Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه سایر رسانه های خبرگزاری تقریب، وزارت امور خارجه کانادا در پی گفت‌وگوی تلفنی محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان و فرانسوا فیلیپ شامپاین وزیر خارجه کانادا درباره تحلیل اطلاعات جعبه‌های سیاه هواپیمای اوکراینی که طی یک حادثه به اشتباه مورد هدف قرار گرفت و به جان باختن شماری از هم‌وطنان و شهروندان کشورهای دیگر منجر شد،  مطرح کرد: ظریف متعهد شد که ایران بدون تاخیر بیشتر جعبه‌های سیاه را برای تحلیل به کانادا بفرستد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در ادامه این بیانیه آمده است: ایران این هفته جزئیات پیشرفتش درباره این مسئله را در سازمان هواپیمایی بین‌المللی غیر نظامی توضیح خواهد داد.

بر اساس این گزارش، بیانیه کانادا در پی این مطرح می‌شود که ظریف روز گذشته در گفت‌‎وگو با وزیر خارجه کانادا مطرح کرد: تصمیم برای ارسال جعبه سیاه مدتی است اتخاذ شده و بزودی این تصمیم اجرایی خواهد شد.

وی همچنین به همتای کانادایی خود اطلاع داد که آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای حل و فصل مسائل حقوقی و چگونگی جبران خسارات وارده به خانواده مسافرینی که در این واقعه تاسف بار جان خود را از دست داده اند و همینطور جبران خسارت هواپیمای اوکراینی مدتها است به طرف اوکراینی اعلام شده ولی طرف مقابل تا کنون هیات خود برای انجام مذاکرات را معرفی نکرده است و جمهوری اسلامی ایران کماکان پیگیر موضوع می باشد.

شیوع ویروس کرونا و توقف پروازهای بین المللی باعث وقفه در خوانش جعبه سیاه و اقدامات دیگر شده بود که با برقراری محدود پروازها بزودی اقدامات اجرایی در حل و فصل این موضوع از سر گرفته خواهد شد.

انتهای پیام/
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: خارجه کانادا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۸۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آشنایی کارشناسان اقتصادی وزارت امور خارجه با توانمندی‌های صادراتی دانش‌بنیان‌ها

هیئتی ۴۰ نفره از کارشناسان اقتصادی وزارت امور خارجه در بازدید از خانه نوآوری و فناوری ایران (آی هیت) از نزدیک با توانمندی‌های صادراتی شرکت‌های دانش‌بنیان آشنا شدند.

به گزارش ایسنا، محمد جواد همت‌پناه، رئیس اداره اطلاعات اقتصادی و همکاری‌های توسعه‌ای وزارت امور خارجه که در راس این هیئت از دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان در آی هیت، بازدید و اظهار کرد: ما امروز در آی‌هیت مجموعه ارزشمندی از دستاوردهای جوانان اندیشمند این مرزوبوم را از نزدیک لمس کردیم و دریافتیم در دل آی‌هیت محصولاتی با سطح تکنولوژی بسیار بالا نهادینه شده بود.

وی خاطرنشان کرد: همکاران من در این بازدید آگاهی‌های گرانبهایی را درخصوص توانمندی‌های صادراتی شرکت‌های دانش‌بنیان بدست آورده‌اند و از این اطلاعات در ماموریت‌های خارج از کشورشان استفاده خواهند کرد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که این نمایشگاه اتفاقات خوبی را برای ایران رقم زند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت
  • گفتگوی بورل و امیرعبداللهیان در آستانه سفر گروسی؛ رئیس دیپلماسی اروپا به وزیر خارجه ایران چه گفت؟
  • عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات وزارت امور خارجه سوریه
  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی آمریکایی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه
  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه
  • سخنگوی وزارت امور خارجه: بیانیه‌ های تکراری، هیچ حقی برای دولت کویت در مورد میدان آرش ایجاد نخواهد کرد
  • کنعانی: صدور بیانیه تکراری هیچ حقی برای کویت ایجاد نمی‌کند
  • ظریف: خیلی‌ها فکر می‌کنند آمریکا ابر قدرت است اما امروز چیزی به نام قدرت هژمون نداریم / اسرائیل هیچ وقت پای کسی نخواهد ایستاد + فیلم
  • پیام سخنگوی وزارت خارجه به مناسبت روز معلم
  • آشنایی کارشناسان اقتصادی وزارت امور خارجه با توانمندی‌های صادراتی دانش‌بنیان‌ها