Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رئیس مجلس یازدهم در پاسخ به تذکر نماینده مشهد و کلات در مورد ضرورت همسان سازی حقوق بازنشستگان گفت: اگر نمی‌توانیم همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و شاغلان را انجام دهیم، سامانه شفافیت که بیانگر میزان دریافتی مدیران صندوق است را فعال کنید زیرا دریافت حقوق های نجومی ۳۵ تا ۳۷ میلیونی مدیران صندوق، اجحاف در حق بازنشستگان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، نصرالله پژمانفر در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی در اخطار قانون اساسی با استناد به بندهای ۹، ۱۲ و ۱۴ اصل سوم قانون اساسی اظهار کرد: در مورد هماهنگ‌سازی حقوق بازنشستگان به ویژه مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی با شاغلان بی‌توجهی انجام شده است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس یازدهم از تصمیمات دولت در زمینه خرید تضمینی گندم انتقاد کرد و گفت: دولت در ارتباط با خرید تضمینی گندم سیاست غلطی را ادامه می‌دهد. سال گذشته در ارتباط با خرید تضمینی، ۳ میلیون تن کاهش کشت گندم داشتیم که این موضوع باعث شد با وجود برخی نیازها، دست به واردات گندم بزنیم. در صورت ادامه روند بی‌دقتی دولت، مشکلات امنیتی و اقتصادی شکل خواهد گرفت.

پژمانفر در پایان خطاب به رئیس بانک مرکزی اظهار کرد: بعد از خرید و فروش توسط دستگاه‌های پُز همان لحظه پول از کارت خریدار کسر، اما بعد از ۲۴ ساعت به حساب فروشنده ریخته می‌شود. چه کسی باید پاسخگوی رسوبات پول طی این ۲۴ساعت باشد؟ از سازمان‌های بازرسی می‌خواهیم تا بر این موضوع نظارت کنند.

علی نیکزاد که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت، در پاسخ به اخطار این نماینده گفت: یک جوان انقلابی رئیس صندوق بازنشستگی بود که با دستور رئیس جمهور عزل شد. اگر نمی‌توانیم همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و شاغلان را انجام دهیم، سامانه شفافیت بیانگر میزان دریافتی مدیران صندوق را فعال کنید زیرا دریافت حقوق های نجومی ۳۵ تا ۳۷ میلیونی مدیران صندوق، اجحاف در حق بازنشستگان است.

علی نیکزاد همچنین در ارتباط با بحث خرید تضمینی گندم اظهار کرد: براساس پیگیری‌هایم از وزیر کشاورزی، آقای خاوازی نوید تامین ۱۴ میلیون تن گندم را داده و اعلام کرده که به دلیل کاهش ذخیره گندم، مقداری واردات انجام می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سامانه شفافیت مجلس یازدهم علی نیکزاد نصرالله پژمانفر بانك مركزي صندوق بازنشستگي سازی حقوق بازنشستگان مدیران صندوق خرید تضمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۸۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت تا حد امکان برای برنج و چای «خرید تضمینی» نخواهد داشت

به گزارش خبرنگار مهر، «محمدعلی نیکبخت» وزیر جهاد کشاورزی، امروز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به رصد این وزارتخانه روی محصولات اظهار کرد: برنامه تولید و تنظیم را بررسی می‌کنیم و بر اساس پیش‌بینی‌هایی که صورت می‌گیرد، اگر مازاد بر نیاز داشته باشیم، بدون هیچ‌گونه محدودیت، صادرات محصولات کشاورزی را در دستور کار خود قرار می‌دهیم.

وی با اشاره به خرید تضمینی محصولات کشاورزی اظهار کرد: تمام تلاش ما این است که محصولات کشاورزی را با صنعت، بازرگانی و تجارت گره بزنیم؛ این موضوع در سال ۱۴۰۲ در دستور این وزارتخانه بود و امسال هم با جدیت دنبال می‌شود.

نیکبخت اضافه کرد: با توجه به تجربه‌ای که در سال ۱۴۰۲ به دست آوردیم، در آینده با حداقل خطا این پروژه را اجرا خواهیم کرد؛ صنایع غذایی هم به عنوان بخشی از زنجیره تولید که مسوولیت فرآوری خام محصولات کشاورزی را برعهده دارد، مورد توجه ما است و باید در خدمت تولیدکننده باشد.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه گفت: با هماهنگی با صاحبان صنایع، به دنبال آن هستیم که آن‌ها به سمتی حرکت کنند که محصولات مازاد کشاورزان را خریداری کنند.

نیکبخت گفت: در مورد برخی محصولات کشاورزی از جمله برنج، چای و دانه‌های روغنی، سیاست ما این است که تا می‌توانیم دولت به عنوان خرید تضمینی، ورود پیدا نکند تا بازرگان‌هایی که کار واردات این محصولات را انجام می‌دهند یا کارخانجاتی که محصولات در این حوزه تولید می‌کنند، محصولات کشاورزان را خریداری و فرآوری کنند.

کد خبر 6094180

دیگر خبرها

  • آمریکا: کمک مالی به کی‌یف برای پرداخت حقوق بازنشستگی نیست
  • یک هزار تن کلزا با نرخ تضمینی در فارس خریداری شد
  • وابستگی صندوق‌های بازنشستگی به بودجه دولت ناشی از چیست؟
  • آغاز خرید گندم و کلزا در مناطق گرمسیری استان کرمانشاه
  • خرید تضمینی گندم به بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن رسید
  • کشاورزان کماکان چشم انتظار اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم
  • دولت تا حد امکان برای برنج و چای «خرید تضمینی» نخواهد داشت
  • تمامی معلمان رتبه‌بندی می‌شوند / ۶۷ هزار فرهنگی در شرایط بازنشستگی 
  • خرید تضمینی ۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان فارس
  • خرید تضمینی گندم در فارس به ۶۰ هزار تن رسید