Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@01:38:24 GMT

لزوم مدیریت مصرف برای پیشگیری از خاموشی در شیراز

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۱۹۰۶۱

لزوم مدیریت مصرف برای پیشگیری از خاموشی در شیراز

ایسنا/فارس معاون بهره‌برداری و قائم مقام مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان‌های فارس و بوشهر، با اشاره به اینکه پروسه رفع مشکل ایستگاه ملک‌مکان شیراز که دچار حادثه شده بود، زمان‌بر خواهد بود، خواستار همراهی مشترکان و مدیریت مصرف برق برای ممانعت از اعمال خاموشی نوبتی در کلانشهر شیراز شد.

حمزه روغنیان در گفت و گو با ایسنا، گفت: شامگاه پنجشنبه ۵ تیرماه، براثر یک حادثه غیرمترقبه، ۲ ترانسفورماتور از ایستگاه استراتژیک فوق توزیع ملک مکان در غرب شیراز، آسیب دیده و از مدار خارج شد؛ یکی از این ۲ ترانسفورماتور، با اقدام به موقع نیروهای تخصصی، بامداد جمعه، به مدار بازگشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روغنیان اضافه کرد: یکی ازترانسفورماتورها، آسیب جدی دیده است و متخصصان و مهندسان صنعت برق در حال جداسازی و ایزوله کردن آن برای انجام آزمایش‌های لازم و تعیین میزان خسارات وارده و مشخص کردن قابلیت تعمیر آن هستند.

معاون شرکت برق منطقه‌ای فارس با یادآوری اینکه، انجام آزمایش و مشخص شدن قابلیت تعمیر یا لزوم تعویض ترانسفورماتور آسیب‌دیده، حداقل دو روز دیگر زمان نیاز دارد، گفت: علیرغم وجود نیروی تخصصی مورد نیاز و تجهیزات لازم، تعمیر یا تعویض این ترانسفورماتور، پروسه‌ای یکماهه خواهد بود.

وی با بیان اینکه حادثه آتش سوزی ایستگاه برق ملک مکان، موجب بروز اختلال در تامین برق حدود ۳۰ درصد از مشترکان کلانشهر شیراز شد، گفت: تامین برق شهرهای شیراز و صدرا توسط ۶ ایستگاه انتقال، انجام می‌شود و ایستگاه ملک مکان، یکی از مهمترین ایستگاه‌هاست که برق بخشی از مرکز و غرب کلانشهر شیراز را تامین می‌کند.

روغنیان ادامه داد: در این ایستگاه، ۷ دستگاه ترانسفورماتور عظیم الجثه قرار دارد که ۲ دستگاه آن ۴۰۰ به ۲۳۰ کیلوولت، ۳ دستگاه آن ۲۳۰ به ۶۳ کیلوولت و ۲ دستگاه دیگر ۶۳ به ۲۰ کیلوولت است. در حادثه شامگاه پنجشنبه یکی از ترانسفورماتورهای ۴۰۰ به ۲۳۰ کیلوولت آسیب جدی دیده است.

او در خصوص علت وقوع حادثه آتش سوزی در ترانسفورماتور یاد شده، گفت: علت قطعا افزایش ناگهانی بار و اتصالی داخلی ترانسفورماتور بوده که موجب آتش گرفتن آن شده است.

روغنیان تاکید کرد که این یک حادثه غیرمترقبه محسوب می‌شود که امکان وقوع آن خصوصا در شرایط پرباری شبکه و گرمای شدید هوا وجود دارد، خاطرنشان کرد: تعمیرات و تعویض روغن این ترانسفورماتور به موقع انجام شده و در وقوع حادثه هیچ عامل انسانی یا خطای سیستماتیک و عامل خارجی، دخیل نبوده است.

او با یادآوری اینکه ایستگاه ملک مکان، بزرگترین ایستگاه انتقال کلانشهر شیراز به شمار می‌رود، گفت: هم اینک با استفاده از ظرفیت‌های سایر ایستگاه‌ها، مشکل تامین برق مشترکانی که از ایستگاه ملک مکان تغذیه می‌شوند، به شکل موقت رفع شده است.

روغنیان اضافه کرد: معمولا مصرف برق در روزهای جمعه، نسبت به سایر ایام کمتر است لذا امروز به حتم در تامین برق شهروندان شیرازی با مشکلی مواجه نخواهیم بود اما از شنبه و با آغاز هفته کاری، در صورت افزایش بار و فشار شبکه، شاید برای تامین برق با مشکلاتی مواجه شویم.

سخنگوی صنعت برق استان فارس تصریح کرد: امیدوار هستیم که طی یک ماه آینده، تمام مشترکان، خصوصا مشترکان خانگی، نسبت به رعایت الگوها و مدیریت مصرف برق همکاری بیشتری را با صنعت برق داشته باشند تا این شرایط دشوار را به شکلی مناسب، طی کنیم.

روغنیان اضافه کرد: مشترکان محترم با کاهش حدود ۴ تا ۵.۵ درصدی مصرف برق، یعنی خاموش کردن چراغ‌های اضافه، استفاده نکردن از وسایل برقی خصوصا وسایل برقی پرمصرف به ویژه در ساعات پیک بار شبکه، می‌توانند همکاری مطلوبی را در گذر از شرایط بحرانی کنونی داشته باشند.

معاون شرکت برق منطقه‌ای فارس با بیان اینکه خارج شدن ترانسفورماتور یاد شده از مدار تامین برق، یک هشدار جدی است، گفت: اگر طی روزهای آینده، همکاری مطلوبی را از سوی شهروندان شاهد نباشیم، علیرغم میل باطنی مدیران و مسئولان صنعت برق، مجبور به اعمال خاموشی های نوبتی در شیراز خواهیم بود.

روغنیان با تاکید براینکه تحت هیچ شرایطی برق نقاط حساس در شیراز مشمول خاموشی نخواهد بود، گفت: ما امیدوار هستیم که شاهد همکاری خوب مردم با فرهنگ کلانشهر شیراز، همانند سالهای گذشته باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی قطع برق شيراز کلانشهر شیراز تامین برق مصرف برق صنعت برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۱۹۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسای FIU سازمان بریکس با یکدیگر دیدار کردند

اجلاس روسای FIU (مراکز اطلاعات مالی و مبارزه با پولشویی) کشور‌های عضو بریکس در کشور روسیه برگزار شد.

گروه اقتصاد کلان؛ هادی خانی معاون وزیر اقتصاد و دبیر شورای عالی پیشگیری و مقابله با پولشویی و تامین مالی تروریسم جمهوری اسلامی ایران در اولین روز اجلاس روسای FIU (مراکز اطلاعات مالی و مبارزه با پولشویی) کشور‌های عضو بریکس و با حضور نمایندگان ۲۴ کشور بر لزوم تدوین سازوکار‌های تعمیق روابط و تعاملات بین کشور‌های عضو بریکس در مسیر مقابله با پولشویی و تامین مالی تروریسم تاکید نمود.


در این گردهمایی که از امروز صبح ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ و با میزبانی کشور روسیه برگزار شده است، خانی رئیس مرکز اطلاعات مالی جمهوری اسلامی ایران با محوریت مکانیزم‌های کاهش ریسک استفاده از دارایی‌های مجازی برای اهداف پولشویی و تامین مالی تروریسم، سخنرانی و بر لزوم همکاری‌های داخلی و بین المللی در جهت سوءاستفاده از دارایی‌های مجازی توسط تبهکاران و تروریست‌ها و مجرمین پولشویی تاکید نمود.


برگزاری نشست‌های دو جانبه با روسای واحد‌های اطلاعات مالی و مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم کشور‌های عضو بریکس از جمله برنامه‌های حضور نماینده جمهوری اسلامی ایران در این نشست است.


به گزارش روابط عمومی مرکز اطلاعات مالی و در جلسه شورای مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم بریکس و با حضور روسای FIU کشور‌های عضو به صورت زیر مطرح شد و در دستور کار قرار گرفت:



لزوم برنامه‌ریزی موثر در اشتراک ظرفیت‌های موجود کشور‌های عضو در مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم

اشتراک گذاری دانش فنی و آموزشی در بهبود مستمر فرآیند‌های اجرایی و رگولاتری

- تشکیل کمیته‌های کارشناسی و بررسی

- حوزه‌های کاری مشترک و لزوم حمایت
کشور‌های عضو از یکدیگر در مجامع بین المللی

این نشست تا دو روز دیگر ادامه خواهد داشت و با نشست‌های دوجانبه‌ای که برنامه‌ریزی شده است، شاهد همکاری‌های دوجانبه و چند جانبه‌ی مرکز اطلاعات مالی جمهوری اسلامی ایران و سایر اعضای بریکس خواهیم بود. 

 

پایان پیام//

نام نویسنده: برچسب ها: بریکس ، هادی خانی ، تامین مالی تروریسم ، تروریست ، پولشویی لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000T9c

دیگر خبرها

  • مصدومیت ۵ نفر ‌در ۳ سانحه رانندگی شهر قزوین
  • اجرای طرح ایستگاه قانون در استان همدان
  • حریق در آشپزخانه هتل در اطراف حرم مطهر رضوی
  • ۷ دلیل که باید انار بخورید
  • روسای FIU سازمان بریکس با یکدیگر دیدار کردند
  • رشد ۱۰۷ درصدی تناژ بارگیری محمولات در راه آهن فارس
  • توزیع نان کامل در ۲۵ نانوایی شیراز
  • لزوم پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در آستانه دور دوم انتخابات
  • خاموشی یکساله چراغ های کمربندی جنوب شیراز
  • خاموشی چراغ های کمربندی جنوب شیراز مشکل ساز شد