Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@03:22:27 GMT

ربات ایرانی که به کمک پرستاران آمد

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۰۸۸۲۵

ربات ایرانی که به کمک پرستاران آمد

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  بی شک در شرایط فعلی که دنیا در حال رویارویی با بحران کرونا است پزشکان و پرستاران خدمات ارزشمندی را جهت حفظ جان انسان‌ها ارائه داده اند که در برخی از موارد این خدمات موجب بیمار شدن کادر درمانی یا بدتر از آن، مرگ آنها شده است. جهت حل این مشکل و جلوگیری از شیوع هر چه بیشتر بیماری‌های واگیرداری همچون کرونا، یک شرکت دانش بنیان و فعال در حوزه‌های کنترل، رباتیک و الکترونیک چاپی، با تلاش شبانه روزی موفق به طراحی و تولید ربات پزشکی در کمتر ۲ ماه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایثار علاقبند راد عضو هیئت مدیره یک شرکت دانش بنیان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره نحوه تشکیل این تیم اظهار کرد: طراحی این ربات را با یک تیم ۲۴ نفره  که همه از متخصصان و پژوهشگران  بودند، آغاز کردیم. روزانه بالغ بر ۱۲  ساعت، کار بدون  وقفه ادامه داشت تا بالاخره کار طراحی ربات در آخرین روز‌های اسفند ۹۸ به پایان رسید.

او افزود: در اواخر فروردین نمونه اولیه ربات ساخته شد و در اواخر اردیبهشت، پایلوت کلینیکال ربات آماده و در اختیار بیمارستان هاشمی‌نژاد قرار داده شد.

علاقبندراد با اشاره به هزینه‌های اولیه این ربات گفت: برای ساخت نمونه اولیه ربات پزشکی هشت برابر قیمت فروش هزینه شده است، همچنین هزینه مورد نیاز برای انجام تحقیقات، در مسیر طراحی و تولید چندین مدل پردازنده مورداستفاده قرار گرفته تا در نهایت پردازنده اصلی به تایید رسید.

بیشتر بخوانید  

ایمپلنت‌های مغزی حاوی نانوالکترود در مسیر تجاری‌سازی 

عضو هیئت مدیره این شرکت دانش بنیان درباره ویژگی‌های منحصر بفرد این ربات بیان کرد:  این ربات امکان حمل غذا و دارو به اتاق‌های بیماران و توانایی حمل موارد مورد نیاز را برای چندین بیمار به صورت همزمان دارد. همچنین برقراری ارتباط تصویری پزشک با بیمار, به طوری‌که، پزشک مربوطه قادر است از راه دور با بیمار صحبت کند و دستورالعمل‌های لازم در خصوص شناسایی دارو‌ها و شیوه صحیح مصرف آنها را ارئه کند را دارد.

او ادامه داد: این ربات قادر است علائمی مانند دما و سطح اکسیژن خون بیمار را  اندازه گیری کند. طراحی این ربات به گونه‌ای صورت گرفته که ضدعفونی کردن آن را آسان می‌کند.

علاقبند راد در پایان گفت: در کنار تمام ویژگی‌های گفته شده ربات پزشکی نه تنها از ظاهری زیبا برخوردار است بلکه با نمایش حالت‌های متعدد چهره همچون لبخند و حرکت چشم‌ها موجب ایجاد حس مثبت در مخاطبین و ارتباط بهتر آن‌ها با ربات می‌شود.

لازم ذکر است استفاده از این ربات در کنار حمایت از تولید ملی، موجب کاستن از حجم سنگین وظایف کادر درمانی، کاهش رفت و آمد نیروی انسانی و از همه مهم‌تر قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا خواهد شد.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ربات هوشمند فناوری جدید شرکت های دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۸۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید l بازدید میلیونی زمین خوردن یک ربات/ انسان‌نماها زمین خوردن را تمرین می‌کنند؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، درحالی که شروع به خواندن این گزارش کرده‌اید، ویدئوی ۴۰ ثانیه‌ای زیر به رکورد بازدید ۵میلیونی نزدیک می‌شود؛ ویدئویی که مدت‌ها است، دنباله‌کنندگان حوزه رباتیک به دنبال آن هستند. ویدئویی که از شفافیت سخن می‌گوید، چیزی که من طرفداران دوست‌ دارند بیشتر از دنیای رباتیک ببینند. نشان دادن ساده آن چه در پشت صحنه عکس‌های بدون خطای ربات‌ها می‌گذرد. در بسیاری از موارد، ما از سال‌ها آزمون و خطا می‌گذریم و سراغ تصاویری می‌رویم که ربات‌ها را در دوربین خوب جلوه می‌دهند. هنگامی که شما فقط نتایج مثبت را به اشتراک می‌گذارید، انتظارات غیرواقع بینانه‌ای برای خود ایجاد می‌کنید.

اما واقعیت این است که ربات‌های دوپا سقوط می‌کنند. از این نظر، حداقل، آنها دقیقاً مانند ما هستند. همانطور که Agility اخیراً گفته است، "همه گاهی اوقات زمین می خورند، این نحوه برخاستن ما است که ما را تعریف می‌کند." من آن را یک قدم فراتر می‌برم و اضافه می‌کنم که یاد گرفتن چگونه خوب زمین خوردن به همان اندازه مهم است.

پراس ولاگاپودی، مدیر ارشد فناوری تازه منصوب شده شرکت Agility، اخیراً گفته‌ است که دیدن ربات‌ها در این مرحله از کار چیز خوبی است. او خاطرنشان می‌کند: «وقتی یک ربات واقعاً در جهان است و کارهای واقعی انجام می‌دهد، اتفاقات غیرمنتظره‌ای رخ می‌دهد. شما چندبار زمین خوردن را تجربه خواهید کرد، اما این بخشی از یادگیری برای دویدن طولانی مدت در محیط‌های واقعی است.»

اسکن سریع قوانین هاروارد برای زمین خوردن بدون آسیب، آنچه را که ما به طور شهودی در مورد زمین خوردن به عنوان انسان درک می کنیم، منعکس می‌کند:

از سرت محافظت کن از وزن خود برای هدایت بدن هنگام افتادن استفاده کن زانوهای خود را خم کن از کشیدن افراد دیگر با خود هنگام زمین خوردن پرهیز کن

آرون ساندرز، مدیر ارشد فناوری Boston Dynamics، سال گذشته به techcrunch گفت:«ما از سقوط نمی‌ترسیم و با ربات‌ها طوری رفتار نمی‌کنیم که گویا خیلی شکننده‌اند. ربات ما زیاد سقوط می‌کند و یکی از چیزهایی که مدت‌ها پیش تصمیم گرفتیم این بود که باید ربات‌هایی بسازیم که بتوانند بدون شکستن زمین بخورند.»

آموزش زمین خوردن کاربردهای بسیاری خواهد داشت؛ ربات‌ها زمین‌ می‌خورند. بهتر است بتوانند بلند شوند. توانایی بلند شدن ممکن است برای اهداف شارژ نیز مفید باشد.

منبع: techcrunch

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901181

دیگر خبرها

  • طراحی نیمکت مواج برای اتاق‌های انتظار (فیلم)
  • حس خوب حمایت
  • دستیار هوشمند خانگی/ هوش مصنوعی چگونه به خانه‌داری کمک می‌کند؟
  • سمنان|وقتی تحریم‌ باعث کاهش هزینه مواد اولیه یک شرکت می‌شود
  • حذف «پول» از درمان زیر ۷ ساله‌ها
  • ربات‌های قاتل؛ ترس از آینده هوش مصنوعی
  • طراحی جالب نسل اولیه توستر نان (عکس)
  • عوامل موثر بر قیمت طراحی سایت ۱۴۰۳
  • درآمد ترید در فارکس چقدر است؟
  • ببینید l بازدید میلیونی زمین خوردن یک ربات/ انسان‌نماها زمین خوردن را تمرین می‌کنند؟