Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در این مراسم دستور افتتاح مجتمع پتروشیمی میاندوآب با ظرفیت تولید 140 هزار تن پلی اتیلن سنگین در سال با هزینه 140 میلیون دلار و بهره برداری رسمی از پروژه تولید 190 هزار لیتر محصول نرمال هگزان در روز در پالایشگاه شازند اراک از محل استفاده از ظرفیت های خالی بخش تفکیک در دو واحد ایزومریزاسیون و اکتانایزر و تغییرات در خط را صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرح تولید نرمال هگزان در پالایشگاه شازند اراک منافعی در حدود 45 میلیون دلار در سال خواهد داشت و همچنین افزایش تولید حداقل 500 هزار لیتر بنزین در روز و کاهش الفین جهت افزایش کیفیت بنزین تولیدی و صرفه جویی 11 میلیون دلاری در هزینه سرمایه گذاری اولیه در احداث واحد مشابه را داراست.

رئیس جمهور همچنین دستور آغاز رسمی عملیات احداث خط لوله انتقال نفت گوره-جاسک و پایانه صادراتی سواحل مکران به منظور انتقال روزانه یک میلیون بشکه نفت خام به پایانه جاسک و احداث مخازن ذخیره سازی برای 10 میلیون بشکه نفت خام را که باعث توسعه سواحل مکران و صادرات نفت خام از طریق لوله گذاری و ایجاد پایانه دوم صادرات در جاسک می شود، صادر کرد.

این خط لوله از منطقه گوره در استان بوشهر در ارتفاع 5 متر از سطح دریا شروع شده و پس از گذر از ارتفاعات جنوبی استان فارس از شمال استان هرمزگان و بندرعباس پس از عبور از شهرستان های میناب و سیریک در نهایت به محدوده کوه مبارک در شرق تنگه هرمز در ارتفاع 4 متر از دریا منتهی می شود.

به گفته وزیر نفت برای اجرای این طرح اولین بار شرکت‌های تولیدی داخلی ورق‌های فولادی خاص، پمپ‌های عظیم و پیشرفته مورد نیاز پنج تلمبه‌خانه این خط که پیش از این در داخل کشور توان ساخت آنها وجود نداشت و مخازن ذخیره سازی و تجهیزات بندرگاهی آن را طرحی و ساخته‌اند.

برای اجرای این طرح 2 میلیون دلار اعتبار در نظر گرفته شده است و با آغاز اجرای این طرح و بهره برداری از پتروشیمی میاندوآب جمعا برای چهار هزار و 460 نفر اشتغال پایدار ایجاد خواهد شد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: حسن روحانی رییس جمهور وزارت نفت طرح های ملی قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۱۲۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات اجرایی اولین شهرک مسکونی آذربایجان شرقی در آذرشهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی شهرک مسکونی آذرشهر برای استفاده متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان در نظر گرفته شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی از تصویب ۵ شهرک مسکونی در استان آذربایجان شرقی در سفر امروز وزیر راه و شهرسازی خبر داد و گفت:علاوه بر تصویب این ۵ شهرک مسکونی دو هزار هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهر‌های مختلف استان در نظر گرفته می‌شود. 

همچنین با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی یک باب خانه مقاوم سازی روستایی در روستای قاضی جهان افتتاح شد. 

همچنین معاون وزیر راره و شهرسازی در سفر به شهر تیمورلو مشکلات الحاق به محدوده اراضی مدنظر برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن این شهررا بررسی کرد.

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات اجرایی هدایت آب‌های سطحی استان یزد
  • آغاز عملیات اجرایی هدایت آب‌های سطحی چهارراه شهدای محمودآباد
  • افتتاح و آغاز عملیات اجرایی بیش از ۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن
  • آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش - سراوان
  • آغاز عملیات اجرایی اولین شهرک مسکونی آذربایجان شرقی در آذرشهر
  • آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش سراوان + عکس
  • عملیات اجرایی زیرگذر پرتردد سرخون آغاز شد
  • آغاز عملیات اجرایی پایگاه سلامت مرکز خدمات جامع سلامت شهید فرهی
  • رشد بخش مسکن از منفی ۱۳.۸ در سال ۹۹ به مثبت ۴.۸ در سال ۱۴۰۲
  • وزیر راه و شهرسازی وارد تبریز شد