Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا پروفسور «هوانگ زوویو» روز سه شنبه در میزگرد مجازی روابط فرهنگی ایران و چین که به صورت وبینار برگزار شد با بیان اینکه دو کشور ایران و چین در دو هزار سال پیش به بالاترین درجه تمدن رسیده بودند گفت: از نظر جغرافیایی هم که نگاه کنیم پهنای دو کشور به طور جداگانه شرق آسیا و مرکز آسیا را درنوردیده بود که نشان می دهد برای گسترش تمدن بشری نقش بسزایی ایفا کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه پژوهش های تاریخی نشان می دهد تبادلات و تماس های بین دو کشور از قدمت طولانی برخوردار است اظهار کرد: در روابط بین کشورها، به جز اقتصاد و تکنولوژی، روابط انسانی و آکادمیک نیز یک سرمایه مادی و معنوی محسوب می شود.

او با اشاره به پژوش های چینی شناسی در ایران و ایران شناسی در چین اظهار امیدواری کرد پژوهش های چین شناسی در ایران، هم چنان با قوت ادامه پیدا کند و در شناخت بهتر دو کشور از همدیگر و روابط دوستانه آنها نقش موثری ایفا کند.

استاد هوانگ تصریح کرد: اگرچه چین و ایران از نظر فرهنگی متفاوت هستند اما نکته جالب این است که ما خیلی راحت می توانیم همدیگر را درک کنیم و باهم ارتباط برقرار کنیم دلیلش این است که ما در اعماق قلبمان احساس نزدیکی به هم می کنیم که از طریق منطق و علم نمی توان این حس را توضیح داد.

وی در بخش دیگری از سخنانش در مورد چالش های ناشی از کرونا در جهان یاداوری کرد این ویروس برای ارتباطات بین المللی دردسرهای زیادی ایجاد کرده است و شکل سابق وضعیت بین المللی را به هم زده است اگر چه بسیاری از محققان برای دنیای پس از کرونا حدس و پیش بینی هایی دارند اما حداقل تا کنون همچنان عوامل غیر قابل پیش بینی زیادی وجود دارد و در اینکه دنیا به چه سمت و سولی حرکت خواهد کرد، هنوز عدم قطعیت بسیاری وجود دارد اما ما باید فعالانه برنامه های خود را به پیش بریم.

استاد دانشگاه فرهنگ و زبان پکن در ادامه از ایرانیانی که در جریان شیوع این ویروس در چین، پشتیبان ملت چین بودند صمیمانه قدردانی کرد و گفت: فیلمی که در ژانویه امسال از برج آزادی تهران منتشر شد و بر روی آن شعاری با مضمون «قوت قلب به چین» نمایش داده می شد، همه ما را بسیار تحت تاثیر قرار داد.

وی افزود: پیام های محبت آمیز و ادیبانه ای که سفیر ایران در چین به زبان چینی برای مردم چین فرستادند را هم همه دیدند و در شبکه های اجتماعی به عنوان جمله های طلایی از آن یاد کردند.

پروفسور هوانگ افزود: در این روزها به دوستان ایرانی مان فکر می کنیم می دانیم که ایران هنوز در وضعیت مساعدی از نظر شیوع ویروس قرار ندارد و من می خواهم از این فرصت برای همدردی با همه ایرانیان استفاده کنم امیدوارم که مردم ایران بتوانند به خوبی بر این ویروس غلبه کنند و هر چه زودتر به دنیای سلامت و بدون ویروس بازگردیم.

میزگرد مجازی «روابط فرهنگی چین و ایران بعد از کرونا» امروز سه شنبه با حضور اساتید و پژوهشگران ایرانی و چینی و با همت و همکاری رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در چین، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه فرهنگ و زبان پکن و مرکز مطالعات فرهنگی روابط راهبردی برگزار شد.

در این همایش که با حضور و سخنرانی «عباسعلی وفایی» رایزن فرهنگی ایران در چین، «هوانگ زو ویو» رئیس موسسه مطالعات چین و رییس کرسی مطالعات چینی دانشگاه فرهنگ و زبان پکن، «غلامعلی چگینی زاده» رییس مرکز چین شناسی دانشگاه علامه طباطبایی، «محسن شریعتی نیا» عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی، «حامد وفایی» استاد دانشگاه تهران و «شی گوانگ» رییس بخش زبان های غرب آسیا دانشگاه پکن برگزار شد روابط فرهنگی ایران و چین مورد بررسی قرار گرفت.

برچسب‌ها ویروس کرونا دانشگاه علامه طباطبایی چین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه علامه طباطبایی چین ویروس کرونا دانشگاه علامه طباطبایی چین ایران و چین دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۹۰۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم بازنشستگی و تجلیل از دکتر عراقی‌زاده

دکتر غلامعلی جاودان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در این مراسم ضمن تبریک روز استاد و معلم گفت: در توصیف مقام استاد و معلم حضرت علی (ع) می‌فرمایند که هرکسی جمله‌ای به من بیاموزد مرا بنده خود کرده است.

وی با بیان اینکه جایگاه استاد و معلم در ادبیات، معارف و فرهنگ ما بسیار بالاست، افزود: به‌طوری که معلمی را شغل انبیا و بسیار گرانقدر می‌دانیم.

دکتر جاودان اظهار کرد: استاد عراقی زاده، پیش از اینکه استاد دانشکده دندانپزشکی باشد استاد اخلاق است و همه ویژگی‌های یک استاد خوب را در خود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: دکتر عراقی‌زاده در ارائه خدمات به مردم استان نقشی ویژه داشتند و چندین سال نیز در جایگاه رئیس دانشگاه به مردم خدمت کرده‌اند.

دکتر جاودان با اشاره به اینکه خدمات دکتر عراقی زاده در حوزه بهداشت، درمان و آموزش ماندگار بوده و به یادگار می‌ماند، افزود: بزرگترین یادگاری ایشان که با حمایت سایر اساتید اتفاق افتاده دانشکده دندانپزشکی هرمزگان است.

وی گفت: به یمن فرصتی که در دانشکده دندانپزشکی داشته‌ایم، توانسته‌ایم در دورترین نقاط استان نیز خدمات دندانپزشکی را به مردم عزیز ارائه دهیم.

وی در پایان افزود: بنابر دخواست اینجانب و معاون آموزشی دانشگاه مبنی بر ادامه همکاری استاد عراقی‌زاده با دانشگاه، از این پس ایشان در سمت مشاور رئیس دانشگاه در حوزه دندانپزشکی با ما همکاری داشته و از تجربیات و دانش ایشان بهره خواهیم برد.

همچنین دکتر عراقی‌زاده در این مراسم ضمن تشریح دوران تحصیل خود و تقارن آن با هشت سال دفاع مقدس، گفت: در سال‌های جنگ یکی از دوستانم که بعدا شهید شد، من را برای بورسیه تحصیلی خارج از کشور دانشجویان ثبت‌نام کرده بود و این‌گونه شد که من پس از شهادت برادرم عبدالمجید برای تحصیل به انگلستان رفتم و پس از سه سال دوباره به ایران برگشتم و در اینجا مشغول به خدمت شدم.

وی افزود: به بندرعباس عرق دارم و دوست دارم که رشد کند؛ چراکه به اعتقاد من بندرعباس نتوانسته جایگاه واقعی خود را در کشور اثبات کند.

دکتر عراقی‌زاده گفت: با پیگیری‌هایی که انجام شد دانشکده دندانپزشکی از سال ۸۷ با پذیرش ۱۰۰ درصد نیروی بومی آغاز به کار کرد.

وی افزود: تعدادی از دانشجو‌های قدیم دانشکده دندانپزشکی، درحال حاضر استاد این دانشکده هستند.

دکتر عراقی زاده گفت: متاسفانه توزیع امکانات در مناطق برخوردار و مناطق کمتر توسعه‌یافته عادلانه نیست و ما در استان هرمزگان نسبت دیگر استان‌ها عقب هستیم.

گفتنی است؛ دکتر عبدالمهدی عراقی‌زاده، متولد بهمن‌ماه ۱۳۳۹ در بندرعباس است و سمت‌هایی از جمله هیئت علمی و عضو هیئت رئیسه دانشکده دندانپزشکی شاهد تهران، مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان دکتر مویدی، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه، ریاست دانشکده پرستاری، مامایی و پیراپزشکی، ریاست دانشگاه و قائم مقام وزیر در استان، مسئول راه‌اندازی دانشکده دندانپزشکی، سرپرست دانشکده دندانپزشکی، ریاست دانشکده پزشکی و با حفظ سمت ریاست دانشکده دندانپزشکی، ریاست دانشکده دندانپزشکی و عضو شورای دانشگاه، عضو هیئت رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان دانشگاه، عضو کارگروه بررسی صلاحیت عمومی اعضای هیئت علمی، عضو هیئت ممیزه دانشگاه و همچنین عضو هیئت اجرایی نصب و عزل اعضای هیئت علمی را در کارنامه درخشان خود دارد.

در پایان این مراسم به پاس زحمات ۳۵ ساله استاد عراقی زاده در دانشگاه از ایشان تقدیر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم بازنشستگی و تجلیل از دکتر عراقی‌زاده
  • تعلیم و تربیت احیاکننده تمدن عظیم اسلامی است
  • فیلم| مقام شامخ استاد از نگاه دانشگاهیان
  • پیکر آخرین خنیاگر خراسان در خاک آرام گرفت
  • امام صادق (ع) بنیانگذار تمدن نوین بشری
  • خدشه‌دار شدن استقلال دانشگاه؛ «دخالت‌ها در دانشگاه زیاد شده است»
  • استاد دانشگاه سمنان عضو هیات علمی نمونه کشوری شد
  • گزارش چند سازمان حقوق بشری در مورد رابطه رهبران کشور‌ها با مطبوعات
  • دانشگاه آزاد خمینی‌شهر سهم بسزایی در تربیت روانشناس دارد
  • ایمانی پور به ارمنستان سفر کرد