Web Analytics Made Easy - Statcounter

«نماینده» /محسن پیرهادی،نماینده مجلس:روز ملی دختران، نباید تنها به تبریک‌ها و برنامه‌های مرسومی که همه‌ساله در این روز برگزار می‌شود بگذرد. دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی مرتبط باید گزارش دهند که در حوزه مناسب‌سازی زندگی برای دختر ایرانی چه کرده‌اند و چه برنامه‌هایی دارند. 
یک. نظام جمهوری اسلامی از اولین روز استقرار خود، در اغلب حوزه‌ها طرحی نو درانداخت و حرف‌های جدیدی زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 به‌عنوان‌مثال، مدل مقاومت سیاسی و حساسیت به امور مسلمانان در منطقه و جهان، از ابتکارات انقلاب اسلامی بود که امروز به ثمر نشسته و آثار آن هویدا شده است. باوجود همه پیشرفت‌ها در حوزه‌های مختلف به نظر می‌رسد در برخی حوزه‌ها، همچنان به مدل بومی خود که منطبق با معیارهای اسلامی و ایرانی باشد نرسیده‌ایم. حتی اگر برخی نسخه‌های اقتصادی بیرونی برای ما قابل تجویز باشد که البته آن‌هم محل تأمل و اشکال است، کشور ما، با توجه به مختصات فرهنگی و دینی خود، نمی‌تواند دنباله‌رو نسخه‌های اجتماعی دیگران باشد و یکی از مهم‌ترین مصادیق این مسئله، احترام به جایگاه دختران نشاط اجتماعی آن‌ها و ارتقای سطح کنش‌گری و مشارکت این گروه مهم از جامعه است.
دو. اگر دختری با برخی هنجارها نسازد، با او برخورد می‌شود، اما اگر همان دختر بخواهد در فضایی مناسب تفریح کند، گزینه‌ای پیش پای او نیست. برخی کلان‌شهرهای کشور، حتی یک پارک بانوان ندارند و در تهران ده‌میلیونی، تعداد آن‌ها کمتر از ده‌تاست. دختر مسلمان ایرانی حق دارد شاد باشد تفریح کند، طرفدار پر و پا قرص یک‌رشته ورزشی باشد و فعالیت اجتماعی کند. از سویی امکان برخی از موارد پیش‌گفته، در شرایط فعلی فراهم نیست. کار به‌جایی رسیده که پرچم مطالبه برخی از این موارد را برخی رسانه‌های خارجی با اغراض سیاسی به دست گرفته‌اند، درحالی‌که چنین مطالبه‌ای بر عهده انقلابی‌هاست. به‌عنوان‌مثال، چرا دختر ایرانی که به چارچوب‌های ایمانی هم باورمند و پایبند است، نباید بتواند در فضای مناسب، دوچرخه‌سواری کند، فوتبال تماشا کند یا کوه‌پیمایی کند؟ کدام دستگاه متولی، خود را عهده‌دار پایین بودن سرانه تفریح و فراغت دختران ما می‌داند؟
سه. نمی‌توان میل و اشتیاقی را مقید کرد، اما راه‌حل مناسبی برای پاسخگویی به آن ارائه نکرد. اسلام ناب، دین راه‌حل‌هاست و انقلاب اسلامی ما نیز، امتداد همان مسیر و بر مبنای اجتهاد و ارائه جایگزین برای مناسبات غرب و شرق است. اسلام، دین رأفت و رحمت است و لطیف‌ترین نگاه را به دختر دارد. باید نگاه عمیق اسلام به جایگاه دختران را واکاوی کرد و مرتبا، جامعه را برای حضور و بروز آن‌ها مناسب‌سازی نمود. این یکی از محوری‌ترین گام‌های حرکت به‌سوی جامعه متعالی و تمدن آرمانی است.   

منبع: نماینده

کلیدواژه: فرهنگ نماینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۸۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم توجه به رویکردهای اساسی برای تفکیک زباله از مبدا

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: در کنار برنامه‌های زودگذر و کوتاه مدت برنامه بلندمدت و اصلی ما تفکیک زباله از مبدا است و امیدواریم با این روند شاهد کاهش فرایند زباله‌سوزی در کشور باشیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، علی سلاجقه در پنجاهمین جلسه کارگروه ملی مدیریت پسماند که با حضور نمایندگان دستگاه‌های عضو در این کارگروه برگزار شد، اظهار کرد: آیندگان از ما در خصوص آتش زدن سرمایه‌ها خرده خواهند گرفت و باید با تفکیک زباله از مبدا به سمت کاهش زباله سوزی حرکت کنیم.

وی افزود: لازم است همه ما مکلف باشیم در کنار برنامه‌های زودگذر و کوتاه مدت برنامه بلندمدت اصلی ما تفکیک زباله از مبدا باشد که در صورت فرهنگ‌سازی اثر ماندگاری هم برای کشور دارد، گزارش‌های ارائه شده از سوی استان‌های ایلام و گیلان امیدوار کننده است و این استان‌ها می‌توانند الگوی مطلوبی برای کشور باشند، همچنین سایر استان‌ها هم باید از ظرفیت مسئولیت‌های اجتماعی استفاده لازم را ببرند تا مردم با روحیه‌ای شاد توانایی مشارکت در تمام زیرساخت‌ها را داشته باشند.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: گزارش‌ها نشان‌دهنده این است که دولت به صورت اصولی و میدانی به این حوزه ورود پیدا کرده و در حوزه اقتصاد و محیط زیست یکی از میثاق‌های ملی دولت کنترل تراز آلاینده محیط زیستی و حرکت آن به سمت شیب منفی است.

سلاجقه در خصوص لزوم استفاده از فناوری‌های نوین در بحث مدیریت پسماند، گفت: ما در حوزه فنی، اقتصادی، محیط‌زیستی و پیوست‌های فرهنگی از ظرفیت‌های دانش بنیان کشور در تمام سطوح حمایت و استفاده می‌کنیم و از آنجا که ظرفیت و توانایی جوان‌ها در تمام زمینه‌ها نمایانگر است انتظار می‌رود وارد میدان شده و در صورت نبود یک فناوری به تعقیب، بررسی و ایجاد آن بپردازند.

وی با اشاره به معذوریت و محدودیت‌های موجود در کشور یادآور شد: لازم است با تدبیر در خصوص مؤلفه‌های موجود در حوزه محیط زیست و اقتصاد با انتخاب بهترین گزینه به انجام کار پرداخته شود تا با انجام تکلیف برای کشور پاسخگوی مردم باشیم.

کد خبر 750043

دیگر خبرها

  • انتقاد از فروش لباس‌های غیرمأنوس با فرهنگ ایرانی در بازار
  • حفاظت از محیط‌ زیست مردمی شود/ لزوم برخورد با بهره‌برداران خاطی
  • لزوم بهره‌گیری از فناوری‌ و دستاورد‌های دانش‌بنیان در حفاظت محیط زیست
  • برگزاری مراسم روز دختر با حضور دختران دانشجو در حرم بانوی کرامت
  • لزوم ایجاد بسترهای مناسب برای کسب درآمد پایدار در کردستان
  • لزوم توجه به رویکردهای اساسی برای تفکیک زباله از مبدا
  • رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست: 50 درصد تالاب هامون آبگیری شده است
  • عادی‌سازی بی‌حجابی شبیخون فرهنگی
  • عادی‌سازی بی‌حجابی؛ شبیخون فرهنگی
  • همه دعوتند؛ مراسم «ستاره‌های دختران کُرد زمین» در سنندج