Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص در گیری رخ داده در نزدیکی مرز‌های مشترک کشورمان و ترکیه بین عناصر تروریست و نیرو‌های نظامی ترکیه اظهار کرد: بر اساس اخبار منتشره در رسانه‌های ترکیه در شامگاه سه شنبه سوم تیرماه میان عناصر گروهک‌های تروریستی و نیرو‌های نظامی ترکیه در نزدیکی مرز مشترک ایران و ترکیه درگیری مسلحانه رخ داده که در اثر آن دو نیروی مرزبانی ترکیه مجروح شدند که طبق اخبار منابع ترکیه‌ای یکی از آن‌ها بر اثر جراحات وارده درگذشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: به استناد مرزبانی استان آذربایجان غربی در اثر این درگیری، یک گلوله خمپاره به داخل خاک جمهوری اسلامی ایران اصابت نموده که خوشبختانه تلفات انسانی در بر نداشته است. ابعاد مختلف این حادثه توسط مسئولین مرزی دوکشور در دست بررسی است.

موسوی با ابراز تاسف و همدردی با آسیب دیدگان این حادثه، تردد عناصر تروریستی بین دو کشور و حمله تروریست‌ها به نیرو‌های مرزبانی و نظامی که منجر به شهادت آنان در جمهوری اسلامی ایران و ترکیه می‌شود را، محکوم کرد و افزود: همانطور که بار‌ها بیان کرده ایم مبارزه با تروریسم یک اقدام جهانی باید باشد و ضروری است همه کشور‌ها به این امر متعهد باشند و تا زمانی که حمایت‌های برخی کشور‌ها از این تروریست‌ها ادامه داشته باشد متاسفانه شاهد جنایت‌های آنان هستیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت خارجه سخنگوی وزارت خارجه سید عباس موسوی ترکیه مرزبانی ناجا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۶۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یمن عملیات اخیر خود علیه ناوشکن و کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی را تشریح کرد

نیرو‌های مسلح یمن اعلام کرد که این ناوشکن که به نامش اشاره نشده با شماری پهپاد هدف حمله قرار گرفته شده است.

براساس این گزارش یحیی سریع سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن گفت: نیرو‌های مسلح یمن سه عملیات نظامی را انجام داده که در جریان آن علاوه بر ناوشکن آمریکایی، یک کشتی متعلق به ایالات متحده در خلیج عدن و یک کشتی اسرائیلی را نیز با پهپاد در اقیانوس هند هدف قرار داده است.

ارتش یمن در ماه‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی آمریکایی، انگلیسی و صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است.

نیرو‌های ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ هدف قرار دهند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • متلاشی شدن ۴۵۴ باند تبهکاری در ترکیه در ۱۰ ماه گذشته
  • ماجرای مشکل مرزی جدید با طالبان؛ سوءتفاهم بود
  • بازگشت مرزبانان ایرانی از افغانستان
  • مرزبانی ایران: ۶ مرزبان خراسان جنوبی به کشور بازگشتند
  • بررسی ابعاد سیاسی علامه سیدمحمد باقر درچه‌ای/ یک کنش‌گری سیاسی با شاگردپروری
  • ماجرای بازداشت مرزبانان ایرانی توسط طالبان چه بود؟
  • (ویدئو) حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها اطراف زاهدان / ۲ تروریست به هلاکت رسیدند
  • نظامیان فرانسوی کنار اوکراین علیه روسیه می‌جنگند
  • ناقوس مرگ حضور نظامی آمریکا در ساحل
  • یمن عملیات اخیر خود علیه ناوشکن و کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی را تشریح کرد