Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران - فصل آلبالو، میوه جذاب و پرطرفدار رسیده و حالا خلاقیت‌ها برای استفاده از این میوه تابستانی بالا رفته. شربت آلبالو یکی از خلاقیت‌های پرطرفدار با استفاده از این میوه است و شما را از گرمازدگی در فصل تابستان نجات می‌دهد.     مواد لازم:
آلبالو یک کیلو   شکر یک کیلونیم   وانیل نصف قاشق چای خوری       طرز تهیه و دستور پخت:       ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
ابتدا هسته آلبالو‌ها را بگیرید و آن‌ها را به خوبی بشویید  
۲. در قدم بعدی در ظرفی جداگانه به آلبالو‌ها شکر بزنید و اجازه دهید، چند ساعت در یخچال بمانند.     ۳. آلبالو به همراه شکر باید به مدت حداقل ۱۲ ساعت و حداکثر ۴۸ ساعت در یخچال بماند.  
۴. پس از گذشت این مدت، یک پیمانه آب جوش اضافه کنید و قابلمه را روی حرارت متوسط بگذارید.  
۵. حالا صبر کنید تا محتویات قابلمه جوش بیاید و در این حین گاهی آلبالو‌ها را بهم بزنید تا شکر کاملا حل شود و در این مرحله وانیل را اضافه کنید.  
۶. در این مرحله توجه داشته باشید، کف ایجاد شده بر روی شربت را بگیرید و اجازه دهید ۵ الی ۱۰ دقیقه‌ی دیگر قابلمه روی حرارت باشد تا شربت کاملا قوام بیاید و غلیظ شود.  
۷. در مرحله آخر، قابلمه را از روی حرارت بردارید و توجه داشته باشید، شربت آلبالو را تا وقتی که گرم است باید از صافی رد کنید.       فوت و فن‌ها:    
۱. سعی کنید از قابلمه‌های لعاب‌ها و شعله‌پخش استفاده کنید  
۲. برای گرفتن رد کردن شربت از صافی می‌توانید از پارچه‌های تمیز استفاده کنید  
۳. برخی از دستور‌ها برای عطر شربت از چند برگ نعنای تازه هم استفاده می‌شود و در صورت تمایل می‌توانید استفاده کنید.  
۴. به ازای هر کیلو آلبالو باید یک و نیم تا دو کیلو شکر اضافه شود و میزان بیشتر آن به ذائقه شما بستگی دارد     ۵. اگر طعم ملس این شربت را بیشتر می‌پسندید، بهتر است وانیل را به آن اضافه نکنید  
۶. کیفیت و طعم آلبالوی خریداری شده نیز در طعم شربت شما نقش مهمی دارد و سعی کنید به فراخور ذائقه خود، آلبالوی ترش یا ملس تهیه کنید.                        

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: تابستان گرما شربت البالو خوشمزه خنک میوه جذاب پرطرفدار گرمازدگی صدای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۳۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریزش قیمت دلار تا ۵۸ هزار تومان!

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا بر اساس گزارش میدانی از بازار ارز، قیمت دلار که در روزهای گذشته روند کاهشی گرفته بود، امروز به کانال ۵۹ هزار تومان هم رسید؛ برخی از دلالان میدان فردوسی، قیمت این ارز را تا ۶۰ هزار تومان هم عنوان کردند و در مواردی هم این نوع ارز را تا ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان هم می‌فروختند.

دلالان چهارراه استانبول و خیابان منوچهری معتقدند در روزهای آینده امکان ریزش دلار تا ۵۸ هزارتومان هم وجود دارد.

بازار میدان فردوسی که در تلاطم افزایش قیمت‌ها، تب و تاب فروش از سوی دلالان را به همراه داشت، امروز از هیجان خالی بود؛ البته فروشندگان دلار همچنان در بازار حضور داشتند تا اگر تقاضایی برای خرید باشد، پاسخ دهند.

تحولات‌ مرزی بین ایران و پاکستان قبل از پایان یافتن تعطیلات نوروز ۱۴۰۳، سرآغازی برای روند صعودی قیمت دلار بود. همچنین همزمان‌ با پایان تعطیلات نوروزی، اخبار سیاسی از حمله هوایی رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی سفارت ایران در دمشق در سیزدهم فروردین‌ماه منتشر شد و روند صعودی که در بازار ارز آغاز شده بود را تسریع کرد.

به‌دنبال این اتفاق، ایران ۲۵ فروردین‌ماه، در عملیات «وعده صادق» یک حمله موشکی به رژیم صهیونسیتی ترتیب داد و فردای این حمله، قیمت دلار در ساعات آغازین بازار، به ۷۰ هزار تومان هم رسید؛ اما این روند صعودی ادامه‌دار نبود و در عرض چند ساعت، بازار روند نزولی به خود گرفت و به ۶۶ هزار تومان هم رسید.

در این مدت برخی از کارشناسان بازار هشدار دادند که روند صعودی این روزهای بازار ارز، ناشی از هیجانات سیاسی است و ادامه‌دار نخواهد بود؛ درواقع به گفت آنها از نظر اقتصادی اتفاقی رخ نداده که بخواهد علت افزایش قیمت ارز باشد. البته برخی دیگر از کارشناسان تاکید کردند که بدون یک بسته سیاستی مناسب، بازار ارز انضباط نمی‌گیرد و این بازار نیازمند برنامه پایدار است.

کد خبر 847888 برچسب‌ها خبر مهم دلار آمريكا

دیگر خبرها

  • آب آلبالو چه کمکی به دیابتی‌ها می‌کند؟
  • فضاپیمای رباتیک چین در روزهای آینده به ماه می‌رود
  • ریزش قیمت دلار تا ۵۸ هزار تومان!
  • انتقال آب دریا به اصفهان روزهای خوشایندی برای زاینده‌رود رقم می‌زند
  • راز خوشمزه شدن ماکارونی مجلسی
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: می‌خواهیم فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» بسازیم
  • راز خوشمزه شدن ماکارونی
  • چرا فعالان بخش خصوصی از تعطیلی پنجشنبه‌ها استقبال نمی‌کنند؟
  • نیروگاه‌های برق به استقبال روزهای اوج مصرف تابستان می روند | وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد
  • پیامدهای تعطیل شدن روز پنجشنبه