Web Analytics Made Easy - Statcounter

شماری از ائمه جماعت سیستان وبلوچستان گفتند: آمریکا چهل سال تلاش کرد تا ملت مسلمان ایران از استقلال خود دست بکشند اما موفق نشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، در اولین هفته از آغاز تابستان ظهر امروز نماز جمعه در برخی از شهرهای سیستان و بلوچستان اقامه شد.

در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شماری از ائمه جماعت با گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و 72 یار وی با بیان این که تیرماه یادآور ترورها و جنایات آمریکاست گفتند: آمریکا چهل سال تلاش کرد تا ملت مسلمان ایران از استقلال خود دست بکشند اما موفق نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

شهادت دکتر بهشتی و یارانش اوج دشمنی منافقین با انقلاب بود

حجت الاسلام عظیم بامری امام جمعه شهرستان دلگان در خطبه های نماز جمعه این هفته دلگان با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت دکتر بهشتی، بیان کرد: این شهید و مبارز پیش از انقلاب از نخستین پایه گذاران و موسسان قوه قضاییه در کشورمان بوده است.

وی افزود: حادثه دردناک هفتم تیر به دست منافقین کوردل، اوج کینه توزی و دشمنی آنان با انقلاب و نظام اسلامی بود که قطعا برای همیشه تاریخ در اذهان باقی خواهد ماند.

امام جمعه دلگان در ادامه عنوان کرد: امروز قوه قضائیه و محاکم در کشورمان نقشی حساس دارند، عملکرد این قوه تأثیر به سزایی در دلگرمی مردم به انقلاب اسلامی و اصول آن دارد.

بامری در ادامه به فرارسیدن هفته حقوق بشر آمریکایی اشاره کرد و افزود: حقوق بشر آمریکایی فریبی برای حکومت بر مردم و کشورهای دنیا است.

امام جمعه دلگان بیان کرد: رفتار خشن و دور از انسانیت پلیس آمریکا با سیاهپوستان نماد حقوق بشر آمریکایی است که این روزها مردم در اعتراض به آن در خیابان ها تظاهرات می کنند.

تیرماه شناسنامه جنایت جنایتکاران به سردمداری مستکبران است/ صدای شکسته شدن استخوان های آمریکا به گوش می رسد

حجت الاسلام  مجتبی بامری خطیب جمعه سراوان در خطبه های این هفته نماز جمعه گفت: تیرماه شناسنامه ای از جنایت های جنایتکاران قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است که با خدعه و توطئه دشمنان دین خدا به سردمداری مستکبران از جمله آمریکا و انگلیس در ایران اسلامی ایجاد شد.   وی بیان کرد: تیر ماه یادآور ترورها، جنایات، اغتشاشات، فتنه ها و مباحث مختلفی است و ما را به تأمل وا می دارد که چهره خبیث و بی رحم آن ها را بشناسیم.

امام جمعه سراوان ادامه داد:  یکی از جنایات جنایتکاران ترور و یا زخمی کردن رهبر فرزانه انقلاب بود که به فضل و لطف خداوند متعال نتوانستند این وجود مبارک و نازنین را از انقلاب بگیرند.

بامری اضافه کرد: هرگز دشمنی دشمنان خدا که قصد داشتند چهره خالص و مخلص انقلاب اسلامی را برای ایجاد فضا در انقلاب اسلامی و پیاده سازی اهداف شوم خود به مردم انقلابی ایران بگیرند را فراموش نخواهیم کرد.

 وی با اشاره به این که هفتم تیرماه یادآور جنایت وحشتناک استکبار و ترور شهید بهشتی و 72 تن از یاران انقلاب است، اظهار کرد: دشمنان انقلاب اسلامی توطئه های زیادی را انجام دادند، اما امروزه جرئت حمله به ایران را ندارند چرا که می دانند حتی پیشرفته ترین هواپیماهایشان به محض ورود به مرزهای کشورمان با ابزارهای بومی ایران ساقط خواهد شد.

امام جمعه سراوان تصریح کرد: امروز در قله قرار گرفته ایم و به لطف و فضل خداوند متعال صدای شکسته شدن استخوان های پوک دشمنان به ویژه آمریکا به گوش می رسد.

حجت اسلام و المسلمین بامری گفت: آواره شدن انسان هایی در فلسطین، ترور شخصیت های مسلمان مانند سردار سلیمانی که برای حفظ و نجات جان انسان ها در منطقه حضور داشت و ایجاد توطئه و تحریم از نمونه های حقوق بشر آمریکایی است.

وی بیان کرد: آمریکا چهل سال با تمام قدرت توطئه، تحریم و عربده کشی کرد تا بتواند کاری کند که ملت مسلمان ایران از استقلال خود دست بکشند، اما موفق نشد و این را بنداند که حقیقت ماندنی است، راه سلیمانی ها ادامه دارد و با سربلندی مسیر را طی خواهیم کرد.

امام جمعه سراوان با اشاره به هفته قوه قضاییه گفت: این انتظار از دستگاه قضا و آیت الله رئیسی می رود که همچنان مسیر عدالت و شفافیت برای حل مشکلات، معضلات و شنیدن درد دل مردم ادامه داشته باشد.

بامری ضمن توصیه به شهروندان به رعایت اصول و پروتکل های بهداشتی، از دست اندرکاران و مسئولین نظارتی خواستار نظارت و دقت بیشتر برای جلوگیری از گرانی ها شد.

قوه قضاییه مظهر عدالت و پناهگاه مردم است/ بیانات رهبر انقلاب تیر خلاصی برنامه های دشمن را در پی دارد

حجت السلام  سید محمد موسوی، امام جمعه شهرستان چابهار در خطبه های نمازجمعه این هفته با اشاره به اهمیت و استحکام خانواده در جامعه بیان کرد: بهترین وسیله که خانواده را می‌تواند مستحکم کند دین داری است.
 
وی ادامه داد:  از امیرالمومنین نقل شده « دنیا جایگاه آسیب هاست و تنها جایی که آفات ندارد آخرت است» و از جمله مهم ترین آفت هایی که به دین اسلام آسیب می رساند؛ سوءظن، هوس، حسادت، خرافات، فخرفروشی و روسا و مسئولین ناشایست و ناکارآمد است.

خطیب جمعه چابهار با اشاره به این که ویروس منحوس کرونا همچنان است تصریح کرد: همه ما موظف به رعایت پروتکل های بهداشتی و حفظ فاصله گذاری اجتماعی در جامعه هستیم و همان طور که بازارها و بقیه مراکز بازگشایی شدند نمی توان از نماز و عبادات دوری کرد و نماز جمعه با رعایت همه جوانب بهداشتی برگزار خواهد شد.
 
موسوی با بیان این که قدرتمندترین کشورهای جهان در مقابل این بیماری زانو زدند افزود: آمریکایی که ذره ای هم بویی از انسانیت نبرده است و در گذشته خوی وحشیانه خود را نشان داده در مقابل این بیماری به زانو در آمده است.
 
وی با اشاره به دهه کرامت رضوی که از ولادت حضرت معصومه (س) تا ولادت امام رضا(ع) است ادامه داد: حرکت عظیم این برادر و خواهر در تاریخ بشریت سازنده و مهم بوده است و هم اکنون این دو شهر به مرکز علم، رشد، توسعه دین داری و خدا محوری تبدیل شده است و شهر قم با وجود مبارک حضرت فاطمه معصومه(س) به بزرگترین مرکز علم خداشناسی تبدیل شده است.
 
امام جمعه چابهار بااشاره به ششم تیرماه سالروز ترور نافرجام رهبر معظم انقلاب در سال 1360 به دست منافقین کوردل عنوان کرد: طبق صحبت های سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا یک سخنرانی مقام معظم رهبری تمام برنامه ریزی و طرح های این کشور علیه ایران را از بین می برد و آن ها به کسی سوءقصد بردند که در بین مردم از محبوبیت بالاتر و بیشتری برخوردار شده است.
 
وی بااشاره به هفته قوه قضاییه و شهادت دکتر بهشتی به دست منافقین گفت: حرکت جدید آیت رئیسی و تلاشش در مبارزه با فساد جای تقدیر و تشکر دارد و قوه قضاییه در جایگاه اصلی خود یعنی زمانی که شهید بهشتی حضور داشتند حرکت می کند که این یک نعمت بزرگ برای انقلاب ما است و از این حرکت با تمام توان حمایت می کنیم.
 
موسوی با اشاره به این که قوه قضاییه مظهر و پناهگاه عدالت است اذعان کرد: مسئله عدالت و ریشه کن کردن فساد در اولویت ماست و اگر می خواهیم مردم به نظام و جمهوری اسلامی امیدوار باشند باید از قوه قضاییه دفاع کنیم که این قوه مظهر عدالت و پناهگاه غیرت مردم می باشد.
 
امام جمعه چابهار با اشاره به گرامیداشت شهدای مبارزه مواد مخدر گفت: دشمنان از هر راهی برای ضربه زدن به کشور و نظام ما کوتاهی نمی کنند و یکی از مواردی که برنامه ریزی کردند مواد مخدر و ضربه زدن به جوانان ما توسط استکبار و غرب است.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: حقوق بشر آمریکایی انقلاب اسلامی جمعه سراوان قوه قضاییه نماز جمعه امام جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۲۱۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاه رهبر انقلاب به مسائل حوزه کتاب همه جانبه است


رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار  خبرگزاری صدا و سیما افزود: بررسی بیانات رهبر انقلاب نشان می‌دهد که ایشان همه جوانب مهم نشر را از جمله طراحی جلد تا آثار فاخر، ترجمه معکوس به زبان‌های دیگر و تولید و توزیع کتاب همواره مورد توجه شان بوده است.
وی گفت: ایشان در حوزه کتاب‌های دفاع مقدس بر موضوع ثبت و ضبط خاطرات تاکید کرده اند وگرچه انتشار ۳۰ هزار عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس نشان از تمرکز نویسندگان بر این مباحث است، اما کافی نیست و کار‌های به زمین مانده زیادی وجود دارد.
آقای مختارپور افزود: علاوه بر بیانات، تقریظ‌هایی که ایشان بر کتاب‌ها نوشته اند همیشه جریان ساز بوده و به دنبال هر تقریظ یک جریان ادبی حاصل شده است.
به گفته آقای مختارپور رشد ادبیات داستانی بعد از پیروزی انقلاب رقم خورد و با انتشار تقریظ‌های رهبر انقلاب بر کتاب‌ها که از دهه هشتاد کلید خورد کتاب‌های دفاع مقدس به موضوع‌های مختلف و بر زمین مانده جنگ تحمیلی پرداختند.

دیگر خبرها

  • ماجرای دریافت انگشتر مقام معظم رهبری توسط یک کارگر
  • معلمان روشنی بخش تاریکی دنیا هستند
  • نگاه رهبر انقلاب به مسائل حوزه کتاب همه جانبه است
  • امام جمعه مهاباد: کارگران از عوامل اصل قدرت ایران اسلامی هستند
  • هیمنه دشمن در عملیات وعده صادق در هم شکست
  • حمله به اسرائیل عظمت ایران را نشان داد
  • کارگران سربازان انقلاب اسلامی در جنگ اقتصادی با دشمن هستند
  • بیانات رهبر انقلاب در دیدار با کارگران
  • پیام تسلیت امام‌جمعه و استاندار کرمانشاه در پی درگذشت امام جمعه سابق جوانرود
  • سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو