Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مصطفی خاکسار قهرودی قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: مرحله به مرحله صحن‌ها، رواق‌ها و روضه منوره حرم رضوی با دستور ملی مقابله با کرونا بازگشایی  می شودو ما می‌خواهیم فضا‌های بیشتری از حرم مطهر باز شود.

 او در گفتگوی تلویزیونی برنامه اشاره که به طور مستقیم از سیمای خراسان رضوی بر روی آنتن رفت، به تغییرات ایجاد شده در اجرای برنامه‌های حرم مطهر رضوی از آغاز سال جدید اشاره و افزود: در ابتدای سال ۹۹ مطابق سال‌های گذشته برگزاری برنامه‌های متنوعی برای مراسم تحویل سال جدید در دستور کار آستان قدس رضوی قرار داشت که بر اثر شیوع ویروس کرونا تغییرات گسترده‌ای در آن ایجاد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی  ادامه داد: و برای جلوگیری از ازدحام جمعیت با استفاده از ابزار رسانه در سطح ملی و فضای مجازی، حال و هوای حرم مطهر رضوی به منازل مردم برده شد.

خاکسار  دهه کرامت را نیز متأثر از جو حاکم بر جامعه در مقابله با گسترش ویروس عنوان و بیان کرد: دهه کرامت امسال برنامه‌ای مستقیم با حضور زائر نخواهیم داشت و آنچه از برنامه‌ها تدارک دیده شده در رواق امام خمینی (ره) ضبط شده و از طریق رسانه در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

او تصریح کرد: برنامه‌های دهه کرامت آستان قدس رضوی، و برگزاری مراسم آیین تعویض پوش ضریح و پرچم گنبد امام رضا (ع) در شب میلاد حضرت ثامن الحجج (ع) با حضور خدام و مهمانان به عنوان یکی از ویژه برنامه‌های اصلی دهه کرامت امسال است.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی تاکید کرد: برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی و شاد با همکاری متولیان امر، اعم از برگزاری سرود‌ها در سطح شهر، برگزاری مسابقات فرهنگی، اجرای برنامه‌های هنری با حضور هنرمندان خطاط و نقاش  از دیگر اقدامات آستان قدس رضوی در دهه کرامت است.

خاکسار  همچنین با اشاره به حذف برنامه زیر سایه خورشید در سطح بین الملل اظهار کرد: کاروان‌های زیر سایه خورشید با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی و اخذ مجوز از مسئولین بهداشتی هر شهرستان، با همراه داشتن پرچم متبرک حرم امام رضا (ع) سفر‌های خود را به تمام شهر‌های کشور آغاز کرده‌اند.

او  همچنین به اجرای برنامه جایزه بین المللی قرآن رضوان و جایزه جهانی گوهرشاد حرم مطهر رضوی در حوزه بین الملل تصریح داشت که با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، با تغییر زمانی اندک برگزار خواهد شد.   انتهای پیام//ف.غ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دهه کرامت در حرم امام رضا آستان قدس رضوی روضه منوره رضوی آستان قدس رضوی حرم مطهر رضوی برنامه ها دهه کرامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۱۹۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلنگ‌زنی چایخانه آستان قدس رضوی در شهر زنجان

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم محمدی بعد از ظهر یکشنبه در نشست خبری به مناسبت برنامه‌های دهه کرامت استان زنجان، از کلنگ‌زنی چایخانه آستان قدس رضوی به عنوان یکی از برنامه‌های مهم این دهه در زنجان خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی شده است تا ۲۱ چایخانه آستان قدس رضوی در زنجان ایجاد شود.

وی با یادآوری اینکه مقرر شده است تا خادمان و پرچم متبرک حضرت معصومه (س) در روز ۲۱ اردیبهشت به زنجان برسند، افزود: قرار است خادمان به مدت سه روز در زنجان حضور داشته باشند.

این مسؤول در خصوص برنامه‌های خادمان حرم حضرت معصومه (س)، اظهار کرد: این خادمان قرار است طی مدت سه روز برنامه‌های خود را در زندان‌های زنجان، ابهر و خدابنده به اجرا بگذارند.

محمدی در رابطه با برنامه‌های خادمان حرم امام رضا (ع) نیز یادآور شد: این خادمان نیز برنامه‌های خود را به مدت یک هفته با عنوان «زیر سایه خورشید» در سطح استان به خصوص شهرستان‌های خرمدره، سلطانیه و طارم به اجرا بگذارند.

مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان زنجان در ادامه با بیان اینکه ایجاد چایخانه آستان قدس رضوی یکی از برنامه‌های مهم در سطح کشور است، خاطرنشان کرد: در همین راستا مقرر شده است تا ۸۸۸ چایخانه در سطح کشور ایجاد شود که سهم استان زنجان از چایخانه‌های آستان قدس رضوی ۲۱ چایخانه خواهد بود.

غلامرضا نظری، مدیر روابط‌عمومی شهرداری زنجان نیز در ادامه این نشست خبری یکی از رویکردهای اصلی برنامه‌های دهه کرامت را افزایش نشاط اجتماعی عنوان کرد و گفت: برای اینکه بتوان این برنامه‌ها را به بهترین شکل ممکن به اجرا گذاشت، باید از ظرفیت مردمی در اجرای برنامه‌ها استفاده کنیم.

کد خبر 6097478

دیگر خبرها

  • جشن مومنانه‌ همراه با پیوست علمی و فرهنگی در دهه کرامت
  • بیش از ۱۰۰۰ برنامه ویژه دهه کرامت در البرز اجرا می‌شود
  • برگزاری ۴۰ عنوان برنامه هم‌زمان با دهه مبارک کرامت در استان مرکزی
  • شست‌وشوی رواق‌های حرم مطهر رضوی + فیلم
  • شست و شوی رواق دارالذکر حرم مطهر رضوی | ویدئو
  • سمنان دهه کرامت میزبان خادمان رضوی با اجرای ۱۰۰ عنوان برنامه است
  • ایجاد ۲۱ چایخانه رضوی در زنجان
  • کلنگ‌زنی چایخانه آستان قدس رضوی در شهر زنجان
  • نظر فنی آستان مقدس حضرت معصومه (س) برچیدن سازه سردر صحن شرقی است
  • برگزاری جشن‌های دهه کرامت در ۲۱۰ نقطه از جهان