Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: باید از دهه کرامت در راستای ترویج فرهنگ و معارف و سبک و سیره زندگی ائمه اطهار اقدام و از طرفی هم بتوانیم نشاط و شادابی را به جامعه تزریق کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، محمدرضا علیزاده پنجشنبه (5 تیر) در شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت استان کرمان ضمن تبریک دهه کرامت با اشاره به اینکه برنامه های متنوعی برای این ایام داریم؛ به تقارن دهه کرامت با مناسبت هایی از جمله هفته قوه قضائیه هم اشاره کرد و گفت:  شعار دهه کرامت امسال «خدمت کریمانه همدلی به رسم اهل بیت(ع) » است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با بیان حدیثی از امام رضا(ع) که فرمودند«اوقات زندگی خود را به 4 بخش، زمانی برای مناجات با خدا، تأمین معاش، معاشرت با برادران و لذت های حلال تقسیم کنید» خاطر نشان کرد: امیدواریم همه بتوانیم از فرمایشات و بیانات گهربار ائمه اطهار استفاده کنیم و آن را چراغ راه زندگی خود قرار دهیم.

 

 

وی با بیان اینکه دهه کرامت یکی از سه دهه شاد مذهبی ما است، ادامه داد: یکی از دهه هایی که در سال های اخیر به دلیل وجود مبارک امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س) و احمدبن موسی و امامزادگان توجه خاصی به آن شده، دهه کرامت است که دستگاه های فرهنگی متولی پرداختن به بخشی از آن هستند.

 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان توضیح داد: دهه کرامت امسال در یک شرایط خاص قراردارد و آن هم در ایام خاصی که بیماری کرونا فراگیر شده و مشکلاتی را برای جامعه به وجود آورده است به همین دلیل خیلی از برنامه ها و فعالیت ها دینی و مذهبی تحت الشعاع قرار گرفته اما این باعث نشده که دستگاه های فرهنگی و مؤسسات و مردم در خصوص برنامه های دینی و مذهبی دست روی دست بگذارند و اقدامی انجام ندهند.

 

 

وی با تأکید بر اینکه باید از این فرصت استفاده کرد زیرا چه بخواهیم یا نخواهیم بیماری کرونا وضعیت خاصی ایجاد کرده که ما باید با آن زندگی و کار کنیم و برنامه ها را استمرار دهیم؛ گفت: خوشبختانه در ماه های اخیر و مخصوصاً هر چه از روزهای ابتدای این بیماری می گذریم، بیشتر مردم و جامعه خود را با وضعیت موجود تطبیق داده اند.

 

 

علیزاده اظهار داشت: اما آنچه که شاید بیشتر از همه وضعیت را سخت کرده، برنامه ها و مناسبت های فرهنگی و دینی است زیرا ماهیت برنامه های فرهنگی و دینی با حضور مردم و حضور افراد در تکایا و مساجد است که برای برگزاری این مناسبت ها دچار مشکلات شدیم.

 

 

وی ادامه داد: این جلسه هم افزایی و هم فکری و ارائه برنامه هایی است که دستگاه های فرهنگی برنامه ریزی کردند تا جمع بندی داشته باشیم و نهایتاً تا 11 ذی القعده و میلاد با سعادت امام رضا(ع) هنوز فرصت زیادی است و اگر نیاز بود، دستگاه ها در کنار هم باشند و از ظرفیت دستگاه های مختلف استفاده بهینه صورت بگیرد.

 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان اظهار داشت: در ایام شعبانیه خیلی از دستگاه ها و نهادها و مخصوصاً خود مردم اقدامات بسیار خوبی انجام دادند و نشاط و شادابی را در آن ایام ایجاد کردند که می توان از این ظرفیت استفاده کرد زیرا هرچه داریم از دوره کرونا جلو می رویم، بیشتر مسائل روحی و روانی مردم مهم است که هر چه بتوانیم از این مناسبت ها و فرصت هایی که در پیش رو داریم، در قالب های مختلف برای ایجاد روحیه و نشاط در مردم استفاده کنیم، می تواند یک اتفاق خوب، مهم و موثری باشد.

 

 

وی بیان کرد: از یک طرف بتوانیم در راستای ترویج فرهنگ و معارف و سبک و سیره زندگی ائمه اطهار اقدام و از طرفی هم بتوانیم نشاط و شادابی را به جامعه تزریق کنیم که این وظیفه را باید در سه حوزه نهادها و دستگاه های دولتی، ظرفیت نهادهای مردمی و مؤسسات و مساجد، تکایا و بخش غیردولتی دنبال کرد؛ همچنین استفاده از ظرفیت های فضای مجازی و ظرفیتی که کانون های مساجد دارند مهم است که با مشارکت کانون ها بتوانند از این ظرفیت در راستای برنامه های متنوعی که می شود تولید کرد، استفاده شود.

 

 

علیزاده با بیان اینکه شاید برای برگزاری مناسبت ها مانند هر سال این امکانات را نداشته باشیم، گفت: در اداره کل فرهنگ و ارشاد جشنواره ملی شعر رضوی را هر ساله برگزار می کردیم که سال گذشته جشنواره در کرمان برگزار شد و شب میلاد امام رضا(ع) در مشهد نیز جشنواره پایانی برگزار کرد که امسال شاید این امکان را به این شکل نشود برگزار کنیم اما اگر شرایط مناسب باشد در فضای فیزیکی برگزار کنیم و اگر شرایط فراهم نشد بتوانیم در فضای مجازی این جشنواره را برگزار کنیم.

 

 

 

پایان پیام/667

منبع: شبستان

کلیدواژه: محمدرضا علیزاده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی دهه کرامت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان امام رضا ع دهه کرامت برنامه ها مناسبت ها دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۱۱۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صداوسیما ادعای هک رد کرد

صدا و سیما ادعای هک شبکه خبر دو را رد و تاکید کرد که صوت پخش شده، بخشی از برنامه بوده است.

به گزارش ایسنا، روابط عمومی سازمان صدا و سیما اعلام کرد: صوتی که در زمان پخش زنده برنامه بزرگداشت شهدا در فسا از شبکه خبر دو پخش شده مربوط به یکی از بخش‌های این بزرگداشت بوده است.

صدا و سیما تاکید کرده است که هیچ صوت خارجی به سیگنال دریافتی از استان فارس اضافه نشده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برنامه‌های حرم مطهر حضرت معصومه(س) در دهه کرامت اعلام شد
  • مراسم سالروز شهادت رئیسعلی دلواری در سطح بین‌المللی برگزار شود
  • هفته بزرگداشت فردوسی از ۲۱ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • ایجاد ۲۱ چایخانه رضوی در زنجان
  • اعلام برنامه‌های حرم حضرت معصومه(س) به‌مناسبت دهه کرامت
  • صدا و سیما ادعای هک شبکه خبر۲ را رد کرد
  • صداوسیما ادعای هک را رد کرد
  • صداوسیما ادعای هک رد کرد
  • حمایت از مردم غزه، راهی که همچنان ادامه دارد
  • تعامل هنرمندان استان یزد با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر