Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش هشمهری آنلاین به نقل از ایرنا، قدرت‌الله سیف پناهی اظهار کرد: برنامه‌ریزی در حوزه مدیریت شهری نیاز به داشتن اطلاعات دقیق و به روز دارد که با انجام طرح ممیزی املاک می‌توان در این زمینه اقدامات موثری انجام داد.

وی اضافه کرد: پس از اتمام اجرای طرح ممیزی املاک در نواحی منفصل شهری و منطقه ۲ از سال ۹۷ عملیات جمع‌آوری اطلاعات املاک در سطح منطقه سه آغاز شد و کارشناسان این اداره روزانه با حضور در سطح منطقه نسبت به برداشت اطلاعات اقدام می‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیف پناهی افزود: تاکنون اطلاعات ۹ هزار و ۶۴۶ پلاک در حوزه منطقه سه سنندج در ۱۳ حوزه ثبت شده است، شیوع ویروس کرونا در اوایل اسفند سال ۹۸ باعث شد شهروندان همکاری لازم را با کارشناسان این اداره نداشته باشند، بنابراین روند برداشت اطلاعات املاک با کندی مواجه شد.

مدیر اداره ممیزی املاک شهرداری سنندج یادآور شد: در راستای ادامه اجرای طرح ممیزی املاک و همچنین جلوگیری از شیوع این ویروس ادامه برداشت اطلاعات میدانی از طریق پهپاد نقشه‌برداری انجام خواهد شد.

سیف پناهی تاکید کرد: تولید نقشه و اطلاعات مکانی با استفاده از روش فتوگرامی برد کوتاه و سامانه پهباد شامل مراحلی از قبیل شناسایی و بررسی میدانی منطقه برای تعیین زمان و ارتفاع پرواز، اعلام دقیق زمان پرواز و احداث نقاط کنترل زمینی GCP مطابق دستورالعمل تهیه نقشه از سازمان نقشه‌برداری کشور و تعیین موقعیت نقاط در سیستم مختصات UTM است.

وی افزود: طراحی رن‌های پرواز و تعیین پوشش‌های طولی و عرضی، عملیات پرواز در ساعت مناسب و نور کافی با توجه به زاویه تابش نور (مناسب‌ترین زمان ساعات اولیه صبح و قبل از ساعت ۱۰ صبح) از جمله مواردی است که در برداشت اطلاعات از طریق این پهیاد مد نظر قرار خواهد گرفت.

مدیر اداره ممیزی و املاک شهرداری سنندج یادآور شد: امیدواریم با استفاده از این پهباد بتوانیم هر چه سریعتر نسبت به برداشت اطلاعات املاک سطح منطقه سه اقدام کنیم.

کد خبر 524733 برچسب‌ها مسکن - ممیزی املاک كرونا در ايران استان کردستان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كرونا در ايران استان کردستان طرح ممیزی املاک برداشت اطلاعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۷۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مستاجران مراقب کلاهبرداری در سامانه خودنویس باشند

در برنامه تهران ۲۰ رسانه ملی با حضور کارشناسان و مسئولان در رابطه با سامانه خود نویس نکاتی مطرح شد. در این رابطه فرهاد بیضایی، کارشناس مسکن گفت: متاسفانه با اطلاعات فیک (شماره شبا و شماره کارت) می‌توان داده خود را ثبت کرده و به راحتی ملک دیگری را اجاره داد. 

در ادامه داود بیگی‌نژاد، نایب رئیس اول اتحادیه مشاور املاک اظهار داشت: در ماده ۱۸ جهش تولید عنوان شده که دسترسی برای مردم ایجاد شود، اما متاسفانه با تاسیس این سامانه مستقل، عملاً دسترسی مشاوران املاک قطع شده و اکوسیستم خرید و فروش تغییر کرده است.

وی با اشاره به اینکه سامانه خودنویس دارای ایرادات فنی و قانونی است، گفت: با عنایت به احراز هویت از طریق تلفن همراه، در صورتی که کد رهگیری اولیه برای متعاملین پیامک می‌شود در اختیار مشاور املاک قرار نگیرد، امکان گرفتن کد رهگیری برای مشاور املاک دیگر میسر نیست. در صورتی که قانون‌گذار در صورت عدم دریافت کد رهگیری، تنبیهاتی را برای مشاور املاک در نظر گرفته است.

نایب رئیس اول اتحادیه مشاور املاک عنوان کرد: علاوه بر این، در سامانه خودنویس متعاملین قبل از خواندن قرارداد، تمامی موارد را پذیرفته‌اند و دیگر امکان رد و تغییر قرارداد را ندارند.

وی عنوان کرد: سیاست واحد در حوزه مسکن نداریم و مشاوران املاک باعث ایجاد تورم نشده‌اند. آن چیزی که مهم بوده اجرای درست قانون است.

فرهاد بیضایی، کارشناس مسکن نیز با بیان اینکه در قرارداد‌های اجاره برای موجران و مستاجران، امنیت معامله حائز اهمیت است، گفت: با ایرادات که این سامانه برخوردار است، به راحتی می‌توان ملک دیگری را اجازه داد.

وی تصریح کرد: متاسفانه احراز هویت در این سامانه وجود ندارد و با اطلاعات فیک (شماره شبا و شماره کارت) می‌توان اطلاعات خود را ثبت کرده و در کمال تاسف این داده‌ها پذیرفته می‌شود. 

این کارشناس مسکن ضمن انتقاد به سامانه خودنویس عنوان کرد: صراحتاً در سامانه خودنویس آمده که هیچ گونه مسئولیتی در قبال صحت اطلاعات ندارد.  آیا در آینده میزان پرونده‌های قضایی بیشتر نمی‌شود؟ چه کسانی باید صحت سنجی اطلاعات وارد شده را بررسی کنند که متاسفانه اجبارا به غیر رسمی شدن اسناد مالی دامن می‌زنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • دوگانگی مدیریتی در منطقه آزاد اروند سبب ناهماهنگی در اجرای امور کارگری
  • بیست و هفتمین همایش ملی مهندسی نقشه برداری و اطلاعات مکانی در ایستگاه آخر
  • اطلاعات املاک واگذار شده شهرداری تهران منتشر شود
  • مستاجران مراقب کلاهبرداری در سامانه خودنویس باشند
  • سازمان برنامه مکلف به نظارت برنحوه نقشه‌برداری سازمان ثبت شد
  • سازمان برنامه موظف به نظارت جدی بر نحوه نقشه‌برداری سازمان ثبت شد
  • نقشه‌برداری از ذخایر میگو در خلیج فارس با اطلاعات ماهواره‌ای
  • طرح پلاک کوبی املاک مسکونی و تجاری شهرستان بردسکن اجرا می‌شود
  • بهره‌برداری از پروژه خانه وثوق تا پاییز و فروغ تا پایان سال
  • تصویربرداری ۹۵ درصد از اراضی کل کشور توسط ماهواره پارس