Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - اواخر اردیبهشت سال 96 در باغ وحش ارم تهران بچه شامپانزه‌ نارسی از مادر جوانش متولد شد كه به علت جوانی و نداشتن تجربه زایمان توانایی نگهداری از این بچه شامپانزه را نداشت و اكنون پس از گذشت سه سال از مراقبت های شخصی، این شامپانزه به باغ وحش ارم بازگردانده شد.
به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، فاطمه برنا با اعلام این خبر گفت: با صدور حکم قضایی یك قلاده شامپانزه سه ساله معروف به باران که بصورت خانگی درحال نگهداری بود، عصر روز گذشته برای ادامه زندگی به زادگاهش، یعنی مجموعه باغ وحش ارم منتقل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون مدیرکل و رییس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران با بیان این موضوع که، انتقال این گونه به مجموعه باغ وحش ارم نیازمند هماهنگی های لازم و سیر مراحل قانونی بوده است، اظهار كرد: با توجه به شرایط جسمی و روحی این گونه حیات وحش و همچنین حساسیت های به وجود آمده در خصوص نحوه نگهداری آن در گذشته لازم بنظر می رسید قبل از انتقال آن به محل جدید اقدامات قانونی و هماهنگی های لازم صورت پذیرد.
برنا همچنین در خصوص سلامت جسمانی باران این شامپانزه سه ساله گفت: در حال حاضر وضعیت جسمانی این شامپانزه مساعد بوده و باتوجه به نحوه زندگی گذشته آن و عادی شدن شرایط جدید، تا مدتی نیاز به مراقبت ویژه دارد.
وی با بیان این مطلب که شامپانزه از گونه های غیر بومی بوده و نگهداری آن شرایط خاصی دارد، افزود: شامپانزه ها از گونه هایی هستند كه بصورت گروهی زندگی می کنند‌ و برای نگهداری و ادامه حیات ابتدا می بایست شرایط زیستی آن فراهم باشد از این رو با درنظر گرفتن شرایط خاص این گونه و احتمال ایجاد و انتقال انواع بیماری های خطرناک مشترک بین انسان و حیوان، نگهداری آنها در اماکن مسکونی غیر منطقی است.
برنا افزود: براساس توافق بعمل آمده دامپزشك سابق ارم می تواند كماكان مسئولیت نظارت بر شرایط نگهداری باران را در باغ وحش ارم بر عهده داشته باشد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: باغ وحش ارم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۱۲۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات جوجه جغد‌ها در پاسارگاد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، مدیر دبستان استثنایی نوید سعادت شهر گفت: در پی وزش باد چند جوجه جغد از لانه هایشان به بیرون پرتاب شده بودند.

خانم شجاعی افزود: در تماس تلفنی با اداره محیط زیست، نیرو‌های محیط زیست به همراه یکی از تیمارگران این اداره به مدرسه آمدند و جوجه ها را به لانه هایشان بازگرداند.

در دبستان استثتایی نوید، درختان کهنسال کاج با ارتفاع بیش از ۱۵ وجود دارد که جمعی از پرندگان به علت بلند بودن این درختان آشیانه خود را بر روی این درختان ساخته اند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • زنده گیری و رهاسازی سه سر تمساح در جنوب سیستان و بلوچستان
  • مشاهده پلنگ ایرانی در زیستگاه‌ های لرستان
  • مشاهدۀ پلنگ ایرانی در لرستان
  • ثبت نخستین تصاویر از پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان + فیلم
  • ثبت نخستین فیلم از پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان
  • تلاش برای احیای کامل تالاب نئور
  • ثبت تصویر گوزن قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار + فیلم
  • رخ نمایی مرال قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار
  • آخرین وضعیت «ارس» تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • نجات جوجه جغد‌ها در پاسارگاد