Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@06:10:50 GMT

هنر بانوی گلستانی در تولید صنایع دستی+تصاویر

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۸۸۶۲۸

هنر بانوی گلستانی در تولید صنایع دستی+تصاویر

هنر گلدوزی، هنری دیرباز در صنایع دستی روستائیان منطقه غرب استان گلستان و کردکوی و بویژه روستای بالاجاده است که دارای ویژه گی های خاص هنری در صنایع دستی بانوان روستایی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از گلستان ما؛ هنر گلدوزی، هنری دیرباز در صنایع دستی روستائیان منطقه غرب استان گلستان و کردکوی و بویژه روستای بالاجاده می باشد که دارای ویژه گی های خاص هنری در صنایع دستی بانوان روستایی  است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 گلدوزی اوج هنرنمایی هنرمندان بانوان روستایی است که با سوزن و نخهای رنگی نقشهای زیبایی را بر صفحه پارچه ها برجسته می سازند.

این هنر با قدمت در گذشته از مهمترین صنایع دستی بود که بخشی اعظم از تزئینات خانه های روستایی در پرده ها و رو رختخوابها و ….را شامل می‌شد.

امروزه این هنر کم رنگ شده است لیکن مشتاقان بسیاری برای کاربری از آن دارد.

تقویت و احیای آن بسترهای زیرساختی در حمایت از این هنر در روستاها را دارد که امید است مورد توجه مدیران صنایع دستی قرار گیرد.

بانو حسینیه شهریاری بیش از نیم قرن در خلق این هنر نقش آفرینی دارد.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۸۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاهی از صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته در زابل

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان و بلوچستان، دبیر برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته شهرستان زابل گفت: این نمایشگاه به مدت شش روز در دانشگاه زابل دایر است.
مهین جاودان افزود: این نمایشگاه تا ۱۴ اردیبهشت ماه  با هدف معرفی و بازاریابی ظرفیت‌های تولیدی و کارگاهی هنرمندان فعال صنایع‌دستی در محل سایت قدیم دانشگاه زابل دایر است. 

وی ادامه داد: به مناسبت هفته کار و کارگر و کارآفرینی و هفته معلم، این نمایشگاه با همکاری دانشگاه زابل، مرکز نوآوری، بخشداری کرباسک و میراث‌فرهنگی دایر شده است.

دیگر خبرها

  • توسعه گردشگری ایران و عمان باعث تقویت روابط اجتماعی می‌شود
  • آموزش محور اصلی بازاریابی و تجاری‌سازی در صنایع دستی
  • نمایشگاهی از صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته در زابل
  • اجرای برنامه‌های راهبردی برای دو زنجیره مهم مازندران
  • لزوم برندسازی محصولات برای جلوگیری از خام فروشی در مازندران
  • آغاز اجرای طرح بانوی توانا در یزد
  • جشنواره صنایع دستی از دستاوردهای هنرمندان کشور
  • توصیه محمد معتمدی برای استفاده از صنایع دستی + فیلم
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری شود
  • دژکرد اقلید شهر ملی کیسه‌بافی می‌شود