Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار شجاع فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،  گفت: با تلاش شبانه روزی مأموران پلیس خراسان جنوبی در راستای مبارزه بی امان با سوداگران مرگ در ۳ ماه ابتدایی سال جاری، ۲۲ تن انواع مواد مخدر در استان کشف شده است.

او افزود: کشفیات مواد مخدر نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱۱ درصدرشد داشته است و این نشان دهنده تلاش‌های هدفمند پلیس در برخورد با سرباند‌های قاچاق مواد مخدر و خرده فروشان مواد افیونی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار شجاع ادامه داد: در سال ۹۸ نیز ۵۰ تن انواع مواد مخدر کشف و ۵ هزار و ۶۴۲ نفر دستگیر شدند که در این رابطه ۷۱ باند تهیه و توزیع مواد مخدر متلاشی و یک هزار و ۲۹۱ دستگاه انواع خودروی سبک و سنگین توقیف شد.

سردار شجاع با اشاره به سال روز جهانی مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: این روز فرصتی مغتنم برای گسترش آگاهی و جلب حمایت عمومی علیه آسیب‌های ویران گر مواد مخدر و ارائه راهکار‌های کارساز در پیکار بی امان و همه جانبه با این معضل بزرگ اجتماعی است.
فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی افزود: فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی با بهره گیری از تمام ظرفیت و امکانات موجود، گام‌های موثری در فرایند مبارزه با مواد مخدر برداشته است و با تقدیم ۱۰۴ شهید گرانقدر در راه مبارزه با مواد مخدر با قاطعیت در برابر سوداگران مرگ ایستادگی کرده است.

بیشتر بخوانید 

کشف۸۰۰ لیتر سوخت قاچاق در خوسف

او با بیان این که از ابتدای سال جاری تا کنون؛ ۳۰ باند حمل و توزیع مواد مخدر متلاشی شده است، افزود: در این رابطه ۴۶۳ دستگاه انواع خودروی سبک و سنگین توقیف و یک هزار و ۶۲۷ نفر نیز دستگیر شدند.

سردار شجاع توزیع مواد مخدر و تلاش برای سهولت دسترسی جوانان به این ماده در سطح جامعه را یکی از توطئه‌های بزرگ دشمنان در عصر حاضر بر شمرد و تاکید کرد: فرهنگسازی مناسب در پیشگیری از مبتلا شدن افراد جامعه و سقوط آنان در دام اعتیاد، بسیار موثر و مفید است.

او افزود: آگاهسازی اقشار مختلف جامعه یکی از اولویت‌های کاری پلیس است که با توجه به شیوع و گستردگی ویروس منحوس کرونا در سطح جامعه، رویکرد کارشناسان نیروی انتظامی استان بهره گیری از ظرفیت‌های علمی مبتنی بر آموزش در فضای سایبری است.

فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی بیان داشت: مواد مخدر یکی از معضلات مهم اجتماعی است که توسط باند‌های بزرگ مواد مخدر و مافیای جهانی با هدف آلوده کردن جوانان و سست کردن بنیان خانواده‌ها در جوامع بشری هدایت می‌شود.

سردار شجاع گفت: مافیای مواد مخدر به سمت قاچاق مواد مخدر روانگردان و صنعتی تغییر رویه داده است به طوری که کشفیات مواد مخدر صنعتی در ۳ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۳۵ درصد افزایش داشته است و تنها با هوشیاری خانواده‌ها و کنترل فرزندان می‌توان جلوی توسعه مصرف این گونه از مواد مخدر ایستادگی کرد.

او گفت: در کنار اقدامات پلیس در مبارزه با سوداگران مرگ، بحث فرهنگ سازی و آموزش همگانی همواره بایستی در دستور کار همه ادارات و نهاد‌های دولتی به ویژه ادارات متولی فرهنگ و آموزش جامعه، همچون آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد، دانشگاه‌ها، اداره تبلیغات اسلامی و... قرار گیرد و همه دستگاه‌ها در بستر یک عزم همگانی، در راستای مبارزه با مواد مخدر تلاش کنند.

فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی تلاش در مسیر تأمین آرامش فردی و اجتماعی مردم را توفیقی ارزشمند و الهی برای کارکنان پلیس خراسان جنوبی دانست و افزود: پلیس همواره با تمام توان و در چارچوب قانون، برخورد با مجرمان و اخلالگران نظم و امنیت عمومی را در دستور کار خود قرار داده است و در این مسیر از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

انتهای پیام / ط ا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرمانده انتظامی قاچاق مواد مخدر کشفیات مواد مخدر توزیع مواد مخدر فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی مبارزه با مواد مخدر مواد مخدر سردار شجاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۰۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۶ کیلوگرم مواد مخدر در کلاله

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ سیدخلیل هاشمی اظهار کرد: پلیس مبارزه با مواد مخدر با رصد اطلاعاتی و تلاش های میدانی نامحسوس توانست با شناسایی دو نفر عامل توزیع مواد افیونی؛ ضمن دستگیری آنان به میزان ۶ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک که به صورت ماهرانه جاسازی شده بود را کشف و ضبط کند.

فرمانده انتظامی کلاله گفت: طی ۴۰ روز گذشته انتظامی کلاله در ماموریتهای خود ۱۸ نفر خرده فروش را دستگیر کند.

وی یادآور شد: در این مدت بیش از ۱۳۰ نفر معتاد متجاهر نیز دستگیر و به مراجع ذی صلاح تحویل داده شدند.

کد خبر 6093180

دیگر خبرها

  • کشف ۶ کیلوگرم مواد مخدر در کلاله
  • ۵۷۰ کیلوگرم تریاک با همکاری پلیس استان سمنان کشف شد
  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روانگردان مکشوفه
  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان
  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روان‌گردان در کرمانشاه
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • انهدام دو باند توزیع مواد مخدر در کرمانشاه
  • کشف محموله ۸۶ کیلویی مواد مخدر در محور کاشان - قم
  • کشف محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد
  • کشف و توقیف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه