Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی محمودی روز چهارشنبه در مراسم روز جهانی پناهنده با گرامیداشت این روز، از کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان، کشورهای کمک کننده و سایر سازمان های داخلی و بین المللی به دلیل تلاش هایشان در حمایت و ارائه خدمات به پناهندگان در توانمندسازی و کاهش آلام آنان سپاسگزاری کرد.

دبیر کمیسیون اتباع خارجی با بیان اینکه روز جهانی پناهنده آزمونی برای تشخیص تمایز سیاستهای اعلامی و اعمالی دولت‌ها در عرصه بین المللی است، تصریح کرد: روز جهانی پناهنده یادآور این مهم است که تمامی انسان‌ها، جامعه جهانی و بویژه سازمان‌های متولی در اجرای وظایف، تکالیف و حس انسان دوستی در حمایت از میلیون‌ها انسان بی پناه و نیازمند که بنا به دلایلی مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شده‌اند، از هیچ کوششی دریغ ننمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران با وجود مشکلات اقتصادی، جنگ تحمیلی ۸ ساله، بازسازی کشور و تحریم‌های غیرقانونی و غیرانسانی آمریکا، جمعیت انبوهی از پناهندگان را بیش از ۴ دهه، علیرغم دریافت ناکافی کمک‌ها از سوی جامعه بین المللی و فراتر از کنوانسیون و با اتکاء به منابع داخلی، همانند شهروندان ایرانی و بدون هیچ تبعیضی میزبانی کرده و نقش اساسی در رسیدگی به مشکل پناهندگان، کاستن از آمال آنان و تبعات بی‌شمار اجتماعی اش ایفا نموده است که این حمایت از پناهندگان بیش از سهم منصفانه خود می‌باشد.

مدیرکل امور اتباع و مهاجران وزارت کشور ارائه خدمات بهداشتی رایگان و تحت پوشش قرار دادن کلیه پناهندگان در طرح بیمه سلامت همگانی را از جمله خدمات ایران به پناهندگان عنوان کرد و گفت: ثبت نام رایگان و آموزش فرزندان لازم التعلیم پناهندگان و همچنین اتباع افغانستانی فاقد مدرک اقامتی حسب فرمان مقام معظم رهبری از دیگر اقدامات دولت در ارائه خدمات به اتباع افغانستانی بوده است به طوری که در سال تحصیلی جاری در مدارس دولتی ۴۸۱ هزار و ۷۰۰ نفر مشغول به تحصیل بوده اند ...

 وی توانمندسازی پناهندگان در اجرای بازگشت آنان با ارائه آموزش‌های فنی و حرفه ای، رسیدگی و حمایت جدی در پاسخگویی به بیماری کووید-۱۹ و درمان رایگان پناهندگان را بخش دیگری از خدمات ارائه شده به اتباع افغانستانی عنوان کرد و گفت: تاثیر و بار انجام این امور بشردوستانه و حمایتی در کشوری همچون ایران که تحت تحریمهای ظالمانه و تدابیر قهری یک جانبه قرار دارد،  جای تامل دارد و قطعاً فراهم آوردن این سطح از حمایت و خدمات با وجود چنین شرایطی امکان پذیر نخواهد بود.

محمودی گفت: ما قدردان کمک‌های کشورهای اهداکننده هستیم، هرچند سهم بارکاری و مسئولیت حمایت از پناهندگان تاکنون بر دوش تعدادی خاص از کشورهای میزبان بوده است.  اما بر این عقیده‌ایم وقت آن رسیده تا این رویه غیرمنصفانه نگهداشتن اکثریت پناهندگان در چند کشور درحال توسعه، متوقف و حمایت بین المللی از پناهندگان براساس عدالت و با ایجاد توازن انجام پذیرد.

دبیر کمیسیون اتباع خارجی ادامه داد: انتظار داریم پس از چهار دهه میزبانی از پناهندگان و در اجرای اهداف پیمان جهانی پناهندگان و راه‌حل‌های راهبردی برای پناهندگان افغانستانی اقداماتی انجام شود و بازگشت داوطلبانه پناهندگان به کشور متبوع خویش بعنوان محکم‌ترین روش و ارجح‌ترین راه حل برای رفع مشکل پناهندگی مورد حمایت جدی قرار گیرد.

این مقام مسئول در وزارت کشور یادآور شد: به موازات این اقدامات باید اسکان مجدد پناهندگان در کشورهای ثالث، با جدیت بیشتری پیگیری و حمایت شود.

محمودی همچنین گفت: باید در راستای حمایت از کشور میزبان و کاهش بار عظیم مالی پناهندگان بویژه در مقابله با شیوع بیماری کووید-۱۹، گام‌های موثرتری برای تامین نیازهای پناهندگان برداشته شود.

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور  از مساعدت های بین المللی به ویژه  حامیان مالی، سازمان‌های دولتی همکار، سازمان‌های بین المللی دولتی و غیردولتی وسمن‌های داخلی در همکاری‌های مناسب و مشارکت مالی در ارائه خدمات به پناهندگان قدردانی کرد.

برچسب‌ها جنگ تحمیلی سازمان ملل متحد مقام معظم رهبری ایالات متحده آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جنگ تحمیلی سازمان ملل متحد مقام معظم رهبری ایالات متحده آمریکا جنگ تحمیلی سازمان ملل متحد مقام معظم رهبری ایالات متحده آمریکا بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۴۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکایی را مسدود کرد

به نقل از راشا تودی، این حکم به نفع بانک وی‌تی‌بی روسیه که دومین بانک بزرگ وام‌دهنده این کشور است، صادر شد.

به نوشته راشا تودی، پس از اینکه واشنگتن به عنوان بخشی از تحریم‌های مرتبط با اوکراین، در سال ۲۰۲۲ نسبت به مسدود کردن ۴۳۹ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار از دارایی‌های بانک وی‌تی‌بی روسیه که در نزد غول بانکی آمریکایی (جی پی مورگان) نگهداری می‌شد، اقدام کرد، بانک وی‌تی‌بی روسیه نیز شکایتی بر علیه بانک جی‌پی مورگان و شرکت‌های تابعه آن تنظیم و آن را به دادگاه سن پترز بورگ ارائه کرد.

بر اساس پرونده‌های دادگاه سن پترزبورگ، بانک وی‌‎تی‌بی شکایت خود را در ۱۷ آوریل (۲۹ فروردین) از جی پی مورگان و شرکت‌های تابعه آن که در مناطق سن پترزبورگ و لنینگراد فعالیت دارند، به این دادگاه ارائه کرده است.

در حکم دادگاه سن پترزبورگ آمده است: ۴۳۹ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار از محل وجوه موجود در حساب‌های جی پی مورگان در روسیه و نیز از محل «اموال منقول و غیرمنقول» این بانک از جمله سهام آن در یکی از شرکت‌های تابعه روسیه مسدود شده است.

جلسه بعدی رسیدگی به این پرونده برای روز ۱۷ جولای (۲۸ خرداد) تعیین شده است.

 از آغاز حمله به اوکراین، کشور‌های غربی بیش از ۳۳۰ میلیارد دلار از دارایی‌های بانک مرکزی روسیه در خارج از این کشور را مصادره کرده‌اند. رهبران گروه هفت متشکل از هفت کشور بزرگ اقتصادی جهان در ماه جاری گفتند که دارایی‌های روسیه تا زمانی که مسکو خسارات جنگ اوکراین را بپردازد مسدود باقی می‌ماند، اما آنها این موضوع را هم تشخیص دادند که به ایجاد یک سازوکار بین‌المللی برای جبران خسارت‌ها، تلفات و جراحت‌های ناشی از حمله روسیه نیاز است.

اورسلا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا ماه گذشته در کنفرانس کمک به بازسازی اوکراین وعده داد که تا تعطیلات تابستان شیوه‌ای قانونی برای استفاده از دارایی‌های روسیه به نفع اوکراین ارائه شود، اما این وعده نگرانی‌هایی را در بین دیپلمات‌ها و مقامات این اتحادیه برانگیخت. آنها ماه‌ها مشغول بحث درباره ایده‌هایی در این زمینه بودند و آن را به شکل فزاینده‌ای دشوار یافتند.

بر اساس قوانین بین‌المللی، دارایی یک کشور را می‌توان از طریق رای‌گیری در شورای امنیت، حکم دیوان بین‌المللی دادگستری یا یک توافق بعد از جنگ مصادره کرد، اما هیچ یک از این شیوه‌ها محتمل به نظر نمی‌رسند.

روسیه به عنوان عضو شورای امنیت هر گونه رای‌گیری در این نهاد را وتو خواهد کرد. هیچ توافقی تا زمانی که جنگ ادامه دارد بدست نمی‌آید و پرونده‌ای به دادگاه بین المللی دادگستری ارائه نشده است و اگر هم می‌شد قوانین بین‌المللی علیه توقیف دارایی‌های بانک مرکزی روسیه بود، زیرا به گفته کارشناسان حقوقی، این مساله نقض حاکمیت این کشور خواهد بود.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • خدمات رایگان مشاوره ای به آحاد جامعه
  • اوکراین سربازان فراری را از خدمات کنسولی محروم می‌کند
  • شناسنامه مهمترین سند کشور است
  • دیدار مدیران کل امور اتباع و فنی و حرفه‌ای استان قزوین
  • ارائه خدمات حقوقی به هزار مددجوی زنجانی‌
  • بهورزان خط مقدم ارائه خدمات بهداشتی در روستا‌ها
  • ضرب و شتم شدید یک پرستار در بیمارستان چالوس/ پیگیری قضایی در حال انجام است
  • روسیه دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکایی را مسدود کرد
  • ضرورت ایجاد هماهنگی میان فعالان اجتماعی
  • بازدید معاون مدیر منطقه ای برنامه جهانی غذا از یزد