Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@22:03:05 GMT

۱۰۰۰ جهیزیه تحویل مددجویان استان بوشهر می‌شود

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۹۸۹۹۸

۱۰۰۰ جهیزیه تحویل مددجویان استان بوشهر می‌شود

گروه استان‌ها- در راستای کمک به ازدواج فرزندان تحت پوشش کمیته انداد امام خمینی(ره) استان بوشهر، امسال یک‌هزار جهیزیه با همکاری خیران حقوقی و حقیقی تحویل مددجویان می‌شود. ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۲ استانها بوشهر نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، مدیرکل کمیته امداد  امام خمینی(ره)  استان  بوشهر صبح امروز در نشست با مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی  با تاکید بر نقش مهم مسئولیت‌های اجتماعی  در رسیدگی به افراد نیازمنداظهار داشت: وزارت نفت در کنار فعالیت‌های اقتصادی در سطح مراکز صنعتی خود، مسئولیت‌های اجتماعی نیز بر عهده دارد که در استان بوشهر نمودهای خوبی از آن قابل رصد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمد لطفی با بیان اینکه جهادگران صنعتگر در حوزه نفت، بیشترین نقش در آبادانی کشور داشته‌‌اند گفت:حوزه صنعت نفت در کنار وظایف ذاتی خود، به مردم پیرامونی صنعت نفت نیز خدماتی شایانی ارائه کرده‌اند.

وی،  یکی از مسئولیت‌های اجتماعی صنایع نفت را کمک به کاهش مشکلات خانواده‌های تحت پوشش نهادهای حمایتی دانست و بیان کرد:   مسئولان این حوزه در بخش‌هایی مانند ساخت مسکن ، کمک به معیشت خانواده‌ها، تامین وسائل سرمایشی و گرمایشی و   تامین بسته‌های معیشتی در ایام مختلف سال خدمات شایانی داشته‌اند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوشهر کمک به فقرزدایی با ایجاد اشتغال پایدار و خروج مددجویان از تحت حمایتی پس از توانمندسازی آنها را از جمله وظایف  این نهاد دانست و افزود: حدود 42 هزار خانواده در سراسر استان بوشهر تحت پوشش این نهاد قرار دارد که حدود 60 درصد سرپرست خانوار می‌باشند که برنامه‌های جامعی برای استقلال مالی این خانواده‌ها در نظر گرفته شده است.

لطفی با بیان اینکه کمیته امداد تولید کننده فقر نیست اما به عنوان پناهگاهی برای خانواده‌هایی است که در شرایط فقر قرار گرفته‌اند خاطر نشان کرد: البته این نهاد به تنهایی قادر نیست برنامه‌های فقرزدایی را به پیش ببرد بلکه با اتکاء به کمک‌های مردمی زمینه‌ای ایجاد کرده که مردم خیر و نیکوکار در برنامه‌های نوع‌دوستی این نهاد مشارکت فعال و غیرقابل تصوری داشته باشند.

وی با تاکید بر همکاری برای فقرزدایی  با اجرای طرح‌های مسئولیت اجتماعی عنوان کرد: در کنار حمایت ‌های مردمی، ساختارهای دولتی و به خصوص شرکت‌های مستقر در منطقه پارس جنوبی نیز در بخش مسئولیت‌های اجتماعی نقش پایداری در برنامه‌های فقرزدایی کمیته امداد بر عهده داشته‌اند.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر با قدردانی از توجه ویژه پارس جنوبی در رسیدگی به نیازمندان تصریح کرد: سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از دیرباز خود را حامی خانواده‌های یتیم و مستمند تحت پوشش این نهاد دانسته و به شکل عملیاتی و در چارچوب مسئولیت‌های اجتماعی نقشی ماندگار بر عهده داشته است.

وی، به‌کارگیری نیروی‌های متخصص تحت پوشش کمیته امداد در پارس جنوبی متناسب با نیازهای صنعت نفت را از جمله فعالیت منطقه ویژه پارس جنوبی دانست و خاطرنشان کرد: مدیریت توزیع کمک‌های صنعت نفت به مناطق پیرامونی با تمرکز بر خانواده‌های تحت پوشش این نهاد و مشارکت در تهیه یک بسته معادل 300 هزار تومان برای 6500 دانش آموز برای تهیه کیف، کفش و لوازم التحریر مهمترین درخواستی است که انتظار می‌رود سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به آن جامع عمل پوشانده شود.

اهدای جهیزیه به زوج‌های جوان در بوشهر به‌ روایت تصویر اهدای جهیزیه به زوج‌های جوان در استان بوشهر +تصاویر 14 میلیارد ریال جهیزیه بین نوعروسان تحت پوشش کمیته امداد بوشهر توزیع می‌شود

لطفی با تاکید بر توجه به ازدواج فرزندان خانواده تحت پوشش کمیته امداد استان بوشهر اظهار داشت: امسال در راستای کمک به ازدواج فرزندان تحت پوشش این نهاد، در صدد تهیه یک‌هزار جهیزیه با کمک خیران  حقوقی و حقیقی است که خدمات منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی در این عرصه می‌تواند راهگشا باشد.

انتهای پیام/190/ ع

R41363/P1494/S6,53/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مسئولیت های اجتماعی منطقه ویژه اقتصادی تحت پوشش این نهاد تحت پوشش کمیته استان بوشهر کمیته امداد پارس جنوبی صنعت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۹۸۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مددجویان کمیته امداد خراسان‌شمالی ۲۶۰۰ مترمربع فرش بافتند

ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌ شمالی گفت: مددجویان تحت پوشش این نهاد در سال گذشته ۲۶۰۰ متر مربع فرش به ارزش ۱۰۵ میلیارد ریال بافتند.

مجید الهی راد در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ۴۵۰ نفر از زنان سرپرست خانوار تحت پوشش این نهاد در حوزه صنایع دستی از جمله بافت فرش فعالیت دارند.

وی افزود: بیشترین فعالان این صنعت مربوط به شهرستان های بجنورد، اسفراین، شیروان،  جرگلان، گرمه، فاروج است.

به گفته الهی راد، هم اکنون ۶ راهبر شغلی در حوزه فرش و صنایع دستی با این نهاد همکاری دارند.

وی تصریح کرد: وظیفه آموزش، راه اندازی کارگاه های فرش، تأمین مواد اولیه مرغوب، نظارت و کنترل کیفی بر تولیدات بافندگان و بازاریابی و فرش محصولات بافندگان از جمله اقداماتی است که توسط این راهبران انجام می شود.

این مقام مسئول بیان کرد: فرش‌های تولید شده زیر نظر راهبران شغلی طرف قرارداد امداد و یا به صورت مستقیم زیر نظر راهبران شغلی در بازارهای داخلی استان و یا استان های همجوار به بالاترین قیمت خریداری می شود.

مدیر کل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: رویکرد کمیته امداد این است که با آموزش فرد و در عین حال اعطای تسهیلات فرصتی ایجاد کند تا فرد نیازمند بتواند شغلی برای خود ایجاد و به خودکفایی برسد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پرداخت ۶۰ درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان ایلام در سال جاری
  • پرداخت ۶۰درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی شد
  • کمک هزینه ۱۸ میلیاردی برای درمان مددجویان کمیته امداد هرمزگان
  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی
  • بهره‌برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن کمیته امداد خراسان رضوی‌
  • مددجویان کمیته امداد خراسان‌شمالی ۲۶۰۰ مترمربع فرش بافتند
  • نبود زمین برای ساخت مسکن، چالش این روزهای مددجویان و کمیته امداد
  • ارائه خدمات حقوقی به هزار مددجوی زنجانی‌