Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت کشور ترکیه اعلام کرده از اول ماه آگوست (یک هفته دیگر) سالن‌های عروسی مجازند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آغاز به کار کنند.

به گزارش عصرایران پس از بیش از 3 ماه تعطیلی در چارچوب سیاست مبارزه با ویروس کرونا، سالن‌های عروسی در ترکیه مجازند در چارچوب‌های بخشنامه شده از سوی وزارت کشور به تمامی 81 استانداری ترکیه، فعالیت خود را آغاز کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش روزنامه "حریت" ترکیه، اما رعایت نکات زیادی در این بخشنامه‌ها مورد تاکید قرار گرفته به نحوی که مراسم عروسی را تقریبا از آنچه پیشتر رایج بوده دور و به یک مراسم بی سروصدای بدون شور  تبدیل کرده است.

قوانین جدید که سالن‌های پذیرایی باید رعایت کنند شامل:

1- قرار دادن یک مامور تب‌سنج در ورودی سالن و هدایت افراد با تب بالای 38 به نزدیک‌ترین مرکز درمانی

2- سالن‌ها باید با نصف یا یک سوم ظرفیت اسمی خود فعالیت کنند و میزها و صندلی‌های خود را متناسب با اصل فاصله‌گذاری بچینند.

3- قوانین بخشنامه شده به سالن‌ها باید در ورودی سالن‌ها در مکانی در جلوی چشم همگان نصب شود.

4- مراسم تا جای ممکن کوتاه و در فضای باز برگزار شود و از تجمع بلندمدت مهمان‌ها در محیط سربسته جلوگیری شود.

5- رقص دسته‌جمعی ممنوع است و تنها عروس و داماد می‌توانند با یکدیگر برقصند.

6- مواد ضدعفونی کننده باید به وفور و در تمامی اماکن سالن‌های عروسی در دسترس مهمان‌ها باشد.

7- ورود مهمان‌ها به اماکن مسقف سالن عروسی بدون زدن ماسک ممنوع است. سالن‌ها موظف‌اند به تعداد مهمان‌ها ماسک تهیه کرده و هنگام ورود در اختیار آنها قرار دهند. عروس و داماد و مامور قرائت خطبه عقد و شاهدان نیز از این اصل مستثنی نیستند.(در ترکیه زدن ماسک در بیرون از منزل از هفته گذشته احباری شده است.)

8- در چیدمان میز و صندلی فاصله حداقل 1.5 متری بین میزها و 60 سانتی‌متری بین صندلی‌ها الزامی است.

9- مقررات حفظ فاصله اجتماعی لازم نیست در بین اعضای یک خانواده در سالن رعایت شود.

10- ممنوع بودن در آغوش گرفتن و بوسیدن یکدیگر از سوی مهمان‌ها

11- طلا و جواهر و هدایای نقدی که از سوی مهمان‌ها برای عروس و داماد تقدیم می‌شود به بدن یا لباس آنها وصل نخواهد شد بلکه در یک جا جمع خواهد شد و در پایان مراسم به عروس و داماد تحویل خواهد شد.

12- جزای نقدی صاحب سالن در صورت نقض مقررات بهداشتی

13- عکس دسته‌جمعی مهمان‌ها با عروس و داماد ممنوع است و مهمان‌ها در صورت زدن ماسک و  با رعایت فاصله مناسب و به صورت تکی یا خانوادگی با عروس و داماد عکس خواهند گرفت.

14- این مقررات تنها شامل مراسم عروسی نیست و همه مراسم از جمله نامزدی،حنابندان، ختنه سوران و مراسم‌های شادی مشابه را نیز شامل می‌شود.

15- فعالیت گروه موسیقی زنده در مراسم منعی ندارد به شرطی که منجر به رقص دسته‌جمعی نشود.

16- حداقل فاصله بین دو مراسم در سالن‌ها باید 1 ساعت باشد و در طی این مدت در مکان‌های مسقف باید مکان ضدعفونی شده و تهویه هوا برای مراسم جدید انجام شود.

17- در عروسی‌های دسته جمعی و خیابانی در روستاها، باید فرد صاحب مراسم از بخشداری مجوز بگیرد و تعهد بدهد که تمامی موارد مربوط به پروتکل‌های بهداشتی و اصل فاصله گذاری را در مراسم رعایت می‌کند.

18- در صورتی که صاحب مراسم بخواهد از مهمان‌ها با وعده غذایی پذیرایی کند ترجیح این است که غذا و خوراکی را در پاکت‌های بسته‌بندی شده و با ظروف یکبار مصرف سرو کند.

 

 

بیشتر بخوانید:

*شُل‌گیری کرونا به شهروندان ترکیه رسید / عدم رعایت فاصله‌گذاری در استانبول (+عکس)

*توزیع ماسک رایگان و سهمیه ای بین شهروندان استانبول

*اجباری شدن ماسک در 42 استان ترکیه (+عکس) / 2 ماه تا یک سال زندان یا جریمه مالی

 

 

لینک کوتاه: asriran.com/00359i

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: عروسی کرونا عروس و داماد دسته جمعی مهمان ها سالن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۱۱۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاخ سفید و سازمان ملل خواستار تحقیقات درباره گورهای دسته جمعی در غزه شدند

سخنگویان سازمان ملل و آمریکا در پی کشف گورهای دسته جمعی در غزه خواستار تحقیقات درباره این گورهای دسته جمعی شدند.

به گزارش ایرنا، «جان کربی» هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز پنج ‌شنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا آمریکا شفاف ‌سازی ای درباره گورهای دسته جمعی در نوار غزه دریافت کرده است، گفت: این موضوع به همتایان اسرائیلی ما مرتبط است. ما خواستار تحقیقات در این زمینه هستیم.

کربی با بیان اینکه به تعامل با اسرائیل در این زمینه ادامه می دهیم، گفت: عنوان کرد: ما خواستار دریافت اطلاعات بیشتری در این زمینه هستیم.

«استفان دوجاریک» سخنگوی سازمان ملل متحد نیز گفت که سازمان ملل خواستار تحقیقات بین المللی درباره کشف گورهای دسته جمعی در غزه است.

سخنگوی سازمان ملل درباره عملیات نظامی اسرائیل برای حمله زمینی به رفح نیز گفت: اگر اسرائیل در رفح عملیات نظامی انجام دهد، می توانیم تصور کنیم چه فاجعه‌ای رخ خواهد داد.

شبکه الجزیره قطر هفته گذشته گزارش داد مقامات فلسطینی یک گور دسته‌جمعی با ۱۸۰ جسد را داخل بیمارستان ناصر در خان یونس کشف کرده‌اند. شبکه سی‌ان‌ان آمریکا نیز به نقل از کارکنان دفاع مدنی غزه گزارش داد که بیش از ۳۰۰ جسد در این محل کشف شده است.

 دیده بان حقوق بشر اروپا - مدیترانه نیز  در گزارشی اعلام کرد که بیش از ۱۴۰ گور دسته جمعی ایجاد شده توسط نظامیان اسرائیلی در نوار غزه شناسایی شده است.

به گزارش رسانه‌های فلسطینی، این نهاد حقوق بشری در این گزارش، افزود: نظامیان اسرائیلی، فلسطینی‌هایی را که به صورت میدانی اعدام کرده‌اند را در این گورها دفن کرده‌اند.

 رسانه‌های فلسطینی پیش تر اعلام کردند که با خروج شماری دیگر از اجساد شهدای فلسطینی از گورهای دسته جمعی در محوطه بیمارستان «ناصر» خان یونس، شمار اجساد خارج شده به ۳۱۰ جسد رسیده است.

این رسانه‌ها به نقل از مسئولان فلسطینی اعلام کردند که پیش بینی می‌شود صدها جنازه دیگر از افراد مفقود، در این گورها باشد.

پیش تر جمعیت هلال احمر فلسطین نیز اعلام کرده بود که در پی عقب‌نشینی ارتش اسرائیل، تعداد پیکرهای یافت شده در گور دسته‌جمعی که شنبه گذشته در مجتمع پزشکی ناصر در شهر خان‌ یونس در جنوب نوار غزه کشف شد، به ۲۸۳ نفر افزایش یافت.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • شادی دسته‌جمعی برای گل انفرادی ارونوف (عکس)
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • (تصویر) عکس‌هایی از جشن عروسی دختر ناصرالدین‌شاه؛ ۱۳۰ سال قبل
  • کاخ سفید و سازمان ملل خواستار تحقیقات درباره گورهای دسته جمعی در غزه شدند
  • رئیسی: بانک هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد/مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم/دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران
  • رئیسی: بانک هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد | مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم
  • بانک‌هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد/ مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم
  • عفو بین‌الملل: گور‌های دسته جمعی در غزه نیازمند تحقیقات مستقل است
  • هشدار هواشناسی چهارمحال و بختیاری
  • آن‌سوی تاریخ نصف‌جهان به روایت میراث ناملموس