Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله اعرافی با تأکید بر این که قم از زمان امام صادق(ع) شهر علم و معرفت و دانش بوده است، گفت: این شهر بعد از حضور حضرت معصومه(س) در آن به اوج عزت و عظمت رسید و اعتلای فرهنگی و معنوی آن به همین دلیل باید حفظ شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت الله «علیرضا اعرافی» عصر امروز(سه شنبه 3 تیر) در آیین تقدیر از عوامل جهادی و پرسنل فعال شهرداری قم در مقابله با کرونا و افتتاح و بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی 110 پروژه که همزمان با آغاز دهه کرامت، در سالن همایش های شهرداری قم برگزار شد، با بیان این که دهه کرامت برای ما بسیار الهام بخش است،گفت: دهه کرامت به ویژه برای ما مردم قم که با حضور حضرت معصومه(س) بر نورانیت قم افزوده شد، از اهمیت خاصی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس حوزه های علمیه سراسر کشور با اشاره به این که قم یک جایگاه بلند و رفیع در فکر و تمدن اسلامی و مکتب اهل بیت(ع) دارد، گفت: آشنایی با این تاریخ به ما قمی ها افتخار و هویت بزرگی می‌ دهد، آنگاه که فاطمه معصومه(س) به قم آمدند و این سرزمین را لبریز از وجود نازنین خود کردند قم خیلی ارتقا پیدا کرد ولی باید دانست که قبل از آن هم قم جایگاه بلندی داشت و پس از ایشان این شهر پایگاه علم و معرفت و اخلاق و معنویت شد.

 

وی بیان داشت: خدمت به خلق یک عبادت است ولی این که به کجا و به چه سرزمینی خدمت می‌ کنیم می‌ تواند ارزش کار ما و شما را مضاعف کند؛ وقتی خاندان اشعری ها به این شهر هجرت کردند و از عصر و عهد امام صادق(ع)، قم به عنوان پایگاه و ملجأ و مأوای عاشقان اسلام و معارف اهل بیت(ع) شد.

 

آیت الله اعرافی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: در هیچ قرنی مشعل بزرگ علم و معرفت الهی در قم خاموش نشده است هرچند گاهی حوزه قم بسیار نورافشان و پررونق بود و گاهی این منحنی تنزل پیدا کرد ولی خط علم و معرفت الهی هیچگاه در قم قطع نشد.

 

وی با بیان این که بیش از هزار سال است که خیل فقیهان و متکلمان و عارفان و مفسران در قم درخشیده اند، گفت: آنها این شهر را به قلب تپنده معارف الهی و ارزش های نورانی تبدیل کرده اند و هیچگاه این سرزمین نورانی از این بزرگان و از علم وحکمت و معرفت خاموش نشده است.

 

عضو فقهای شورای نگهبان در ادامه سخنان خود خاطرنشان ساخت: در این شهر صدها امام زاده و هزاران عالم و محدث و فقیه مدفون اند، بنابراین قم یک جایگاهی دارد که در یک صدسال اخیر به اوج خود رسیده است؛ فروردین 1301 شمسی که آیت الله حائری به قم هجرت کردند و پایه های حوزه علمیه قم گذاشته شد و به طور کلی در یک صدسال اخیر این شهر با نقاط دیگر تفاوت پیدا کرده است.

 

وی یادآور شد: در سال 49 نور انقلاب در این شهر درخشید و این افتخار برای قم و مردم آن است که به خدمت امام راحل آمدند و در محضر ایشان تربیت شدند؛ امروز نیز همه ما می‌ دانیم که علمی ترین، اسلامی ترین و بزرگ ترین مرکز دانش دینی، قم است و قدر این قم را باید همه ما بدانیم.

 

آیت الله اعرافی با تأکید بر این که برای مدیران و مسؤولان خدمت در این شهر افتخاری بزرگ است، بیان داشت: باید قدر این ارزش را بدانیم و به آن افتخار کنیم چون از این شهر آن قدر عالم و دانش و فکر در ایران و جهان انشار یافت و این خط نورانی ادامه خواهد داشت و امام صادق(ع) پیش بینی کردند که همه عالم با نور قم روشن خواهد شد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: هجرت حضرت معصومه(س) به قم یکی از آن هجرت های تاریخی و سرنوشت ساز بود همچنانکه هجرت امام رضا(ع) موجب تحول در تاریخ اسلام شد؛ دهه کرامت یعنی دهه هجرت های بزرگ و دهه حضور آن امامی که نور او عالم تاب وکسی که ایران با نور او در جهان دیده شد.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان کرد: باید از شهردار و استاندار و همه مسؤولانی که در خدمت مردم تلاش می‌ کنند تشکر کنم و حضور آیت الله سعیدی به عنوان یادگار شهید انقلاب و حوزه علمیه برای ما افتخار است و از همه مسؤولانی که موجب تحول و آبادانی این شهر شدند، تقدیر می‌ کنیم و همه این خدمت ها آنگاه به نتیجه مطلوب می‌ رسد که مشعل اخلاق و معنویت و دین در این شهر روشن تر باشد.

 

وی با بیان این که قم باید به اعتلا و تعالی در همه ابعاد به ویژه اخلاق و معنویت برسد، ابراز داشت: ما در محضر پیشگامان خدمت به مردم در دوره کرونا هستیم چون همه عالم دیدند، اخلاق و معنویت و ارزش های الهی در ایران یک تابلوی زیبایی از مقابله با یک بیماری به وجود آورد و این یک اتفاق نویی برای ایران اسلامی به شمار می‌ رود.

 

آیت الله اعرافی افزود: پزشکان و پرستاران و بالاتر از آنها نیروهای مردمی و جهادی در کنار هم قرار گرفتند و عظمت اخلاق و معنویت و شکوه تاب آوری را به نمایش گذاشتند و این کارهای جهادی الگویی بود که در جهان کمتر دیده می‌ شود ولی همه باید بدانیم که پیشگامان این مسیر گروه های مردمی و بسیجی بودند که در نقاط مختلف به صحنه آمدند.

پایان پیام/694

منبع: شبستان

کلیدواژه: شهرداری قم جشن های دهه کرامت دهه کرامت آیت الله اعرافی اخلاق و معنویت علم و معرفت دهه کرامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۹۳۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار به سیتی: دی‌بروینه پیشنهاد عربستان را رد نکرده

به گزارش "ورزش سه"، باشگاه‌های عربستانی در یک سال اخیر هزینه‌های گزافی برای به خدمت گرفتن ستاره‌های بزرگ حاضر در فوتبال اروپا پرداخت کرده‌اند و موفق شده‌اند بازیکنانی مانند کریستیانو رونالدو، کریم بنزما، نیمار و سادیو مانه را به خدمت بگیرند.

به نظر می‌رسد که این روند قرار است در پنجره نقل و انتقالات تابستانی پیش رو هم ادامه داشته باشد و پیشنهادهای قابل توجه از سوی آنها در چند ماه اخیر به دست بازیکنان بزرگ دیگری که در فوتبال اروپا حضور دارند رسیده است که یکی از آنها دی بروینه است.

چند رسانه انگلیسی چند هفته قبل خبر داده بودند که پیشنهاد هنگفت دستمزد 70 میلیون یورو در سال از سوی عربستان به این ستاره بلژیکی ارائه شده و حالا منابع نزدیک به این بازیکن خبر داده‌اند که او هنوز این پیشنهاد را به صورت رسمی رد نکرده است.

منچسترسیتی مایل است که دی بروینه را در فصل آینده هم حفظ کند چون او هنوز هم یکی از بازیکنان مطمئن و کلیدی این تیم به حساب می‌آید اما مشخص نیست که تصمیم او در پایان فصل جاری در این باره چه خواهد بود و شاید باید منتظر یک انتقال غافلگیرکننده دیگر باشیم.

دیگر خبرها

  • آیین گل افشانی و جایگزینی کلام‌الله مجید دروازه قرآن
  • محتوای فرهنگی برای کاروان‌های حج استان سمنان تدوین شود
  • همایش فرهنگی ورزشی کاروان سفیران کریمه در زاهدان برگزار می‌شود
  • اعزام سفیران کریمه به خارج و داخل کشور با ۱۳۰ برنامه
  • برگزاری همایش فرهنگی ورزشی کاروان سفیران کریمه در زاهدان
  • زائران حج مورد عنایت ویژه الهی هستند
  • حجاج حال معنوی سفر زیارتی را از دست ندهند
  • ویژگی حجاج در سفر معنوی حج/ برائت مشرکان اصل قرآنی است
  • هشدار به سیتی: دی‌بروینه پیشنهاد عربستان را رد نکرده
  • ۳۰۰ بقعه متبرکه استان میزبان عزاداران امام جعفر صادق (ع)