Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی سرپرست اداره کل بهزیستی استان از بهره برداری از مرکز جامع بازتوانی اعتیاد در هفته بهزیستی خبر داد و گفت: همگرایی اجتماعی، لازمه‌ی پیشگیری از بلای خانمان سوز اعتیاد است.

 فرگل صحاف در بازدید از مرکز ماده ۱۶ که با حضور مدیرکل امور بانوان استانداری و دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان انجام شد، گفت: باید با تقویت روح مسوولیت پذیری نسبت به یکدیگر در جامعه، بتوانیم نسبت به رفع معضل اجتماعی برنامه ریزی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی نقش سمن‌ها را در راستای صیانت از خانواده ها، نوجوانان و جوانان در قبال آگاه سازی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مهم دانست و افزود: توجه ویژه بهزیستی به رویکرد پیشگیری اولیه از اعتیاد به‌عنوان اولین اولویت جهت جلوگیری از بروز مصرف مواد در آحاد سالم و در معرض خطر جامعه است.

وی افزود: با تقویت فعالیت‌های جایگزین که از استراتژی‌های مهم پیشگیری از اعتیاد در جامعه است، می‌توان اقدامات پیشگیرانه و فرهنگی را توسعه داد.

صحاف همچنین از آغاز صدور مجوز  تاسیس مراکز "مثبت زندگی" در مناطق کم برخوردار استان خبر داد و افزود: تلاش بر این است تا از طریق تاسیس این مراکز، دسترسی گروه هدف مناطق کم برخوردار استان به خدمات ارائه شده در راستای پیشگیری و درمان تسهیل شود.

وی با قدردانی از تمام تلاش‌های دستگاه‌های اجرایی مرتبط در امر مبارزه با مواد مخدر استان از جمله استانداری، شورای هماهنگی ، نیروی انتظامی، دادگستری، بهداشت و دیگر عوامل و نهادهای فرهنگی و اجتماعی و رسانه های استان،  اظهار کرد: تمامی دستگاه‌ها می توانند با همکاری و هم افزایی، با پدیده شوم اعتیاد مقابله کنند.

صحاف همچنین خاطرنشان کرد: در حوزه درمان و بازتوانی، 60 مرکز در سطح استان فعال و به  27 هزار و 500 نفر خدمات ارائه داده اند.

راه اندازی دومین ماده 16 بانوان کشور در شهر تبریز


رئیس دبیر خانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان از افتتاح دومین مرکز ماده 16 بانوان کشور در شهر تبریز در آینده نزدیک خبر داد.

رضا استاد رحیمی نیز در این بازدید، با اشاره به سم زدایی و نگهداری بانوان دارای اعتیاد که در جامعه دچار آسیب‌هایی همچون خشونت شده‌اند، گفت: هدف از راه اندازی این مرکز،  پیشگیری از آسیب  و توجه به توانمندسازی زنان آسیب دیده است. 

وی از همکاری بهزیستی، شورای شهر، شهرداری و برنامه بودجه استان جهت تکمیل و افتتاح این مرکز در آینده نزدیک خبر داد.


ارائه خدمات روانشناسی و مشاوره و مهارت آموزی به بانوان در مرکز ماده 16

مدیرکل امور بانوان استانداری نیز در  این بازدید گفت : با توجه به آسیب‌های ناشی از اعتیاد ، خدمات روانشناسی و مشاوره به بانوان در مرکز ماده 16 ارائه خواهد شد و پس از طی این مراحل،  توانمندسازی  و مهارت آموزی بانوان جهت اشتغال آنان پس از ترخیص انجام خواهد شد. 


براساس گزارش روابط عمومی بهزیستی استان، رقیه صادق زاده افزود: با استفاده از ظرفیت مشارکت مردمی ، خیران و دیگر سازمان ها، ضمن ارتقای آگاهی اجتماعی، می‌توان در زمینه مبارزه با آسیب های اجتماعی و اعتیاد به نتیجه مطلوب رسید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی مرکز ماده ماده 16

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۹۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرکز آموزشی دارالفنون اردبیل در آستانه بهره برداری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اردبیل نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در بازدید از این پروژه بزرگ آموزشی گفت: دارالفنون اردبیل با مساحت ۱۰ هزار متر مربع با ۳۰ کلاس آموزشی، دارای سالن ورزشی و آمفی تئاتر ۲۵۰ نفره آماده بهره برداری است.
نیکزاد با اشاره به اینکه این پروژه عمرانی آموزشی برای بهبود کیفیعت آموزشی در اردبیل و با سرمایه گذاری بانگ پاسارگاد کشور احداث شد گفت: بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان برای احداث دارالفنون اردبیل سرمایه گذاری شده است.

دیگر خبرها

  • لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی
  • اجرای ناقص و ناتمام قوانین یکی از اشکال‌های قانون‌گذاری است
  • مرکز آموزشی دارالفنون اردبیل در آستانه بهره برداری
  • تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی
  • نگاهی به آسیب‌های نوپدید فضای مجازی
  • سمن‌ها و گروه‌های مردمی بر حوزه دانش آموزان تمرکز کنند
  • بهره‌برداری از طرح‌های مختلف همزمان با روز شوراها در بوشهر
  • بهزیستی چه خدماتی به «خانواده‌های دارای فرزند چندقلو» می دهد؟
  • مرکز جامع پیشگیری ، کنترل و بیماریهای غیر واگیر  در مرکز خدمات جامع سلامت گلها راه اندازی شد
  • افتتاح مرکز امداد اجتماعی در حرم مطهر شاهچراغ (ع)