Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- سرتیپ یحیی السریع سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن گفت تا زمان توقف تجاوزگری و پایان محاصره یمن، حملات بیشتری اجرا خواهیم کرد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره، یحیی السریع سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن گفت: در پاسخ به محاصره ظالمانه و تجاوز کینه توزانه علیه مردم بزرگ و کشور عزیز یمن، به توفیق الهی نیرو‌های مسلح یمن عملیات هجومی گسترده‎ای انجام دادند که در آن ریاض پایتخت عربستان هدف قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


السریع افزود: در این عملیات از تعداد قابل توجهی موشک‌های بالستیک و بالدار و چندین فروند پهپاد استفاده شده است. به خواست خدا این موشک‌ها که از نوع قدس و ذوالفقار بودند و پهپاد‌ها که از نوع صماد 3 بودند چند قرارگاه و مرکز نظامی در ریاض را در هم کوبیدند. وزارت دفاع، مقر اطلاعات نظامی، پایگاه هوایی سلمان و چند پایگاه نظامی در جیزان و نجران در این حملات هدف قرار گرفتند.
سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن گفت: نیرو‌های مسلح یمن به دشمن درباره تبعات تجاوز و جنایت هشدار می‎دهند و براساس وظایف دینی، اخلاقی، انسانی و ملی، دفاع از کشور عزیز و مردم صبور، مقاوم و مجاهد را حق قانونی و ثابت خود می‌دانند.
السریع خاطرنشان کرد: نیرو‌های مسلح با توکل بر خداوند و با استعانت از درگاه باریتعالی تا زمان پایان محاصره کشور، توقف تجاوز و تامین آزادی و استقلال، عملیات نظامی بیشتر و شدیدتری را در دستور کار خود قرار داده اند.
 سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن گفت: تا زمان توقف تجاوزگری و پایان محاصره یمن، حملات بیشتری اجرا خواهیم کرد.
السریع افزود: با چند فروند موشک بالستیک و پهپاد، ریاض را هدف قرار دادیم که هدف این حملات، وزارت دفاع، سازمان اطلاعات و پایگاه هوایی سلمان در پایتخت سعودی بود.

جزئیات حمله موشکی یمن به پایتخت عربستان
صبح امروز منابع خبری از اصابت موشک به شمال ریاض پایتخت عربستان سعودی و وقوع چندین انفجار خبر دادند.
به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، فعالان عربستانی در شبکه‌های اجتماعی، تصاویری از اصابت موشک‌های شلیک شده از یمن به مناطقی در داخل عربستان پخش کردند. شبکه تلویزیونی المسیره هم در خبری فوری از عملیات گسترده نیرو‌های یمنی در عمق خاک عربستان خبر داد.
این در حالی است که فرماندهی ائتلاف به سرکردگی حکام آل سعود ادعا کرد: سه فروند موشک بالستیک شلیک شده از یمن به طرف عربستان را هدف قرار داده است. این فرماندهی با صدور بیانیه ای همچنین از هدف قرار دادن چند فروند پهپاد خبر داد که در حال پرواز به طرف دو شهر نجران و جیزان بود.
ائتلاف متجاوز سعودی در ادامه ادعا‌های خود اضافه کرد: انصارالله یمن، سه موشک بالستیک از صعده به طرف عربستان سعودی شلیک کرد که دو موشک بالستیک به طرف نجران و یک موشک بالستیک دیگر به طرف جیزان رهگیری شد.
برخی منابع نیز هدف حملات موشکی بامداد امروز را ساختمان استخبارات عربستان سعودی در ریاض عنوان کرده اند.
فردی که بر روی تصاویر پخش شده در شبکه‌های اجتماعی سخن می‌گوید، تائید می‌کند که در حال فیلمبرداری از لحظه اصابت دومین موشک است. علت این انفجار‌ها، حمله موشکی و پهپادی بامداد امروز انصارالله یمن اعلام شده است. با وجود اینکه منابع رسمی سعودی غافلگیر شده اند و واکنشی متزلزل نشان داده اند، خبرگزاری
برخی فعالان سعودی خبر دادند که بامداد روز سه‌شنبه صدای انفجارهای شدید در شمال پایتخت این کشور شنیده شده است.
خبرگزاری رسمی عربستان سعودی نیز مدعی شد که 3 موشک بالستیک و 8 پهپاد یمنی‌ها را در آسمان این کشور رهگیری کرده است.
ائتلاف متجاوز سعودی اعلام کرده که این سه موشک بالستیک از استان صعده یمن به سوی عربستان سعودی شلیک شده است که دو موشک به سوی نجران و یک موشک به سوی جازان شلیک شده بود.

آمریکا به اتباع خود هشدار داد
سفارت آمریکا در ریاض به اتباع خود درباره حملات احتمالی موشکی و پهپادی از جانب یمن به این شهر هشدار داد.
سفارت آمریکا در ریاض امروز (سه شنبه) در اطلاعیه‌ای گفت که گزارشاتی از اصابت حملات موشکی و پهپادی به ساختمانی در ریاض وجود دارد.
در وبگاه اطلاع‌رسانی این سفارتخانه آمده است که هنوز هیچ گزارشی از وقوع تلفات در این حملات وجود ندارد و اتباع آمریکایی باید در زمان وقوع حملات، تمامی اقدامات لازم برای حفظ جان خود را در پیش گیرند.

درگیری نیروهای `شورای انتقالی` و دولت مستعفی علی‌رغم آ‌تش‌بس
خبر دیگر اینکه منابع یمنی خبر دادند که علی‌رغم اعلام ائتلاف سعودی مبنی بر آتش‌بس در استان‌های جنوبی یمن، نیروهای `شورای انتقالی جنوب` و دولت مستعفی یمن با یکدیگر درگیر شدند.
منابع یمنی، بامداد امروز (سه‌شنبه)، از درگیری میان نیروهای «المجلس الانتقالی الجنوبی» (شورای انتقالی جنوب-تحت حمایت امارات) و دولت مستعفی (تحت حمایت سعودی) در استان «ابین» (جنوب یمن) خبر دادند.
مرکز اطلاع رسانی نیروهای مسلح جنوب یمن در این ارتباط گفت که در جبهه «الشیخ سالم» و «الطریه» درگیری‌های شدیدی با انواع اسلحه‌های سنگین، نیمه‌سنگین و سبک میان نیروهای شورای انتقالی و دولت مستعفی یمن صورت گرفته است.
این درحالی است که ائتلاف سعودی شامگاه روز گذشته اعلام کرد که شورای انتقالی جنوب و دولت مستفعی یمن با آتش‌بس موافقت کردند و قرار است برای گفت‌و‌گو در ریاض گرد هم آیند.
«محمد النقیب» سخنگوی منطقه چهارم نظامی و جبهه ابین در شورای انتقالی نیز با متهم کردن دولت مستعفی یمن در این خصوص گفت که نیروهای دولت مستعفی، مواضع شورای انتقالی را با توپ هدف قرار دادند.

استاندار سقطری: سقوط سقطری توطئه ائتلاف بود
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، استاندار سقطری یمن گفت سقوط این استان به دست شورای انتقالی جنوب‏، توطئه‌ای از طرف ائتلاف و با چراغ سبز نیرو‌های سعودی بود.
استاندار سقطری افزود: عربستان سعودی برای فشار بر رئیس هادی به منظور متوقف کردن درگیری‌ها در ابین سقطری را به شورای انتقالی تحویل داد.
وی اضافه کرد: سقوط سقطری پس از توافقی که زیر نظر نیرو‌های سعودی بین ارتش و شبه نظامیان شورای انتقالی انجام شد صورت گرفت.
وی گفت: ما تضمین‌هایی از طرف نیرو‌های سعودی در خصوص توقف تنش دریافت کردیم، اما از آن بازگشتند.

تظاهرات در پس درگیری نیرو‌های طرفدار امارات و سعودی‌ها در ابین
شبکه العربی با اشاره به درگیری بین نیرو‌های طرفدار سعودی و امارات در أبین، افزود صد‌ها تن از طرفداران شورای انتقالی جنوب یمن، در مرکز استان حضرموت در حمایت از این شورا تظاهرات برگزار کردند.
چند ساعت پس از آنکه ائتلاف متجاوز سعودی - اماراتی از موافقت دولت منصور هادی رئیس جمهور فراری و مستعفی یمن و شورای انتقالی جنوب یمن با آتش بس و آغاز مذاکرات برای اجرای صلح خبر داد، رویارویی‌ها بین نیرو‌های دولت مستعفی یمن و نیرو‌های شورای انتقالی یمن در استان ابین در جنوب کشور ازسرگرفته شد.
از سوی دیگر، صد‌ها تن از طرفداران شورای انتقالی در شهر مکلا مرکز استان حضرموت، برای پاسخ مثبت به خواسته رهبری شورای انتقالی از طرفداران خود برای حمایت از اعلام حکومت خودگردان در این شهر، تظاهرات برگزار کردند.
در همین حال، شورای انتقالی تصمیمی برای معرفی رئیسی برای به اصطلاح دولت خودگردان در جزیره سقطری اتخاذ کرد.


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: یمن تحولات شورای انتقالی جنوب دولت مستعفی یمن پایتخت عربستان شبکه تلویزیونی عربستان سعودی دولت مستعفی موشک بالستیک خبر دادند جنوب یمن شلیک شده هدف قرار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۹۱۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله موشکی و توپخانه‌ای عربستان به مناطق مرزی یمن

شبکه المسیره یمن جمعه شب گزارش داد که عربستان، روستاهای مرزی در شمال یمن را هدف حملات موشکی و توپخانه ای قرار داده است.

به گزارش مشرق، این حمله در بخش باقم در شمال غربی استان صعده هدف حمله موشکی و توپخانه‌ای قرار داده است.

شهرستان مرزی باقم در مرز عربستان و یمن، آخرین بار بهمن سال گذشته بود که هدف حمله توپخانه‌ای عربستان قرار گرفته بود.

تاکنون از تلفات ناشی از این حمله گزارشی منتشر نشده است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • سرنگونی پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک دو موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • سرنگونی پهپاد 30 میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک ۲ موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • سنتکام: کشتی انگلیسی در حمله موشکی یمنی‌ها آسیب دید
  • تحلیل اندیشکده آمریکایی از توان پهپادی و موشکی ایران
  • توانایی پهپادی و موشکی ایران در اوج
  • حمله موشکی و توپخانه‌ای عربستان به مناطق مرزی یمن
  • المسیره: عربستان مناطق مرزی یمن را هدف حمله موشکی و توپخانه‌ای قرار داد
  • اندیشکده شورای آتلانتیک: ایران در اوج توانایی پهپادی و موشکی است
  • اندیشکده شورای آتلانتیک : ایران در اوج توانایی پهپادی و موشکی است
  • دولت انتقالی هائیتی در بحبوحه آشوب باندهای خلافکار آغاز به کار کرد