Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدعلی حمیدیان ظهر پنجشنبه در نشست خبری با خبرنگاران هفته قوه قضاییه را گرامی داشت و بیان کرد: ۵۰ برنامه پیشگیری از وقوع جرم سال گذشته در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، وضعی انتظامی، امنیتی، حقوقی و قضایی، پیشگیری‌های مردمی، مشارکت‌های مدنی و حوزه پژوهش در این استان اجرا شده است.

وی اظهار داشت: در حوزه پیشگیری از وقوع جرم کلاس‌ها و کارگاه‌های مختلف به صورت حضوری برگزار می شد اما شیوع ویروس کرونا باعث تعطیلی این کلاس ها شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان ادامه داد: سال گذشته سه هزار و ۶۰۰  نفر ساعت کارگاه و کلاس در حوزه آموزش زندانیان برگزار شد. 

وی با بیان اینکه در فرآیند طلاق نیز در این مدت ۲۵ درصد صلح و سازش انجام شده است گفت: بیش از یکهزار و ۴۰۰ نفر در این بخش به چهار مرکز مشاوره سیستان و بلوچستان ارجاع داده شده اند.

حمیدیان افزود: ۲۰۰ نفر از سربازان یگان‌های امنیتی و انتظامی سیستان و بلوچستان در قالب هفت کارگاه آموزشی سبک زندگی اسلامی و ایرانی، به مدت یکهزار و ۸۰۰ نفر ساعت آموزش دیده اند.

وی تصریح کرد: آموزش ۳۰۳ نفر از والدین دانش آموزان سیستان و بلوچستان به مدت سه هزار و ۶۳۶ نفر ساعت در قالب کارگاه‌های پیشگیری رشدمدار انجام شده است. 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: آموزش ۲۷۱ نفر از معلمان و کادر اجرایی مدارس ۱۰ شهرستان استان به مدت چهار هزار و ۳۳۶ نفر ساعت در زمینه پیشگیری‌های رشد مدار انجام شده است.

وی تصریح کرد: سال گذشته ۱۵۸ رای بر مبنای نهادهای ارفاقی در شعب مورد حکم برای کودکان و اطفال صادر شده است که از این تعداد حدود ۵۲ پرونده مشاوره شده منجر به صلح و سازش شده است.

حمیدیان با اشاره به فعالیت اداره پیشگیری‌های مردمی و مشارکت‌های مدنی گفت: فعال سازی، ساماندهی و بررسی دقیق گزارشات دیده بانان سیستان و بلوچستان در بستر سامانه سجام، دریافت گزارشات مردمی در بحث کرونا و شناسایی تخلفات صنفی صورت گرفته، نظارت و ارزیابی بر عملکرد ستادهای شهرستانی از جمله فعالیت های این بخش بوده است. 

وی به ظرفیت دیده‌بانان پیشگیری از طریق سامانه سجام که یک سامانه جامع اطلاعات مردمی است اشاره کرد و ادامه داد: دیده‌بانان پیشگیری می‌توانند در هر جایی که کسی مرتکب جرم شد گزارش خود را برای پیگیری ارائه کنند. 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان از دستگیری ۱۰ هزار و ۴۶۱ سارق با رویکرد بالا بردن هزینه های ارتکاب جرم اشاره کرد و افزود: ۲۷۱ مالخر و خریدار اموال مسروقه  سال گذشته دستگیر شدند و سه بازار خرید و فروش اموال مسروقه براندازی و ۱۲ واحد اموال مالخری نیز پلمب شد.

وی تصریح کرد: ۲۵ هزار بطری مشروبات الکلی خارجی و ۲۱ هزار و ۶۰۰ لیتر مشروبات الکلی دست ساز کشف و ۵۴۴ پرونده تخلف مرتبط دراین زمینه تشکیل شد. 

حمیدیان تصریح کرد: آمار قتل های به وقوع پیوسته از ۱۸۴ مورد در سال ۹۷ به ۱۷۸ مورد در سال ۹۸ کاهش یافته است.

وی افزود: همچنین آمار نزاع دسته جمعی از ۱۳۵ مورد در سال ۹۷ به ۱۲۲ مورد در سال ۹۸ کاهش یافته است.

 حمیدیان گفت: اداره پیشگیری های امنیتی، انتظامی و وضعی دادگستری سیستان و بلوچستان  سال گذشته رتبه نخست رفع تصرف عرصه های حاکمیتی در سطح کشور را بدست آورده است.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان دادگستری زاهدان قوه قضاییه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان دادگستری زاهدان قوه قضاییه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم سیستان و بلوچستان دادگستری زاهدان قوه قضاییه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان مورد در سال سال گذشته نفر ساعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۱۶۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف محموله ۵ میلیارد ریالی قاچاق در خشکبیجار

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ محمود حافظی مبارزه با کالای قاچاق را بسترساز حمایت از تولید ملی و تحقق اقتصاد مقاومتی قلمداد کرد و با اشاره به اینکه قاچاق کالا و ارز علاوه بر وارد آوردن خسارات جبران‌ناپذیر به اقتصاد کشور، پیامدهای منفی فرهنگی بسیاری نیز در سطح جامعه به دنبال دارد، اظهار کرد: مبارزه قاطع، هدفمند و مؤثر با عناصر قاچاق از مهمترین اولویت‌های پلیس است.

وی در ادامه با بیان اینکه مأموران انتظامی بخش خشکبیجار حین گشت‌زنی در محور مواصلاتی منطقه آزاد به یک دستگاه خودرو وانت آریسان که از مسیر شمال به جنوب در حال تردد بود، مشکوک شده و برای بررسی آن را متوقف کردند، افزود: در بازرسی از این خودرو، ۷۱۶ ثوپ انواع لباس خارجی فاقد مدارک گمرکی و قاچاق کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان رشت ارزش تقریبی این کشفیات را برابر نظر کارشناسان ۵ میلیارد ریال عنوان کرد و بیان‌داشت: در این رابطه متهم ۳۶ ساله با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

این مقام انتظامی در پایان با تاکید بر اینکه مبارزه با قاچاق کالا و ارز در راستای حمایت از کالای ایرانی با جدیت توسط پلیس دنبال می‌شود از مردم خواست در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت اقتصادی غیرقانونی توسط افراد سودجو، مراتب را در اسرع وقت از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس گزارش دهند.

کد خبر 6098356

دیگر خبرها

  • کشف محموله ۵ میلیارد ریالی قاچاق در خشکبیجار
  • کشف کالا‌های قاچاق در کهگیلویه به ارزش ۲ میلیارد ریال
  • جلوه‌ای از نقش و رنگ در سیستان و بلوچستان + فیلم
  • مجازات قاچاقچی لوازم خانگی در مهاباد
  • محکومیت قاچاقچی پوشاک در ماکو
  • جریمه 23 میلیون تومانی قاچاق البسه در نهبندان
  • (ویدئو) نقش سد‌ها در کنترل سیل اخیر سیستان بلوچستان
  • افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های تعزیراتی در حوزه بازرسی قاچاق کالا و ارز
  • محکومیت ۶ میلیاردی قاچاقچی کالا دراصفهان
  • قاچاقچی سیگار در اردبیل جریمه شد