Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از روابط‌عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، محمدرضا جوادی‌یگانه روز چهارشنبه در هفتمین نشست هیات اجرایی مجمع شهرداران آسیایی که به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی برگزار شد، اظهارداشت: متناسب با این حجم انبوه تغییر در معادلات اجتماعی و فرهنگی، نیازهای جدیدی به وجود آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: امروز که همه کشورها ضمن تلاش برای دستیابی به «واکسن» کرونا در حال مبارزه طاقت‌فرسا با این بحران هستند، جلوگیری از ورود تجهیزات پزشکی و مواد بهداشتی به ایران به دلیل تحریم‌های ایالات متحده آمریکا حرکتی خلاف حقوق بشر به شمار می‌رود.

جوادی‌یگانه افزود: شهروندان تهران و همه مردم ایران روزانه در حال مبارزه با ۲ ویروس کرونا و تحریم هستند و در این میان بسیاری از آنان جان خود را از دست داده‌اند.

وی بیان کرد: اگر رهبران ملی و سازمان‌های بین‌المللی نتوانند در چنین شرایط حساسی به حفظ جان مردم کمک کنند و اگر مناسبات و معادلات حاکم بر فضای بین‌الملل خواسته و ناخواسته به مرگ هزاران انسان بی‌گناه بیانجامد، این مدیران شهری هستند که باید با ایفای یک نقش حیاتی و بسیار جدی‌تر از گذشته، حاکمان کشورهای خود و دیگر کشورهای جهان را وادار به احترام به اصول انسانی و بازگشت به حقوق بشر کنند.

اقدامات شهرداری تهران

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود درباره فعالیت‌های این نهاد در شرایط شیوع کرونا اظهارداشت: شهرداری تهران در راستای رسیدن به «شهری برای همه» تلاش کرد که حفظ سلامت همه شهروندان را در برنامه‌های خود مدنظر قرار دهد.

«جوادی‌یگانه» با اشاره به فعالیت ۲۱ گرمخانه با ظرفیت بیش از چهار هزار نفر برای افراد بی‌سرپناه در تهران، گفت: این مراکز از سال گذشته به صورت ۲۴ ساعته مشغول به کار هستند و روزانه با سه وعده غذایی از بی‌سرپناهان پذیرایی می‌کنند؛ همچنین از زمان شیوع کرونا در بسیاری از این گرمخانه‌ها پزشکان به صورت ثابت و در برخی به صورت دوره‌ای و موردی در حال فعالیت هستند.

وی افزود: علاوه بر پزشک، روانشناس و مددکار اجتماعی نیز به این افراد کمک می‌کنند؛ همچنین یکی دیگر از فعالیت‌های شهرداری تهران برای افراد بی‌سرپناه و سایر فقرای شهری، آموزش برای پیشگیری از ابتلا به کرونا و نیز توزیع لوازم بهداشتی لازم بین آنان بوده است.

معاون شهردار تهران بیان کرد: ۲۴ مرکز پرتو ویژه مهارت‌آموزی و حمایت از کودکان کار و کودکان خیابانی نیز به کودکان کار و خانواده‌های آنان خدمات ارائه می‌کنند و تلاش شده است ضمن آموزش مهارت‌های اجتماعی و دستورالعمل‌های بهداشتی، حمایت لازم از خانواده‌های کودکان صورت بگیرد.

«جوادی‌یگانه» با اشاره به فعالیت ۳۵۲ خانه سلامت در محله‌های شهر تهران اظهارداشت: این مراکز هم از همان روزهای ابتدایی شیوع کرونا فعالیت خود را گسترش دادند و ضمن آموزش گسترده به شهروندان، اصناف و کسب‌وکارها و نظارت بر استانداردهای سلامت شهری، نسبت به مراقبت‌های اجتماعی و حمایتی از سالمندان، افراد دارای معلولیت و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای نیز اقداماتی را انجام دادند.

وی گفت: این نهاد برای پیشگیری از انتقال کرونا و قطع زنجیره انسانی، تمامی بوستان‌ها، مراکز فرهنگی و باشگاه‌های ورزشی را در دوره اوج شیوع کرونا تعطیل کرد، همچنین با گندزدایی محورهای اصلی رفت و آمد مردم، اتوبوس، مترو، تاکسی‌ها و بعضی فضاهای عمومی خطر حضور شهروندان در فضای عمومی را به حداقل رساندیم و سعی کردیم با استفاده از تمامی ظرفیت‌های اطلاع‌رسانی شهری به طور مستمر و متناسب با تغییر شرایط اجتماعی، پیام‌های بهداشتی و مراقبتی را به مردم برسانیم.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا آگاهی‌بخشی و آموزش شهروندان در دستور کار این معاونت قرار گرفت و در همین راستا بیش از ۴۰۰ رسانه آموزشی در قالب پوستر، موشن و اینفوگرافی تولید و در سازه‌های شهری، شبکه‌های تلویزیونی و فضای مجازی منتشر شد که کودکان، سالمندان، اصناف و مشاغل از مخاطبان اصلی آن بودند.

«جوادی‌یگانه» با اشاره به راه‌اندازی پویش‌های «در خانه می‌مانیم»، «دوری و دوستی» و «شهر سالم، شهروند سالم» اظهارداشت: علاوه بر تولید محتوای آموزشی با توجه به حساسیت گروه سنی کودکان و غنی‌کردن اوقات فراغت این گروه سنی، طرح اهدای کتاب الکترویک نیز در دستور کار قرار گرفت و بیش از ۲۷ هزار جلد کتاب الکترونیک رایگان در اختیار کودکان قرار گرفت؛ همچنین با همکاری شبکه کودک تلویزیون مجموعه ۲۰ قسمتی برای غنی‌کردن اوقات فراغت کودکان و آموزش‌های لازم در حوزه پیشگیری تولید و پخش شد.

بیماری کرونا که از روزهای پایانی بهمن سال ۱۳۹۸ کشور را درگیر کرده و بر اساس اعلام روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون ۲۱۲ هزار و ۵۰۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند، ۱۷۲ هزار و ۹۶ نفر از بیماران بهبود یافته و ۹ هزار و ۹۹۶ نفر از مبتلایان جان خود را از دست داده‌اند.

برچسب‌ها ویروس کرونا شهرداری تهران محمدرضا جوادی یگانه معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا شهرداری تهران معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران ویروس کرونا شهرداری تهران معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران امور اجتماعی و فرهنگی شهردار شهرداری تهران شهردار تهران ویروس کرونا جوادی یگانه شیوع کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۴۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تعداد مددسراها و پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد احمدی صدر مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران گفت: بهشت زهرا (س) یک نقطه اشتراک بین همه شهروندان تهرانی است و به هر حال هم احترام اهل قبور و هم احترام خانواده های داغ دیده باید حفظ شود و به همین دلیل این مکان باید منظره زیبایی داشته باشد و از آن صیانت گردد.

وی افزود: در طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی یکی از نقاطی که در دو سال گذشته بسیار برای ما اهمیت داشت بهشت زهرا (س) بود. خوشبختانه با همکاری صددرصد و همه جانبه از سوی مدیریت بهشت زهرا (س) پایگاه هایی را در این مکان ایجاد کردیم که در دوره‌های قبلی مدیریت شهری شاهد این اتفاق مهم نبودیم. همچنین قصد داریم تعداد مددسراهای نزدیک به این محدوده را هم افزایش بدهیم تا بتوانیم به تمامی آسیب دیدگان اجتماعی و مددجویانی که در سراسر بهشت زهرا (س) به خدمات نیاز دارند خدمت رسانی کنیم.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی افزود: باید در این زمینه بین مردم هم فرهنگسازی شود. مردم باید بدانند برخی ها سودجو هستند و اجازه بدهند سبد سودجویان را از نیازمندان جدا کنیم و کسانی که ممکن است معتاد متجاهر باشند و خسارت ایجاد کنند وضعیت آنها را در طرح ساماندهی آنها را مشخص کنیم.

احمدی صدر با بیان اینکه بهشت زهرا (س) باید شبیه اسم خودش یک بهشت آرامش باشد تأکید کرد: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه آسیب اجتماعی در محوطه بهشت زهرا (س) برای ساماندهی این آسیب دیدگان با سامانه ۱۳۷ تماس گرفته تا گشت فوریت‌های خدمات اجتماعی حامی شهر سازمان نسبت به ساماندهی این افراد اقدام کنند.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در پایان گفت: در دوره مدیریت شهری فعلی از زیرساخت‌ها و بسترهای مناسب به منظور ساماندهی آسیب‌های اجتماعی پایتخت و کاهش این آسیب‌ها رشد ۸۰۰ درصدی داشته است و ان‌شاءالله قصد داریم تا پایان این دوره از مدیریت شهری زیرساخت هایی چون مددسراها، مراکز یاورشهر، مراکز پویاشهر، همراه سراها و… را چندین برابر افزایش دهیم.

کد خبر 6093144

دیگر خبرها

  • افزایش تعداد مددسراها و پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت
  • عملکرد مدیریت شهری خوی با کلانشهرهای کشور قابل مقایسه است
  • آماده‌باش کامل شهرداری شیراز برای بارندگی‌های پایان هفته جاری
  • چالش‌های قانونی جدید شهردار قم برای ادامه حضور در مدیریت شهری
  • تقدیر استاندار کرمان از اقدام مدیریت شهری رفسنجان/ دهه هشتادی‌ها مدیران فردای جامعه هستند
  • مشارکت دهه هشتادی‌ها در مدیریت شهری استمرار اندیشه بنیانگذار انقلاب است
  • ۱۰۴۰ دهه هشتادی پای کار محلات رفسنجان
  • ۱۰۴۰ نوجوان دهه هشتادی پای کار محلات رفسنجان
  • آمادگی داریم برای رفع مشکلات اصفهان کنار مدیریت استان بایستیم
  • تغییر زیاد در مدیریت شهری آسیب‌ جدی به شهر وارد می‌کند