Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، روح الله عباسپور نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی عصر پنجشنبه در آئین رونمایی الواح هخامنشی و گور ۳ هزار ساله بانوی سگزآبادی که با حضور هدایت اله جمالی پور استاندار قزوین، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، معاون عمرانی، فرماندار و جمعی از مدیران در موزه شهر قزوین برگزار شد اظهار داشت: همه ما باید نسبت به ارزش‌های تاریخی و تمدنی خود اهتمام و توجه داشته باشیم و از آنها صیانت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: استان قزوین دارای ظرفیت‌ها و آثار تاریخی متعددی است اما مدیران استان نتوانسته‌اند ارزش‌های تاریخی موجود را همانند مدیران استان اصفهان معرفی و برجسته کنند به همین دلیل در حال حاضر استان‌های دیگر در حوزه گردشگری از استان قزوین شرایط بهتری دارند.

وی یادآور شد: شهرستان‌های بوئین زهرا و آوج دارای آثار ثبت شده تاریخی متعددی است هر چند تمام اثار و اماکن تاریخی استان برای ما ارزش و اهمیت دارد و نگاه ما هم محله‌ی و منطقه‌ای نیست اما متأسفانه در تمام ادوار گذشته نسبت به آثار تاریخی شهرستان‌های بوئین زهرا و آوج از جمله تپه‌های تاریخی شهر سگزآباد که همه مسئولان در سخنرانی‌ها به قدمت نه هزار ساله آن اشاره و افتخارمی کنند کم کاری و بی توجهی شده است.

عباسپور با یادآوری تاریخ و تمدن ۹ هزار ساله تپه‌های تاریخی شهر سگزآباد افزود: بر اساس نتایج کاوش‌های باستان شناسان مطرح کشور اولین ذوب فلز توسط بشر در تپه‌های تاریخی سگزآباد به ثبت رسیده است.

نماینده بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اولین یکجا نشینی بشر به نوعی شهر نشینی توسط اجداد ما در تپه‌های سگزآباد به وجود آمده است.

وی با بیان اینکه در فرآیند کاوش‌های پیش و بعد از انقلاب در تپه‌های تاریخی سگزآباد آثار ارزشمندی بدست آمده است یادآور شد: بخش زیادی از آثار کشف شده تپه‌های تاریخی سگزآباد زینت بخش موزه‌های مطرح جهان از جمله لوور فرانسه است لذا یکی از درخواست‌های اصلی مردم منطقه و شهر سگزآباد احداث سایت موزه در سگزآباد و برگشت آثار کشف شده تپه‌های سگزآباد به این سایت موزه است.

عضو کمیسیون صنایع و معاون مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تپه‌های تاریخی سگزآباد به دلیل ارزش‌های تاریخی می‌تواند یکی از مقصدهای گردشگری کشور و حتی گردشگران بین الملی باشد.
 

کد خبر 4958456

منبع: مهر

کلیدواژه: موزه ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد قزوین گرگان شیوع کرونا استانداری سمنان مواد مخدر ایلام سازمان تبلیغات اسلامی بیرجند دهه کرامت کشاورزی مجلس شورای اسلامی بوئین زهرا و آوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۱۶۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار مدیران مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان+تصاویر

مدیر مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) اصفهان و معاون امور بین‌الملل مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) با رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان دیدار کردند.

به گزارش جماران، مهدی بنکدار، مدیر مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) اصفهان، در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های این مؤسسه اصفهان در بخش‌های فرهنگی و هنری و همچنین ارتباطات مستمر با دانشگاه‌ها خصوصا دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان  و برگزاری دوره های آموزشی ویژه دانشجویان  و اجرای طرح نشاط در نگارستان امام خمینی(ره)، خواستار تداوم همکاری‌ها و هرچه پربارتر شدن این ارتباط و استفاده از ظرفیت‌های دو طرف در راستای آشنایی هر چه بیشتر اساتید و دانشجویان با اندیشه امام خمینی(ره) شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر استفاده از ظرفیت حضور دانشجویان خارجی مشغول به تحصیل در اصفهان و برگزاری دوره‌های امام‌شناسی و نشست‌های علمی برای آنها تأکید کرد.

محمدرضا عبداللهی، معاون امور بین الملل مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره)، نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های علمی، پژوهشی و تولیدات این معاونت، خواستار همکاری هرچه بیشتر در بخش‌های بین المللی، راه اندازی پویش‌های علمی و برگزاری نشست‌های موضوعی شد.

پیام نجفی، رئیس دانشگاه آزاد استان اصفهان، نیز در این دیدار با بیان اینکه انقلاب اسلامی بدون نام امام خمینی(ره) بی معنی ومفهوم است، ضمن اعلام آمادگی برای انجام فعالیت‌های مشترک بیشتر با مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) در بخش‌های مختلف و تمجید از برگزاری طرح آموزشی نشاط در نگارستان امام خمینی(ره) ، پیشنهاد تعریف برنامه‌های جامع با توجه به توانایی‌های دو دستگاه را داشت  و خواستار ارائه موضوعات به روز برای پایان‌نامه‌های دانشجویی خصوصا در حوزه بین الملل و حمایت مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) از آنها شد.

دیگر خبرها

  • نمایشگاه آثار هنری کنگره جهانی محمد(ص) در شورای شهر شیراز برپا شد
  • شورا انتظار بعضی تغییرات در شهرداری را داشت/ بدهکاری دلیل بی‌مهری نیست
  • ضرورت بازنگری در حریم عمارت خسروآباد سنندج
  • ضرورت بازنگری حریم عمارت خسروآباد سنندج
  • افتتاحیه نمایشگاه «در ستایش سعدی» در موزه خوشنویسی ایران
  • حریم عمارت خسروآباد سنندج بازنگری شود
  • متلاشی شدن باند حفاران غیرمجاز حریم قلعه سه هزار ساله در ارومیه
  • تغییر مهلت پرداخت عوارض ساخت بناهای گردشگری در ملک‌های تاریخی
  • دیدار مدیران مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان+تصاویر
  • جوانان آثار شهید مطهری را مطالعه کنند