Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@05:01:36 GMT

رصد یک سیاره خارج از منظومه شمسی در نزدیکی زمین

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۱۲۰۷۴

رصد یک سیاره خارج از منظومه شمسی در نزدیکی زمین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایونینگ استاندارد، محققان سیاره ای خارج از منظومه شمسی و به اندازه نپتون رصد کرده اند که دور ستاره ای جوان مدار می زند.

به گفته آنان این سیاره خارج از منظومه شمسی فاصله چندانی با زمین ندارد. سیاره مذکور AU Mic b در فاصله ۳۲ سال نوری از زمین قرار دارد و دور ستاره AU Mic در صورت فلکی میکروسکوپ(Microscopium)  مدار می زند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محققان معتقدند AU Mic ۲۰ یا ۳۰ میلیون سال است. بنابراین ستاره مذکور  ۱۵۰ سال جوانتر از خورشید است. به اعتقاد ستاره شناسان مطالعه این منظومه جدید چشم اندازی بهتر به شیوه تشکیل سیارات فراهم می کند.

برایسون کایل دانشجوی مقطع دکتری در دانشگاه میسون و یکی از مولفان این پژوهش می گوید: AU Mic جوان و نزدیک ستاره کوتوله M است. در اطراف ستاره دیسک وسیعی با توده های ذرات غبار وجود دارد.

محققان با استفاده از ماهواره TESS و تلکسوپ بازنشسته اسپیتزر این سیاره جدید را کشف کرده اند.

 فاصله سیاره AU Mic bتا ستاره اش نزدیک است به طوریکه هر مدار آن ۸.۵ روز طول می کشد. وزن این سیاره گازی ۵۸ بار کمتر از وزن زمین است.

کد خبر 4958160 شیوا سعیدی قوی اندام

منبع: مهر

کلیدواژه: زمین منظومه شمسی اکتشافات فضایی ویروس کرونا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تحقیقات علمی شرکت دانش بنیان نوآوری فناوری فضایی فناوری نانو تولید امنیت اطلاعات ناسا شرکت هواوی اینترنت ایالات متحده آمریکا ماهواره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۱۲۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ستاره جوان استقلال را از برزخ خارج کنید!

به گزارش "ورزش سه"، آبی پوشان تهران برای برگزاری یکی از حساس‌ترین مسابقات نیم فصل دوم فوتبال ایران، تمرینات خود را در کمپ مرحوم حجازی آغاز کردند.

شاگردان جواد نکونام در حالی ۱۲ اردیبهشت به مصاف تراکتور تبریز می‌روند که پیروزی در این مسابقه، می‌تواند گام بسیار بلندی به سمت قهرمانی در لیگ بیست و سوم برای آنها به شمار برود.

با این حال، جواد نکونام در این مسابقه کاپیتان و گلر شماره یک خود را در اختیار ندارد و این محمدرضا خالد آبادی است که وظیفه حراست از دروازه استقلال را بر عهده خواهد داشت.

خالد آبادی جوان که با امید زیاد در ابتدای فصل به استقلال پیوسته بود، در حالی ماموریت سخت بسته نگه داشتن دروازه تیمش برابر تراکتور تبریز را مقابل هواداران پرشور این تیم به دوش می‌کشد که در این فصل برای استقلال به میدان نرفته و اولین مسابقه او یک شمشیر دو لبه برای این دروازه‌بان به شمار می‌رود.

کلین شیت در این مسابقه در صورتی که با پیروزی استقلالی‌ها همراه شود، می‌تواند او را با سرعتی غیرقابل باور به قلب هواداران استقلال برساند و باید دید در نهایت عملکرد این گلر جوان برابر تراکتور به چه صورت خواهد بود.

با توجه به درخشش خالدآبادی طی زمان حضور در هوادار، طرفداران استقلال نیز امید زیادی دارند تا این سنگربان جوان بتواند عملکرد خوب خود را این بار در تبریز تکرار کند و زمینه ساز پیروزی آبی ها شود.

دیگر خبرها

  • تصویر روز ناسا: گلبرگ‌های اطراف سحابی حلقه
  • زباله فضایی در دام دوربین ماهواره ژاپنی افتاد
  • فیلمی از برافراشته شدن بادبـان خورشیدی ناسا در فضا | علم تا کجا پیش می‌رود؟
  • ببینید| برافراشته شدن بادبان خورشیدی ناسا در فضا
  • ستاره جوان استقلال را از برزخ خارج کنید!
  • واحد ۳ بخار نیروگاه نکا از مدار تولید خارج شد
  • ۲ زلزله شدید تایوان را لرزاند
  • سیاره مشتری به شکل‌گیری قمر زمین کمک کرده است
  • آسیب ریزسیارک ها به آزمایشگاه فضایی چین در مدار زمین
  • میدان مغناطیسی زمین ۳.۷ میلیارد ساله است