Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، فرزین رضاعی ظهر امروز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران آخرین آمار افراد مبتلا به ویروس کرونا در استان کردستان تا ظهر امروز چهارشنبه را اعلام کرد.

وی ضمن اشاره به وضعیت نگران کننده استان کردستان در خصوص افراد مبتلا، افزود: در ۲۴ ساعت اخیر در سراسر استان کردستان ۱۳۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا شناسایی شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان به روند افزایش شمار افراد بستری شده در مراکز درمانی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۵۸۵ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری و مورد مداوا هستند.

وی به وضعیت افراد بستری شده در بیمارستان‌های سنندج اشاره کرد و یادآور شد: در حال حاضر در بیمارستان توحید سنندج ۱۹۸ نفر، بعثت سنندج ۵۸ نفر و کوثر سنندج ۱۳۳ نفر مبتلا به ویروس کرونا بستری هستند.

رضاعی ضمن اشاره به وضعیت بستری بیماران مبتلا به کرونا در سایر بیمارستان‌های استان کردستان، بیان کرد: هم اکنون در بیمارستان امام خمینی سقز ۵۷ نفر، بوعلی مریوان ۲۷ نفر، فجر مریوان ۲۲ نفر، شهید بهشتی قروه ۱۹ نفر، امام حسین بیجار ۱۷ نفر، بیمارستان سینای کامیاران ۱۵ نفر، بیمارستان امام خمینی (ره) در دیواندره ۱۵ نفر، شهید چمران در سروآباد یک نفر، شهدای دهگلان پنج نفر و در بیمارستان رازی بانه ۱۸ نفر بستری هستند.

وی به وضعیت افراد بستری شده در بخش‌های ویژه اشاره کرد و یادآور شد: هم اکنون ۸۶ بیمار مبتلا به کرونا در کردستان در بخش ویژه (آی. سی.یو) بستری هستند.

رضاعی آمار فوت شدگان بر اثر بیماری کرونا در کردستان از ابتدا تا کنون را ۲۶۱ نفر عنوان کرد و گفت: از این تعداد ۵۷ نفر در سقز، ۸۶ نفر در سنندج، ۲۲ نفر در قروه، ۲۱ نفر در بانه، در مریوان ۱۶ نفر، ۱۹ نفر در بیجار، ۲۴ نفر در کامیاران، ۱۱ نفر در دیواندره و پنج نفر در دهگلان جان باختند که همه موارد به صورت بهداشتی و با رعایت دستورالعمل‌های مرتبط دفن شده‌اند.

وی خطاب به مردم استان کردستان، عنوان کرد: همچنان روند فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، شست‌وشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون، اجرای اصول بهداشتی و قرنطینه را تا قطع زنجیره این ویروس مهلک رعایت کنید در غیر این صورت افزایش تعداد زیاد مبتلایان و مرگ بر اثر کرونا در استان را شاهد خواهیم بود.

کد خبر 4957520

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی کردستان ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد قزوین گرگان شیوع کرونا ایلام استانداری سمنان مواد مخدر سازمان تبلیغات اسلامی بیرجند آتش سوزی خطبه های نماز جمعه مبتلا به کرونا استان کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۴۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تا کنون حدود ۵۰ هزار پیوند کلیه در ایران انجام شده است/

محمد سنادی‌زاده متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری در گفتگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری علم وفناوری آنا، در رابطه با پیشرفت‌های علم پزشکی در حوزه پیوند کلیه اظهار کرد: بنده اولین پیوند کلیه را در ایران با همکاری تیم پیوند کلیه در سال ۱۳۴۷ در بیمارستان نمازی دانشگاه علوم پزشکی شیرازانجام داده‌ام.

وی ادامه داد: در آن سال‌ها امکانات پزشکی بسیار محدود بود، کلیه مصنوعی، آنتیژن‌های مخصوص HLL و دارو‌های جدیدی که الان در اختیار است را نداشتیم. پیشرفت علم و تجهیزات پزشکی اصلا قابل مقایسه با سال‍‌های گذشته نیست.

متخصص جراحی کلیه افزود: در گذشته سعی می‌شد کلیه را از افراد نزدیک به بیمار پیوند دهیم درحالی که اکنون روش پیوند و راه‌های دریافت کلیه تغییر کرده است. ما در بیمارستان نمازی از دو جسد کلیه گرفته و به دو بیمار که در انتظار دریافت کلیه بودند پیوند زدیم. یک بیمار حدود ۱۶ سال با همان کلیه زندگی کرده و علائم طبیعی داشت.

سنادی‌زاده گفت: حدود ۹ پیوند کلیه برای ۷ بیمار در بیمارستان نمازی شیراز و ۵۰ پیوند هم در بیمارستان شهدای تجریش تهران انجام داده‌ام.

وی به پیشرفت‌های پزشکی اشاره و مطرح کرد: خوشبختانه امکانات بسیار خوبی در اختیار جراحان پیوند کلیه قرار گرفته است. ایران جز اولین کشور‌هایی بود که جراحی پیوند کلیه را آغاز کرد. تا کنون حدود ۵۰ هزار پیوند کلیه در ایران انجام شده است که این آمار بسیار خوب نشان دهنده پیشرفت‌های کشورمان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اختلال اوتیسم؛ نشانه‌ها، علل و راه‌های درمان آن
  • بهره برداری از مدرسه ۶ کلاسه در سنندج
  • ۲ عمل اهدای عضو در مشهد نجات بخش جان پنج بیمار شد
  • تا کنون حدود ۵۰ هزار پیوند کلیه در ایران انجام شده است/
  • ماموریت بیمار با بالگرد هوایی اورژانس از داران به اصفهان
  • مریوان رکورددار بارش باران در کردستان
  • وجود ۷ میلیون مبتلا به دیابت در کشور
  • ۷ میلیون مبتلا به دیابت در کشور/
  • ۷ میلیون مبتلا به دیابت در کشور/ آمار زخم‌های مزمن در دیابتی‌ها
  • ۷ میلیون مبتلا به دیابت در ایران / آمار زخم‌های مزمن در دیابتی‌ها