Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،حسن ابراهیمی رئیس دادگستری خوی در جمع خبرنگاران گفت: در دوره ریاست آیت‌الله رئیسی تحولی در قوه قضائیه صورت گرفته است، که در این صورت مردم توقع و انتظار داشته و دارند که زمان رسیدگی‌ها به پرونده‌ها کاهش پیدا کند.

رییس دادگستری خوی همچنین راه اندازی سامانه سنا به منظور سرعت بخشی به فرآیند دادرسی را از برنامه‌های دستگاه قضا عنوان کرد و گفت: ابلاغ‌های قضایی در این شیوه به شکل الکترونیک در اختیار افراد قرار می‌گیرد و دراین صورت ۹۳ درصد ابلاغ‌های قضایی در خوی با استفاده از سامانه سنا به شکل الکترونیک انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول درمورد پرونده‌های مربوط به املاک نیز گفت:۲۵ درصد پرونده‌های ورودی به دادگستری مربوط به معاملات املاک می‌باشد که بیشتر آن‌ها بصورت قولنامه‌ای وغیر رسمی معامله کردند.

رئیس دادگستری خوی افزود: این نوع معامله‌ها آسیب‌های فراوان داردو در آینده نزدیک برگه‌های قولنامه حذف ودرآن صورت تعداد پرونده‌های املاک کاهش می‌یابد.

رئیس حوزه قضایی خوی همچنین تاکید کرد: با متصرفان املاک دولتی و زمین خواران به شدت برخورد شده و املاک غصب شده به تصرف دولت وصاحبان زمین بر می‌گردد.

ابراهیمی در مورد پرونده مختومه نیز گفت:۸۷درصد پرونده ها‌ی قدیمی که در دادگستری قدیمی بودند بعد از رسیدگی مختومه شدند که نسبت به زمان مشابه ۷ درصد رشد داشته است.

رئیس دادگستری خوی در مورد جرائم خشن ازجمله قتل، تجاوز به نوامیس مردم و اخلال گران اجتماعی گفت: جهت احقاق حق مشروع مردم و ایجاد آرامش در جامعه و جلو گیری از جرائم خشن، دو مورد از قاتلین سنگ دل و بی رحم که به قصاص محکوم شده بودند در هفته جاری به دار مجازات آویخته شدند.

ابراهیمی مهمترین برنامه‌های اولویت دار دادگستری را در سال ۹۹ تحقق شعار جهش تولید و بحث عملیاتی کردن تکریم ارباب رجوع دانست.

انتهای پیام/ن م 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هفته قوه قضائیه ابلاغ الکترونیکی دادگستری خوی سامانه سنا دادگستری خوی پرونده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۱۹۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور رئیس کل دادگستری تهران برای بررسی و رفع یک مشکل مهم در معاملات خودرویی

به‌منظور ارتباط مستقیم و مؤثر با اقشار جامعه و در جهت تکریم عینی و عملی مراجعان و ارائه خدمت شایسته به مراجعان علی القاصی رئیس کل دادگستری استان تهران به همراه ۱۴ نفر از معاونان و مسئولان قضایی دادگستری کل استان تهران پاسخگوی مطالبات حقوقی و قضایی ۳۳۰ نفر از مراجعان بودند.

رئیس کل دادگستری استان تهران در این ملاقات مردمی مسئولان قضایی استان تهران به صورت چهره به چهره با مراجعان گفتگو کردند و ضمن استماع بی‌واسطه مشکلات قضایی و حقوقی آنها، راهنمایی‌های لازم را در جهت رفع مسائل مطرح شده ارائه و دستورات قانونی را برای رفع آنها صادر کردند.

عمده درخواست‌های مراجعین در این ملاقات مردمی با عناوین درخواست خلع ید، استرداد ثمن معامله، کلاهبرداری، ارتشا، فسخ قرارداد، درخواست اعمال ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری، تقاضای پیگیری و تسریع در رسیدگی‌ها، درخواست‌های عفو و تخفیف مجازات، حفظ حقوق عامه و حقوق شهروندی بود که رئیس کل دادگستری استان تهران و مسئولان قضایی استان در این رابطه در ارتباطی بدون واسطه با مردم، راهنمایی‌های لازم را ارائه و دستورات مقتضی را صادر کردند.

در جریان ملاقات مردمی مسئولان قضایی دادگستری کل استان تهران، شخصی با مراجعه به رئیس کل دادگستری استان تهران مدعی شد که خودرویی را به شخصی فروخته و برای فک و تعویض پلاک به پلیس راهور مراجعه داشته، اما به این شخص اعلام شده که امکان انجام این اقدام عملی نیست.

القاصی پس از استماع اظهارات این شخص با توجه به گزارشات واصله و مشابه، به قائم مقام دادگستری کل استان تهران دستور داد تا ضمن هماهنگی با پلیس راهور علل عدم فک و تعویض پلاک وفق بخشنامه صادره را بررسی و در اسرع وقت نسبت به حل آن در جهت تسریع در کار مردم اقدام کند.

شایان ذکر است است متقاضیان می‌توانندجهت ملاقات با رئیس کل دادگستری استان تهران و مسئولان قضایی استان با مراجعه به درگاه «سامانه ارتباطات مردمی عدلیه - سامع -» به نشانی www.Same.eadl.ir، درخواست خود را ثبت کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حقوقی قضایی

دیگر خبرها

  • دیدار چهره به چهره رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با بیش از ۱۳۰نفر 
  • دستور رئیس کل دادگستری تهران برای بررسی و رفع یک مشکل مهم در معاملات خودرویی
  • پلمب ۸ واحد مشاور املاک غیرمجاز در پردیس و بومهن + فیلم
  • دیدار وزیر دادگستری با رییس کانون فدرال سردفتران روسیه
  • از پرونده چای دبش چه خبر؟
  • مراقبت از جایگاه وکلا و کارشناسان دادگستری ضروری است
  • ریسک ورود به پرونده شرکت های خودرویی را پذیرفتیم
  • بیش از ۹۰ درصد خدمات ثبتی الکترونیکی انجام می‌شود
  • نیمی از پرونده‌های قضایی گرمسار الکترونیکی شد
  • دادگاه‌های صلح در تهران ایجاد شود