Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون مشارکت‌های اجتماعی وزارت کشور به بازداشت سه نفر از اعضای جمعیت امام علی(ع) واکنش نشان داد.

 زهرا عابدینی در گفت‌و‌گو با ایلنا افزود: «جمعیت امام علی(ع) یک مؤسسه خیریه است که با مجوز وزارت کشور به‌عنوان یک مؤسسه خیریه با اهداف کاملاً اجتماعی و حمایتی ایجاد شده  و مانند همه مؤسسات خیریه در کشور متعهد است در چارچوب اساسنامه مصوب خود فعالیت نماید و به طور قطع فعالیت‌های مؤسسات و سازمان‌های مردم‌نهاد مادام که در چارچوب اساسنامه و ضوابط باشد تحت حمایت‌های قانونی قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

» وی با اشاره به دستگیری سه تن از اعضای جمعیت امام علی(ع) گفت: «اقدام اخیری که در ارتباط با دستگیری اعضای جمعیت امام علی(ع) انجام شده است براساس حکم مرجع قضایی در ارتباط با سه نفر از اعضای جمعیت صورت گرفته است و برابر بررسی‌ها هیچ کدام از دفاتر جمعیت امام علی(ع) بسته نشده است و در حال حاضر موضوع جلوگیری از فعالیت‌های اجتماعی جمعیت مطرح نیست.‌» معاون مشارکت‌های اجتماعی وزارت کشور ادامه داد: «اگر مواردی در ارتباط با فعالیت‌های جمعیت مطرح باشد طبیعتاً مرجع رسیدگی به فعالیت مؤسسات مردم نهاد، «شورای ملی توسعه و حمایت از سازمان‌های مردم نهاد» است و به‌طور طبیعی اگر موضوع تخلف تشکلی مطرح باشد، مراتب تخلف در این شورا بررسی خواهد شد. در صورتی که شورای ملی رأی به انحلال و جلوگیری از فعالیت تشکلی بدهد طبق قوانین باز هم تصمیم شورای ملی با تأیید مراجع قضایی قابلیت اجرایی شدن پیدا خواهد کرد.» وی تصریح کرد: «در حال حاضر در کشور بیش از ۸ هزار مؤسسه خیریه رسمی وجود دارد و با وجود فعالیت‌های گسترده هزاران مؤسسه خیریه در کشور که بعضاً با ده‌ها نمایندگی و شعبه و صدها عضو تحت نظارت دولت مشغول فعالیت می‌باشند تاکنون هیچ گونه محدودیتی در خصوص فعالیت این مؤسسات وجود نداشته و همواره تعامل مثبت و دوجانبه‌ای بین دولت و این مؤسسات در جهت خدمات‌رسانی اجتماعی وجود داشته است و وزارت کشور و دولت خود را مکلف به حمایت از حقوق تشکل‌ها می‌داند و تا جایی که تشکل‌ها به هر شکلی از تکالیف قانونی و اساسنامه خودشان عدول نکرده و قوانین را رعایت کنند طبیعتاً امکان قانونی برای این حمایت‌ها فراهم است.» عصر روز یکشنبه اکانت توئیتر جمعیت امام علی(ع) اعلام کرد سه نفر از اعضای این جمعیت بازداشت شده‌اند.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: اعضای جمعیت امام علی ع سه نفر از اعضای اعضای جمعیت مؤسسه خیریه وزارت کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۹۲۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش نوری قزلجه به ادعاهای عجیب کریمی قدوسی

رییس فراکسیون مستقلین مجلس گفت: اظهارنظرهای خلاف اهداف فناوری هسته‌ای کشورمان، دانسته یا ندانسته کمک به آن جریان بین المللی است که می‌خواهد ایران‌هراسی را ترویج کند و برخورد امنیتی با کشور ما داشته باشد.

به گزارش ایلنا، غلامرضا نوری رییس فراکسیون مستقلین مجلس در پاسخ به سوالی پیرامون برخی اظهارنظرهای مطرح شده اخیر با محتوای «تغییر دکترین نظامی کشور و یا اشاره به انجام آزمایش در حوزه تسلیحاتی که غیرمستقیم اشاره به استفاده نظامی از فناوری هسته‌ای دارد»، گفت: با توجه به نیاز کشور در زمینه‌های انرژی، پزشکی، کشاورزی، صنعتی و… برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران کاملا صلح‌آمیز و تحت نظارت مستمر و داوطلبانه ایران از سوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پیش می‌رود.

وی تصریح کرد: اگر یک زمانی اظهاراتی برخلاف این مساله صورت گیرد به نظر می‌رسد یا از روی بی‌اطلاعی است یا ازعدم اشراف به موضوع حرام بودن شرعی و اخلاقی استفاده از این فناوری برای مصرف تسلیحاتی.

نوری خاطرنشان کرد: معتقدم که فناوری هسته‌ای در کشور ما در مسیر صلح‌آمیز و با هدف رفع نیازهای داخلی کشور در توسعه و پیشرفت در حوزه‌های مختلف در حال فعالیت است و قطعا هم کشورهای دوست و همسایه از نعمات این دستاوردهای قابل توجه و ارزنده‌ای که کشور ما دارد و خواهد داشت در حوزه‌های اقتصادی، صنعتی، کشاورزی و پزشکی بهره‌مند خواهد شد.

وی افزود: کشور ما در جهت تامین امنیت غذایی یا تامین داروها و درمان‌های بر پایه پزشکی هسته‌ای این فعالیت را دنبال می‌کند و الان هم صنعت هسته‌ای خیلی کاربردی بوده و بخش کاربری این صنعت هم به سرعت دارد توسعه پیدا می‌کند و حتما هم به کشور کمک خواهد کرد، همه این فعالیت‌ها در کشور ما در مسیر صلح‌آمیز است.

رییس فراکسیون مستقلین مجلس تاکید کرد: به هر حال یک سری بدخواهان در دنیا هستند که توسعه و پیشرفت ایران را بر نمی‌تابند و سعی می‌کنند از هر فرصت و بهانه‌ای برای تحت فشار قراردادن کشور ما استفاده کنند؛ ولی آنچه که اهمیت دارد و برای جامعه بین‌الملل قابل قبول است شاید نگاه و نظر آژانس بین المللی انرژی اتمی است که فعالیت‌های کشور ما تحت نظارت آن‌ها است و صلح‌آمیز بودن صنعت هسته‌ای ما را تایید می‌کنند.

نوری در پاسخ به این سوال که «این نوع اظهارنظرها چه آسیب و خدشه‌ای به جایگاه دستگاه دیپلماسی کشور وارد می‌کند؟»، گفت: من معتقدم که اظهارنظرهای خلاف اهداف فناوری هسته‌ای کشورمان دانسته یا ندانسته کمک به آن جریان بین المللی است که می‌خواهد ایران هراسی را ترویج کند و برخورد امنیتی با کشور ما داشته باشد و کار دستگاه دیپلماسی کشور را برای دفاع از مواضع به حق جمهوری اسلامی ایران با سختی مواجه می‌کند.

دیگر خبرها

  • دوره آموزشی «حسنه ماندگار» برای ۱۵۰ نفر خادمیار مرکزی برگزار شد
  • بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل
  • ۶ مرزبان ایرانی بازداشت شده توسط طالبان آزاد شدند
  • (ویدئو) واکنش انتقامی مکرون به لایی خوردن در یک مسابقه خیریه
  • ببینید | واکنش انتقامی امانوئل مکرون به لایی خوردن در یک مسابقه خیریه
  • واکنش ایران به درخواست آرژانتین از سایر کشورها برای بازداشت وزیر کشور
  • درخواست این کشور از پاکستان و سریلانکا برای بازداشت وزیر کشور ایران!
  • واکنش نوری قزلجه به ادعاهای عجیب کریمی قدوسی
  • جراحی عجیب پیوند عضو برای اولین بار در کشور
  • درخواست آرژانتین علیه وزیر کشور ایران بعد از سفر خارجی