Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) گفت: این قرارگاه با بهره‌گیری از نیروی بومی و داخلی بیش از ۶۲ سد در سراسر کشور احداث کرده است. ۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، سعید محمد در حاشیه بازدید از محل احداث سد مخزنی پلرود رودسر با اشاره به پروژه‌های سدسازی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) در سراسر کشور اظهار داشت: این قرارگاه تا امروز 62 سد در سراسر کشور احداث کرده که از حجم 50 درصد کل مخازن سدهای کشور برخوردارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) با بیان اینکه این قرارگاه به لحاظ تکنیکی و توانمندی‌های فنی و مهندسی سرآمد است و بدون نیاز به شرکت‌ها و امکانات خارجی اقدام به سدسازی در کشور می‌کند خاطرنشان کرد: اکثر سدهایی که ساخته‌ایم با بهره‌گیری از توانمندی‌های داخلی بوده است.

محمد سد پلرود را سد بسیار مهمی برای مردم و استان گیلان دانست و خاطرنشان کرد: استان گیلان بیش از 54 رودخانه دارد که سالانه میلیارد‌ها مترمکعب آب از این رودخانه‌ها به دریا می‌ریزند از طرفی با توجه به نیاز کشاورزان به آب و سیلاب‌هایی که باعث ایجاد خسارت‌هایی می‌شود بنابراین احداث سد پلرود بسیار می‌تواند مهم باشد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) با خانواده شهدا در گیلان دیدار کرداجرای پروژه پل روگذر نیروی دریایی رشت با حضور فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) آغاز شدفرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا‌: نیاز به کمک شرکت‌های خارجی نداریم / پروژه پیمانکاری ‌‌نمی‌پذیریم / برای رفاه ‌مردم فعالیت داریم

وی با بیان اینکه آب سد پلرود رودسر 33 هزار هکتار آب اراضی این استان را تامین می‌کند تصریح کرد: این پروژه به دلیل عدم تأمین به‌موقع منابع مالی با تأخیر مواجه شد اما با توجه به سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و قول‌های ایشان برای تامین اعتبار این پروژه لذا برنامه‌ریزی کردیم که این پروژه را تا پایان امسال به بهره‌برداری رسانده و آبگیری آن انجام شود.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) با اشاره به مطالبات این قرارگاه پیرامون احداث سد پلرود در رودسر ابراز داشت: بیش از 90 میلیارد تومان در این پروژه مطالبات داریم اما با تدابیر اندیشیده شده و قول‌های رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور امیدواریم که بتوانیم تا پایان امسال این پروژه را تکمیل کنیم.

به گزارش تسنیم، سد مخزنی پلرود یکی از طرح‌های بزرگ تأمین آب شرب و کشاورزی استان گیلان است که مطالعات اولیه آن از سال 56 آغاز شد و مطالعات تکمیلی این پروژه بین سال‌های 62 لغایت 84 خاتمه یافت و عملیات اجرایی این پروژه عظیم نیز از سال 89 در 7 کیلومتری شهر رحیم‌آباد شهرستان رودسر آغاز شد.

با تکمیل این پروژه امکان آبیاری بیش از 27 هزار هکتار از اراضی شالیکاری، باغات شهرستان‌های رودسر و املش و تأمین آب شرب 7 شهر بزرگ شرق گیلان فراهم می‌شود و آب شرب شهرهای رحیم آباد، رودسر، لنگرود، واجارگاه، کلاچای، املش و کومله به‌میزان 40 میلیون متر مکعب در سال با استفاده از ظرفیت این سد تامین می‌شود.

قرار است قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) با تأمین سایر منابع مالی اجرای پروژه سد پل‌رود تا پایان امسال آن را تکمیل کند و این پروژه در کنار تأمین آب شرب منطقه و اراضی کشاورزی، ظرفیت خوبی برای کنترل سیلاب‌ها نیز دارد و طبق گفته مسئولان در نیمه نخست سال 1400 آبگیری می‌شود.

انتهای پیام/612/ش

R7877/P/S6,71/CT16

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء ص سد پلرود آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۱۲۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد اشتغال برای ۲۵۶۰ نفر توسط بسیج سازندگی گیلان

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ پاسدار احمد ابراهیمی ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ گروه جهادی در استان گیلان فعالیت می‌کنند و به امورات مردم می‌پردازند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان با اشاره به حضور میدانی گروه‌های جهادی در حوادث و بحران‌های مختلف بیان کرد: گروه‌های جهادی به صورت سازمان یافته و شناسنامه دار آماده مقابله با هر نوع بحران هستند.

ابراهیمی از ایجاد اشتغال برای ۲ هزار و ۵۶۰ نفر در سطح استان از سوی بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان خبر داد و اضافه کرد: در طی سال گذشته با ۱۱۵۰ فقره وام اشتغال به صورت انفرادی و کارفرمایی و ۲۶۰ میلیارد تومان بودجه معرفی به بانک‌ها در راستای تسهیلات اشتغالزایی ارائه شده است.

وی با اشاره به برنامه‌های گرامیداشت هفته بسیج سازندگی در استان که از ۱۴ الی ۲۱ اردیبهشت انجام می‌شود افزود: هدف سازمان بسیج سازندگی خدمت رسانی با بهره گیری از ظرفیت‌های گسترده بسیج و اقشار مختلف مردم است.

مسؤول بسیج سازندگی گیلان از تحویل ۵۰ مسکن مددجویان در هفته بسیج سازندگی خبر داد و بیان کرد: از تعهد ساخت ۷۵۰ واحد مسکن به همت گروه‌های جهادی بسیج سازندگی سپاه قدس ۵۰ واحد مسکن در هفته بسیج سازندگی به مددجویان تحویل داده می‌شود

ابراهیمی از ارائه حدود ۱۵۰۰ خدمت در ایام نوروز و رمضان در گیلان خبر داد و اضافه کرد: در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان ۴۶۸ گروه جهادی شامل ۲۲۲۰ نفر، در دوران عید و رمضان حدود ۱۵۰۰ خدمت مختلف به مردم ارائه کردند.

به گفته وی، در ۶ سال گذشته ۲۰۰۰ مسکن از سوی سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان ساخته و تحویل مردم داده شد.

مسؤول بسیج سازندگی گیلان از اجرای حدود ۸۰۰ کیلومتر آسفالت روستایی در این استان خبر داد و اضافه کرد: از ۸۴۸ کیلومتر آسفالت روستایی تعهد بسیج سازندگی حدود ۸۰۰ کیلومتر طی ۱۵ ماه انجام شده است.

کد خبر 6094290

دیگر خبرها

  • ایجاد اشتغال برای ۲۵۶۰ نفر توسط بسیج سازندگی گیلان
  • مهر و موم واحد‌های صنفی متخلف در رودسر
  • تشریح برنامه‌های هفته بسیج سازندگی استان قم
  • برنامه‌های هفته بسیج سازندگی استان قم تشریح شد
  • رزمایش اهدای ۳۱۳ سری جهیزیه در حرم حضرت معصومه (س) برگزار می شود
  • پروژه بزرگ آبرسانی استان قم به بهره‌برداری می‌رسد
  • برنامه‌های هفته سازمان بسیج سازندگی استان قم اعلام شد
  • سردار زهرایی: بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی اجرا کرده‌ایم
  • رسالت معلمان، هدایت و ارشاد دانش آموزان است
  • احداث پروژه چند منظوره «اومااویا» در سریلانکا