Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-07@02:31:56 GMT

نياز فعلی بازار خودرو واقعی نيست

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۱۷۰۰۲

نياز فعلی بازار خودرو واقعی نيست

سعید زرندی درباره افزایش قیمت خودرو در بازار و چرایی این اتفاق، توضیح داد: صنعت خودرو یك نیاز واقعی دارد كه بیشتر یك میلیون تا یك میلیون و ۱۰۰هزار دستگاه نیست، لذا بخشی از نیازی كه در طرح های پیش فروش خودرو و حتی بازار وجود دارد، كاذب است.

وی با بیان اینكه در طرح های پیش فروش خودرو توسط شركت های خودروسازی جمعیت زیادی ثبت نام می كنند، این در حالی است كه همه ثبت نام كنندگان نیازمند خودرو نیستند، تصریح كرد: بخشی ازاعلام نیازها و ثبت نام ها به خاطر اختلاف قیمت بازار و كارخانه است و این رشد تقاضا به منزله آن است كه شركت های خودروسازی با نیاز حبابی شكل، مواجه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینكه سال گذشته شرایط تولید خودرو به مراتب سخت تر از سال جاری بود، افزود: در سال ۹۸ با وجود چالش های متعددی كه صنعت خودرو از نظر تأمین قطعه با آن روبرو بود، در حدود ۹۰۰ هزار دستگاه خودرو تولید شد و امسال پیش بینی ما این است كه با بهتر شدن شرایط، شركت های خودروسازی به تولید یك میلیون و ۱۰۰هزار خودرو دست پیدا كنند.

آرامش در بازار با یك طرح

زرندی با بیان اینكه هدف گذاری امسال وزارت صمت و شركت های خودروسازی این است كه نیاز جامعه را پوشش دهیم، خاطرنشان كرد: بخشی از نیاز مردم برای خرید خودرو در قالب طرح های پیش فروش انجام شد كه این طرح توانست آرامشی در بازار خودرو ایجاد كند و از طرفی با عرضه خودرو كه توسط شركت های خودروسازی اتفاق می افتد، آرامش كوتاه مدت به بازار خودرو داده می شود.

وی گفت: شركت های خودروسازی نسبت به تحویل خودرو در طرح فروش فوق العاده (تحویل سه ماهه) اقدام می كنند اما این امر با غافل شدن از تعهدات گذشته و بلند مدت نیست.

تعهدات معوق فراموش نشده است

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره اینكه طرح فروش فوق العاده خودرو باعث می شود كه تعهدات معوق شركت های خودروسازی بیشتر شود، توضیح داد: نسبت تعهدات معوق و تعهدات جدید در دوره های مختلف به جهت تامین قطعه متفاوت است اما در مجموع شركت های خودروسازی ۸۰ به ۲۰ خودروهای معوق را تحویل دادند و این به معنای آن است كه شركت های خودروسازی ۸۰ درصد معوقات خود را تحویل مشتریان دادند و ۲۰ درصد برای تحویل خودروهای جاری در نظر گرفتند.

وی با بیان اینكه در واردات برخی از قطعات مورد نیاز خودروها، گشایشی اتفاق افتاده كه باعث می شود تولید رشد پیدا كند، افزود: در ماه های پایانی سال گذشته (منهای اسفند) تولید خودرو بسیار رشد كرد و حتی شكاف تولید نسبت به سال ۹۷ به كمترین حالت خود رسید و در این میان پیش بینی شد كه تولید خودرو نسبت به سال ۹۷ بیشتر شود ولی شیوع كرونا باعث شد كه در ماه پایانی سال گذشته شركت های خودروسازی با افت تولید مواجه شوند.

به سمت داخلی سازی قطعات خودرو حركت كردیم

زرندی گفت: از آنجا كه تامین مواد اولیه مورد نیاز خودرو توسط شركت های خودروسازی با مشكلات جدی روبرو بود، سعی كردیم بیش از گذشته به سمت داخلی سازی قطعات خودرو حركت كنیم كه ضمن كاهش ارزبری بتوان تولید خودرو را به روزهای اوج خودش برگردانیم و البته با تدابیری برخی از قطعات (قطعاتی كه امكان تولید آن هنوز در كشور وجود ندارد) را وارد كشور كردیم.

وی اطمینان داد: شركت های خودروسازی می‌توانند نیاز واقعی بازار خودرو را پاسخگو باشند، بدین جهت هدف از طرح فروش فوق العاده، تزریق خودرو به بازار و كاهش التهاب در این بخش است.

خودروسازان، خودروهای كه توان تولید دارند پیش‌فروش كردند

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره اینكه این احتمال وجود دارد كه شركت های خودروسازی نتوانند، خودروهای كه در طرح پیش فروش ها عرضه شده را در موعد مقرر تحویل مردم دهند، افزود: شركت های خودروسازی، در مورد خودروهای كه توان تولید دارند طرح پیش فروش را عملیاتی كردند و آنها به هیچ عنوان خودرویی را ثبت نام نكردند كه نتوانند در موعد مقرر تحویل دهند.

به خاطر تحریم امكان تحویل برخی از خودروها وجود ندارد

وی در مورد تعهدات خودروهای تحریمی و جایگزینی آن توسط شركت‌های خودروسازی، گفت: اگر خودروی تحریمی را شركت های خودروسازی بتوانند تولید كنند، آن خودروها قطعا تولید و تحویل مردم می شد اما به خاطر تحریم، این امر امكان پذیر نیست و حتی شركت اصلی سازنده هم اجازه نمی دهد این خودروها به صورت مستقیم وارد ایران شود، از این رو چاره ای جزء انجام طرح‌های جایگزین نیست.

منبع: تابناک

کلیدواژه: پرونده اکبر طبری دهه کرامت جمعیت امام علی وحید خزایی نسیم افغانی غلام کویتی پور صنعت خودرو قیمت خودرو قطعه سازی بازار خودرو پرونده اکبر طبری دهه کرامت جمعیت امام علی وحید خزایی نسیم افغانی غلام کویتی پور توسط شرکت های خودروسازی بازار خودرو تولید خودرو پیش فروش ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۱۷۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت خودرو امروز ۱۷ اردیبهشت + جدول

قیمت محصولات ایران‌خودرو و سایپا در بازار اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بازار خودرو امروز _دوشنبه هفدهم اردیبهشت_نسبت به روزهای گذشته نوسان چندانی ندارد، بیشتر خودروهای داخلی و مونتاژی تغییر قیمتی تجربه نمی‌کنند، اما در این میان برخی از محصولات بازار با افت‌وخیز ناچیز همراه شدند.

اطلس یکی از جدیدترین محصولات سایپا امروز سه میلیون تومان ارزان‌تر شده و با نرخ ۵۸۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

شاهین G با سانروف خودروی رده بالای این شرکت نیز افت هفت میلیون تومانی را به ثبت رسانده و با ۷۵۷ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

پژو پارس معمولی یکی از محبوب‌ترین‌های بازار داخلی امروز رکورد افزایش قیمت را زد و ۲۸ میلیون تومان گران‌تر از روز گذشته و با ۶۹۴ میلیون تومان معامله می‌شود.

تارا اتوماتیک V۴ یکی از سدان‌های لوکس ایران خودرو در بازار داخلی‌ها نیز امروز پنج میلیون تومان افت قیمت داشته و با یک میلیارد و ۱۴۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

بر این اساس در گروه محصولات ایران‌خودرو وانت آریسان با قیمت ۴۵۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، سورن پلاس (فول) با قیمت ۷۴۸ میلیون تومان، سورن پلاس موتور XU۷P با قیمت ۶۴۰ میلیون تومان، سورن پلاس دوگانه‌سوز ۷۹۴ میلیون تومان، دنا پلاس (تیپ ۱) با قیمت ۸۳۳ میلیون تومان، دنا پلاس توربو اتوماتیک (ارتقا) یک میلیارد و ۴۸ میلیون تومان، پژو پارس ۶۹۳ میلیون تومان، پژو پارس سفارشی ۷۳۲ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ موتور TU۳( ارتقا) با قیمت ۶۶۷ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ دنده‌ای هیدرولیک ۷۵۹ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ اتوماتیک ۹۲۳ میلیون تومان، رانا پلاس ۶۳۵ میلیون تومان، تارا دستی (ارتقا) ۸۰۷ میلیون تومان، تارا اتوماتیک V۲ به قیمت ۹۸۲ میلیون تومان، هایما اس ۷ (S۷) با قیمت یک میلیارد و ۶۸۰ میلیون تومان، هایما ۷X با قیمت یک میلیارد و ۷۸۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

در محصولات سایپا نیز ساینا S با قیمت ۴۴۷ میلیون تومان، ساینا S دوگانه‌سوز ۴۵۷ میلیون تومان، کوییک اتوماتیک ۵۳۹ میلیون تومان، کوییک S به قیمت ۴۳۶ میلیون تومان، سایپا ۱۵۱ با قیمت ۳۴۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، وانت زامیاد (رادیال) با قیمت ۵۸۷ میلیون تومان، پیکاپ کارون ۸۴۵ میلیون تومان و چانگان CS۳۵ تیپ ۲ با قیمت یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان مبادله می‌شود.

قیمت خودروهای مونتاژی

در بازار خودروهای مونتاژی و وارداتی نیز نوسان زیادی دیده نمی‌شود.

ام‌وی‌ام X۲۲ پرو دستی یکی از ارزان‌ترین کراس‌اوورهای مونتاژی بازار، تغییری ندارد و با همان نرخ ۹۵۸ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

جک S۵ نیوفیس محصول محبوب کرمان موتور نیز امروز تغییر قیمتی نداشته و به قیمت یک میلیارد و ۶۸۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

ام‌وی‌ام X۵۵ Pro کراس‌اوور مونتاژی مدیران‌خودرو محصول پرحاشیه این روزهای بازار است که ۲۲ میلیون تومان نسبت به روز گذشته ارزان‌تر شده و با یک میلیارد و ۵۸۸ میلیون تومان معامله می‌شود.

هونگچی H۵ محصول وارداتی و لوکس گروه بهمن به شمار می‌رود که امروز با افت ۹۵ میلیون تومانی، رکورد کاهش قیمت را در بازار نصیب خود کرد و به کانال پنج میلیارد و ۱۴۵ میلیون تومان رسید.

بر این اساس X۲۲ پرو دستی با قیمت ۹۵۸ میلیون تومان، X۳۳ کراس (دستی) با قیمت یک میلیارد و ۸۰ میلیون تومان، آریزو ۵ اسپورت با قیمت یک میلیارد و ۴۲۶ میلیون تومان، تیگو ۷ پرو پرمیوم ۲ میلیارد و ۱۰۵ میلیون تومان، تیگو ۸ پرو (هیبرید) ۳ میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومان، فونیکس FX (۱.۶) با قیمت دو میلیارد و ۳۶۰ میلیون تومان، جک J۴ با قیمت ۸۴۲ میلیون تومان، جک S۳ با قیمت یک میلیارد و ۲۴۳ میلیون تومان، کی‌ام‌سی T۸ با قیمت یک میلیارد و ۶۵۳ میلیون تومان، کی‌ام‌سی J۷ با قیمت یک میلیارد و ۸۳۰ میلیون تومان، رسپکت ۲ به قیمت یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان، فیدلیتی (پنج‌نفره) یک میلیارد و ۸۸۵ میلیون تومان، دیگنیتی پرایم یک میلیارد و ۹۶۰ میلیون تومان و دیگنیتی پرستیژ با قیمت دو میلیارد و ۲۶۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

کد خبر 750740

دیگر خبرها

  • بازار خودرو روی دور تند گرانی افتاد
  • قیمت خودرو امروز ۱۷ اردیبهشت + جدول
  • قیمت خودرو امروز ۱۷ اردیبهشت +جدول
  • آینده صنعت خودرو ایران؛ ارزخوری یا خودروسازی؟
  • استارت سرد خودروسازی
  • آغاز فروش اقساطی 2 محصول کرمان موتور (+جدول فروش)
  • روند روبه‌رشد تولیدات حوزه کشاورزی لرستان
  • تخفیف نجومی ایران برای فروش نفت؛ واقعی یا کیک؟
  • تخفیف نجومی ایران برای فروش نفت واقعی است؟
  • ثبت نام فروش نقدی ایران خودرو / تحویل ۹۰ روزه پس از ثبت نام در سامانه یکپارچه