیری از بروز هرگونه خسارات جانی و مالی، ضرورت دارد از تردد و استقرار در حریم رودخانه ها، تأسیسات آبی و کانال‌های آبرسانی خودداری کنند. 

همچنین کلیه شرکت‌های فعال در بستر رودخانه سفیدرود نسبت به خارج کردن ادوات و تجهیزات خود اقدام کنند.

این سد روی رودخانه سفیدرود و در پایین دست محل تلاقی ۲ رودخانه قزل اوزن و شاهرود در ۷۵ کیلومتری جنوب شهر رشت و در مجاورت شهر منجیل واقع شده است، حوضه آبریز آن، اما از ۸ استان کشور تغذیه می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • تصویب طرح پهنه‌بندی حریم شهر مشهد برای نخستین‌بار
  • راه اندازی کارخانه فرآوری و بسته‌بندی آبزیان در شهرکرد
  • ۳۰ میلیون متر مکعب آب طی چند روز اخیر پشت سد کوثر ذخیره شد
  • آب سد سفیدرود رها سازی شد
  • رهاسازی آب سد سفیدرود برای آبیاری شالیزار‌های گیلان از امروز
  • مهار ۶۳۰ هزار متر مکعب رواناب در سد نهرین طبس
  • رهاسازی آب سد سفیدرود
  • درخواست فرهنگیان بر نظارت به موضوع نقل و انتقال
  • آب سد سفیدرود رهاسازی شد
  • هشدار رهاسازی آب سد سفیدرود در گیلان