Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام عباس معصومی در نخستین خطبه‌های نمازجمعه تابستان ۹۹ که به میزبانی مسجد جامع رویان برگزار شد، ضمن انتقاد شدید از وضعیت گرانی و مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم، بیان کرد: هر سال شاهد افزایش برخی اقلام در آغاز سال بودیم اما چه اتفاقی رخ‌داده که در سال جاری این روند افزایش سرسام‌آور و مداوم شده است؟

وی با بیان اینکه مردم مشکل جدی معاش دارند، افزود: دولت باید فکری به حال این وضعیت کند، گرانی بی رویه و بی سابقه سال جدید در بازار مسکن، طلا، خودرو سبب تأثیر در دیگر بازارها و اقلام مصرفی مردم مانند مرغ و تخم‌مرغ و … شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه رویان با بیان اینکه بیشترین خسران اقتصادی متوجه کسانی شده که از کرونا نیز آسیب دیده‌اند، تاکید کرد: عوامل این گرانی متعدد هستند، از تحریم تا مشکلات اقتصادی و مافیای اقتصادی تا عدم نظارت صحیح بر بازار، هرکدام به نوعی به مشکلات دامن زده‌اند.

معصومی با بیان اینکه این شرایط سبب شده تا عده‌ای از موقعیت سو استفاده کنند، ابراز کرد: با سوءاستفاده طلبان می‌بایست برخورد جدی کرد از سوی دیگر انتظار داریم تا دولت عوامل گرانی را دریابد و با مهمترین تا کم‌اهمیت‌ترین آن‌ها به مقابله بپردازد.

وی با بیان اینکه دولت باید یک هماهنگی و انسجام ویژه بین دستگاه‌های اجرایی در راستای مقابله با وضعیت نابسامان اقتصادی کنونی صورت دهد، گفت: شعار دادن، بخش‌نامه کردن، عملکرد جزیره‌ای و موازی و … بی فایده است.

امام جمعه رویان با بیان اینکه دولت و مجلس نباید وعده‌های انتخاباتی که داده‌اند را فراموش کنند، ابراز داشت: مجلس معاش را اولویت خود قرار داده و انتظار است که عملکرد به این رویه را با تلاش و کوشش جدی تداوم ببخشند.

معصومی در خاتمه گفت: برای مقابله با گرانی مردم نیز نقش دارند و می‌بایست گرانی و تورم را از گران فروشی و سو استفاده جدا سازند، انصاف در کاسبی یکی از مسائلی است که امروز جامعه بسیار به آن نیاز دارد و از سوی دیگر خانواده‌ها نیز مدیریت اقتصادی را صورت دهند اما قدر مسلم آنکه وضعیت فشارهای اقتصادی در سال جاری بیش از هر زمانی شده است.

کد خبر 4958730

منبع: مهر

کلیدواژه: خطبه های نماز جمعه گرانی ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد قزوین گرگان شیوع کرونا استانداری سمنان مواد مخدر ایلام سازمان تبلیغات اسلامی بیرجند دهه کرامت کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۲۰۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت الله مکارم شیرازی: مردم از گرانی، فوق العاده رنج می‌برند

آیت الله مکارم شیرازی گفتند: مردم از گرانی فوق العاده، رنج می‌برند باید کاری کرد که این گرانی مهار شود.

به گزارش شفقنا، این مرجع تقلید در دیدار رئیس دفتر ویژه قوه قضاییه، ارتباط بین قوه قضاییه با مردم را مهم دانسته و افزودند: حضور مسؤولان و رئیس قوه در میان مردم بسیار مؤثر است و البته مردم باید نتیجه این ملاقات‌ها را هم ببینند.

ایشان در ادامه افزودند: آبروی نظام با سلامت حوزه قضایی است و اگر حوزه قضایی سالم باشد آبروی نظام محفوظ است.

ایشان پرداختن به بعضی از مسائل مانند تورم و اجاره بهای مسکن که به صورت مستقیم با قوه قضاییه ارتباط ندارد را مهم شمرده و گفتند: مردم از گرانی فوق العاده، رنج می‌برند باید کاری کرد که این گرانی مهار شود ولو دستگاه قضایی ارتباط مستقیم با این گرانی ندارد، ولی می‌تواند ارتباط غیر مستقیم داشته باشد.

دیگر خبرها

  • مسائل معیشتی، محور اصلی مطالبات مردم است
  • علم‌الهدی: دستاورد‌های دولت برای مردم ملموس نیست
  • فرماندار: نارضایتی اجتماعی از هیچ دستگاه اجرایی در زهک پذیرفتنی نیست
  • باور به سوددهی «دلالی» علی‌رغم حمایت فرهنگ عمومی از کار مولد
  • نارضایتی مردم آمریکا از سیاست‌های بایدن در قبال جنگ غزه
  • آیت الله علم‌الهدی: بهبود معیشت مردم در دستور کار دولت باشد
  • تثبیت اقتصاد کشور و معیشت ملت در دستور کار دولت باشد
  • مردم از گرانی فوق العاده رنج می‌برند
  • آیت الله مکارم شیرازی: مردم از گرانی، فوق العاده رنج می‌برند
  • هزینه ۴۳ میلیارد تومانی پروژه ایمن سازی کندرو شرقی آزادگان