Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید مصطفی علوی روز چهارشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگاران افزود: اکنون فقط شهر انارک از توابع استان اصفهان از گاز طبیعی برخوردار نیست که بهره‌برداری رسمی از گاز این منطقه حدود ۲ ماه آینده آغاز خواهد شد.

وی بیان کرد: با گازرسانی به این شهر همه ۱۱۰ شهر استان اصفهان از نعمت گاز بهره‌مند خواهند شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان اضافه کرد: بیشتر روستاهای بالای۲۰ خانوار در حال حاضر از گاز بهره‌مند هستند و شمار اندکی باقی‌مانده است که منجمله ۲ روستا در شرق استان به زودی به بهره‌برداری می‌رسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تشریح کرد: روستاهای منطقه پیشکوه و پشتکوه فریدون‌شهر که اعتبار زیادی در این زمینه نیاز دارند نیز برخی در برنامه گازرسانی امسال قرار گرفته‌اند و عملیات اجرایی آن در حال انجام است.

علوی ادامه داد: اصفهان در بخش خانگی به طور تقریبی استانی سبز است اما شرق این استان به علت آنکه با سی‌ان‌جی گازرسانی شده، تعدادی روستا باقی‌مانده که در قالب برنامه زمان‌بندی شده، شماری امسال و تعدادی نیز در سال آینده گازرسانی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه امسال می‌توان جشن پایان گازرسانی به شهرهای و روستاهای بالای ۲۰ خانوار را در استان اصفهان امسال برگزار کرد، اظهارداشت: بیشتر صنایع و شهرک‌های صنعتی استان از گاز بهره‌مند هستند و تعداد اندک باقی‌مانده نیز در قالب برنامه‌های تدوینی و مصوب شورای اقتصاد در دست اجرا هستند و در ۲ سال آینده انجام خواهد شد.

سالانه ۲۱ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی در استان اصفهان مصرف می‌شود و میانگین مصرف روزانه در این استان به ۵۷ میلیون مترمکعب می‌رسد.

استان اصفهان پس از تهران، رتبه دوم کشوری را در زمینه توزیع گاز طبیعی دارد و تا کنون بیش از ۲۶ هزار کیلومتر شبکه اجرا  و یک میلیون و ۱۰۰ هزار انشعاب واگذار شده است.

برچسب‌ها گاز رسانی اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گاز رسانی اصفهان گاز رسانی اصفهان استان اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۹۶۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تکمیل طرح مدرن فاضلاب شهری هشترود

 قشلاقی در جلسه ستاد پیشگیری و فرماندهی عملیات بحران هشترود درباره ورود فاضلاب شهری به داخل رودخانه شهر چایی (سراسکند چایی و دامناب چایی) این شهرستان هشدار داد و آن را تهدیدی برای محیط زیست دانست.

وی افزود: متاسفانه آبفای هشترود طرح پیشرفته فاضلاب را تکمیل نمی‌کند و پساب‌های ریخته شده به رودخانه شهر موجب بروز بیماری در فصل تابستان و بوی بد می‌شود.

وی اضافه کرد: آب و فاضلاب شهری هم باید در اجرای طرح فاضلاب مدرن شهری اقدامات لازم را انجام دهد و این طرح را هرچه زودتر به اتمام برساند تا مردم مجبور به هدایت فاضلاب‌های خانگی خود به داخل رودخانه نشوند.

فرماندار هشترود گفت: با توجه به اینکه حریم و بستر رودخانه‌های هشترود مشخص نیست اداره امور منابع آب هم باید ترتیبی اتخاذ کند که در اسرع وقت هم حریم و هم بستر رودخانه‌های شهرستان معین شود.

قشلاقی گفت: مشخص نبودن بستر رودخانه‌های داخل شهر و حتی خارج از شهرستان باعث تعرض افراد به این مناطق شده و در صورت بروز سیل و خسارت باید خسارت جبران ناپذیری به افراد خسارت دیده پرداخت شود در صورتی که اصلا حق آنها نیست.

پورصادق شهردار هشترود هم تجهیز آتش نشانی این شهر را خواستار شد و گفت: خودرو‌های آتش نشانی این شهرستان نیاز به تعمیر دارند و در صورت بروز حادثه همزمان در شهرستان با مشکل رو برو خواهیم شد.

وی افزود: با توجه به اینکه بیشتر محلات شهر قدیمی هستند و خودرو‌های سنگین آتش نشانی نمی‌توانند وارد آن مناطق شوند از این رو درخواست تجهیز آتش نشانی را به خودرو‌های سبک از جمله نیسان و موتور داریم تا بتوانیم در صورت بروز حادثه خدمات به مردم بدهیم.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • ضرورت تکمیل طرح مدرن فاضلاب شهری هشترود
  • لزوم تکمیل طرح مدرن فاضلاب شهری هشترود
  • تکمیل زنجیره‌های تولید، محور توسعه استان اردبیل است
  • پایداری تولید در نفت و گاز مارون با تکمیل ۲۲ پروژه در ۱۴۰۲
  • شناسایی 22 نقطه حادثه خیز شهری در کردستان
  • تلاش می‌کنیم ایستگاه دارک تا قدس در خط دو مترو تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد
  • تلاش می‌کنیم بخشی از خط دو مترو تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد
  • بهره‌برداری از فاز نخست خط ۲ متروی اصفهان در اولویت است/بازار «زرین» گذشته را روایت می‌کند
  • بهره‌مندی ۱۲۳ شهر و ۲۴۶۹ روستای استان فارس از گاز
  • آخرین وضعیت مرکز نمایش‌های آئینی «صبا»/ بهره‌برداری مرکز تا پایان امسال