Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بهداشت و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه از تیرماه عسل و از مرداد مرغ از نظر باقیمانده دارویی و دیگر موارد مضر بررسی می‌شود، گفت: به مردم اطمینان می‌دهم که هیچ گونه هورمون در طی پرورش مرغ استفاده نمی‌شود.

بهمن نقیبی معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سوال که آیا بررسی باقیمانده دارویی و سایر باقیمانده‌های مضر (NRP) در محصولات دامی در سازمان انجام می‌شود، گفت: از تیرماه بررسی‌های عسل آغاز شده و از مرداد ماه هم بررسی مرغ در آزمایشگاه‌های مرجع ما انجام خواهد شد تا با اطمینان در مورد سلامت این محصولات به مردم گزارش دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پیش از این بررسی‌هایی در مورد ماهی قزل آلا، شیر، گوشت مرغ، گوشت قرمز، انجام شده بود اما پس از 2 سال وقفه‌ای که صورت گرفت دوباره این بررسی‌ها انجام می‌شود.

نقیبی در پاسخ به این که بررسی‌های شما در چه مواردی خواهد بود، گفت: این محصولات را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از نظر باقیمانده آنتی‌بیوتیک، باقیمانده دارویی، آفلاتوکسین و فلزات سنگین بررسی می‌کنیم تا از حد مجاز استاندارد بالاتر نرود.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور در پاسخ به این سوال که مبنای استانداردهای شما چیست، گفت: بر اساس استانداردهای سازمان استاندارد (MRLL) است که سقف این اعداد را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در نظر می‌گیریم تا به سلامت محصولات اطمینان بیشتری داشته باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که ارزیابی شما از وضعیت سلامت محصولات به ویژه مرغ چیست، گفت: بر اساس مطالعاتی که در استان قزوین قبلا در مورد آنتی بیوتیک مرغ انجام دادیم، ‌معتقد هستم شرایط بسیار بهتری از نظر سلامت داریم.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور اظهار داشت: برخی مردم متأسفانه چنین تصور می‌کنند که در پرورش مرغ هورمون استفاده می‌شود اما استفاده از این مواد واقعا برای تولیدکننده اقتصادی نیست و عملیاتی شدن آن نیز در مرغداری‌ها امکانپذیر نمی‌باشد.

به گزارش فارس، سلامت محصولات غذایی به ویژه محصولات دامی از دغدغه‌های مردم است و آنها مشتاق هستند تا مسؤولان از وضعیت سلامت این گونه محصولات بیشتر آگاه سازند.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: فارس

کلیدواژه: سلامت عسل مرغ بهداشت پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۹۹۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیات تجاری نروژی از ظرفیت‌های تولیدی و صنعتی استان زنجان بازدید کرد

هیات تجاری اعزامی از نروژ روز پنجشنبه در پایان سفری یک روزه به استان زنجان و بازدید از کارخانه‌جات و صنایع استان و مذاکره با مسئولان و فعالان تجاری با حضور در دفتر سرمایه گذاری استانداری موضوعات مورد علاقه را مطرح و مورد بحث و بررسی قرار دادند.

در این نشست که مدیرکل سرمایه گذاری و اشتغال استانداری و رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در زنجان حضور داشتند زمینه‌های همکاری مشترک دوطرف مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

تامین مواد اولیه، افزایش تولید، احیا و توسعه صادرات محصولات کاغذ و کارتن، گشایش بازار‌های جدید برای محصولات گلخانه‌ای و تولیدات صنعتی زنجان در کشور‌های اسکاندیناوی و شمال اروپا، افزایش همکاری‌های مشترک و تکمیل زنجیره‌های تولیدات شیلاتی زنجان از جمله موضوعاتی بود که مورد بحث، بررسی و توافق هیات نروژی و زنجانی قرار گرفت.

در پایان سفر، نمونه‌هایی از محصولات صادراتی جهت بررسی موسسات استاندارد اروپایی و اخذ مجوز‌های بهداشتی و قانونی برای تسهیل ورود تولیدات زنجانی به بازار‌های اروپایی به طرف نروژی تحویل شد.

همچنین ظرفیت و کیفیت محصولات غذایی، باغی، سبزیجات و صیفی‌جات زنجان از دیگر مباحثی بود که مورد مذاکره قرار گرفت و مقرر شد فهرست کالا‌های مورد نیاز کشور‌های خارجی و نیز زمینه‌های مورد علاقه طرف خارجی برای سرمایه گذاری در استان احصا و اعلام شود.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • توسعه ۳۰۰ هزار هکتار اراضی؛ افزایش سه میلیون تنی محصولات کشاورزی
  • ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشور‌های آفریقایی
  • راهکار‌ افزایش تولید سه میلیون تن محصولات کشاورزی بررسی شد
  • امحاء کشت محصولات کشاورزی با آب‌های غیرمتعارف در شیراز
  • ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشورهای آفریقایی
  • گفتگو با با تولیدکننده خلاق گلاب در رادیو
  • کرسی‌های باقیمانده مجلس دوازدهم
  • بارتون: مسی تغییر ژنتیکی داده شد!
  • توزیع داروی افسردگی ترازدون پس از تایید سلامت محموله‌های وارداتی جهت رفع کمبود
  • هیات تجاری نروژی از ظرفیت‌های تولیدی و صنعتی استان زنجان بازدید کرد