Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور عدم پرداختن به کارآفرینی و اشتغال زایی را یکی از آفت های مراکز علمی کاربردی در کشور عنوان کرد.

محمد حسین امید سوم تیرماه در نشستی با مدیرعامل واحد تولیدی کلران و رئیس مرکز علمی کاربردی کلران در شهرک صنعتی سمنان اظهار کرد: از زمان شکل‌گیری دانشگاه جامع علمی کاربردی بالغ بر یک هزار و 50 مرکز جهت توسعه کیفی ایجاد  شده که به علت غیرهمگن بودن در فعالیت و رشته، 500 مرکز حذف و 600 مرکز باقی مانده اند که از این تعداد نیز فقط 10 درصد به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مرکز علمی کاربردی کلران در راستای سیاست‌های دانشگاه عمل کرده و قرار نیست تأمین کننده منابع مالی شرکت باشد و از همین رو این مرکز، آفتی که برخی مراکز علمی کاربردی با آن مواجه هستند را ندارد.

امید بر لزوم تعریف رشته‌های مرتبط با این صنعت تاکید و اظهار کرد: با وجود شورای گسترش می‌توان یک رشته مرتبط با فعالیت‌های این صنعت را تعریف و تدوین کرد . البته این دانشگاه تنها دانشگاهی است که در عرض 6 ماه می تواند رشته تعریف و به مرحله اجرا درآورد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور وجود مرکز علمی کاربردی کلران در کنار شرکت شیمیایی کلران را یک سرمایه بر شمرد و گفت: با وجود این سرمایه می توان رشته های مرتبط را تعریف کرد و در این راستا دوره های کوتاه مدت را در قالب پودمان های 450 ساعته که عصاره یک دوره کاردانی است را اجرایی کرد.

وی از مراکز نوآوری به عنوان مقدمه مراکز رشد نام برد و تصریح کرد: این واحدها می توانند با افراد شاغل در شرکت، مدرسین، دانشجویان و... شرکتی ایجاد کنند و با حمایت و آموزش به مدیریت کسب و کار خود بپردازند.

دکتر امید از اختصاص تسهیلات 50 میلیون تومانی با بهره دو درصد جهت ایجاد مراکز نوآوری خبر داد و گفت: این تسهیلات برای تجهیز و آفیس محصولاتی که ارائه می دهند پرداخت می‌شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور برگزاری استارت آپ در زمینه های مختلف را در حفظ کیفیت آموزشی برای دانش آموختگان مؤثر دانست و افزود:نباید فرصت استفاده از محیط کار برای آموزش را از دست بدهیم.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان سمنان نیز با تأکید بر اینکه مرکز علمی کاربردی کلران سمنان جزء مراکز برتر استان است گفت: برای مرکز نوآوری نمک که دومین مرکز نوآوری این مرکز علمی کاربردی است مجوز صادر شده است.

محمدتقی قربانیان اظهار کرد: مراکز نوآوری با توجه به ظرفیت های موجود در هر مرکز ایجاد می شود و می تواند در کیفی سازی این مراکز و ارتقاء دانش علمی، تکنولوژی و نوآوری تأثیر گذار باشد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور در ادامه سفر به سمنان ضمن بازدید از واحد صنعتی و تولیدی کلران در شهرک صنعتی سمنان، به صورت مجازی با رؤسای مراکز علمی کاربردی استان جلسه خواهد داشت، انعقاد و تبادل تفاهم نامه با استانداری سمنان با حضور معاون سیاسی، اجتماعی استاندار سمنان نیز از دیگر برنامه های سفر امروز رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور به سمنان است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی دانشگاه جامع علمي كاربردي دانشگاه علمی کاربردی سمنان مراکز نوآوری رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور مراکز نوآوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۷۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش محور اصلی بازاریابی و تجاری‌سازی در صنایع دستی

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به نقش مهم آموزش در حفظ و توسعه صنایع دستی، گفت: آموزش محور اصلی بازاریابی و تجاری سازی در این حوزه است. - اخبار استانها -

مریم جلالی دهکردی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قشم، اظهار داشت: صنایع دستی علاوه بر آن که می‌تواند منتقل کننده فرهنگ یک منطقه باشد، نقش مهمی نیز در اشتغال‌زایی و تولید ثروت دارد.

وی ادامه داد: لازمه اشتغال‌زایی و تولید ثروت در این حوزه آموزش در جهت بازاریابی و تجاری‌سازی است که می‌توان با برنامه‌ریزی صحیح به آن دست یافت.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به اهمیت حفظ و احیای صنایع دستی و آشنایی بیشتر نسل جوان با فرهنگ و صنایع دستی مناطق خود، تصریح کرد: احیای این صنایع با هدف ایجاد ثروت و معرفی هر چه بیشتر آن از جمله وظایف ما است.

جلالی دهکری ایجاد خانه‌های صنایع دستی را راهکاری در جهت تحقق این موضوع عنوان کرد و گفت: امیدواریم با کمک بخش خصوصی و ظرفیت‌های مردمی بتوانیم خانه‌های صنایع دستی را ایجاد و توسعه دهیم و آنها را محلی به منظور آموزش، نمایش و عرضه محصولات صنایع دستی تبدیل کنیم.

وی تاکید کرد: نسل جوان با پیوند نسلی می‌تواند دانشی که سینه به سینه در دل اجداد و بزرگان ما وجود دارد را به عرصه دانش، محل تحصیل و آموزش و پرورش منتقل کند.

انتهای پیام/7558/

دیگر خبرها

  • مرکز پژوهش فناوری و نوآوری شبکه‌های کوانتومی افتتاح شد
  • مینی پالایشگاه دهدشت اشتغال زایی مستقیم ۳٠٠ نفر را محقق می کند
  • گام‌های بلند دانشگاه علمی کاربردی برای اشتغالزایی در کردستان + فیلم
  • آموزش محور اصلی بازاریابی و تجاری‌سازی در صنایع دستی
  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان
  • اعطای ۱۲ هزار و ۴۸۱ وام و تسهیلات اشتغال‌زایی در آذربایجان‌غربی
  • اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام
  • نخستین مرکز جامع سرطان در گیلان راه اندازی می‌شود
  • طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه در دشتستان اجرا می‌شود
  • مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای در نمین به بهره برداری رسید