Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@23:57:41 GMT

روحیه انقلابی لازمه درک مفاهیم اسلام است

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۲۱۵۷۱

روحیه انقلابی لازمه درک مفاهیم اسلام است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن اسکندری ظهر جمعه در خطبه‌های نماز جمعه شهر بوئین‌میاندشت با تأکید بر رعایت تقوای الهی اظهار داشت: برای تقویت انگیزه در مسیر هر حرکتی هیچ راهی مؤثرتر از رعایت تقوای الهی نیست.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب با تکیه بر تقوای الهی توانسته همان روحیه مقاومت قبل و بعد از انقلاب را در سکان داری نظام نیز حفظ کنند، گفت: اخلاص عمل و روحیه صبر و ایستادگی و مقاومت در سایه رعایت تقوای الهی است و اگر می‌خواهید فرزندانمان در مسیر تحصیل علم و کسب و کار موفق شوند نخستین مسئله که باید به آن پرداخته شود رعایت تقوای الهی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه بوئین میاندشت تأکید کرد: بالاترین فریب ابلیس این است که شخص به دنبال راحت طلبی برود، راحتی مطلق در این دنیا برای انسان خلق نشده است اما نباید بگذارد که سختی بر انسان غلبه کند، مبارزه با هوای نفس انسان را از راحت طلبی به دور می‌کند اسلام مبرای از هوای نفس است.

وی با بیان اینکه انسان در امورات معنوی و سیر و سلوک باید سختی‌ها را تحمل کند تا روح انسان ورزیده شود، تصریح کرد: برخی سختی‌ها در انس با خداوند آسان می‌شود همان گونه که رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس سختی‌ها را به جان می‌خریدند که نشانه راحتی قلب بود که از انس با خدا برگرفته بودند.

نماز علاوه بر سلامت روح سلامت جسم را به همراه دارد

حجت الاسلام اسکندری با بیان اینکه نماز علاوه بر سلامت روح سلامت جسم را به همراه دارد و حتی بسیاری از پزشکان غربی و اروپایی به این مسئله اذعان دارند، بیان داشت: هر شخصی موفق به خواندن نماز ماه ذی‌القعده شود گناهانش بخشیده می‌شود.

وی با تبریک فرارسیدن دهه کرامت و هفته قوه قضائیه گفت: شهید بهشتی دارای خصوصیت ویژه از جمله شجاعت بودند و هیچ گاه از خشم دشمن نمی‌هراسیدند حتی در دوران طفولیت انقلاب، اما برخی با گذشت سال‌ها هنوز از دشمنان می‌ترسند، اسلام از روز اول یک انقلاب بوده و باید به عنوان یک آئین انقلابی شناخته شود و برای درک اسلام و مفاهیم آن روحیه انقلابی لازم است وگرنه درک درستی از انقلاب نخواهد داشت، کسی که می‌خواهد مجتهد باشد و مرجع تقلید انتخاب کند باید روحیه انقلابی داشته باشد.

امام جمعه بوئین‌میاندشت در ادامه بیان داشت: کودک کشی و نسل کشی در عراق و ویتنام و قتل عام انسان‌های بیگناه و استفاده از سلاح شیمیایی ادعای حقوق بشری آمریکا است که حتی یک گرگ درنده نیز به اندازه آمریکا نمی‌تواند حیوانات را بدرد.

وی ادامه داد: تشکیل گروهک‌های تکفیری و داعش و دستور شهادت نیروهای مقاومت از جمله سردار سلیمانی و حججی‌ها کار آمریکای مدعی حقوق بشر است.

مواد مخدر و اعتیاد بلای جان جوانان شده است

حجت الاسلام اسکندری با بیان اینکه سلامت مردان باید مورد توجه قرار گیرد چون مردان شاکله جامعه هستند، گفت: مواد مخدر و اعتیاد بلای جان جوانان شده است و نسبت به سلامت مردان و دوری جوانان از اعتیاد و مواد مخدر باید حساسیت نشان دهیم.

کد خبر 4958773

منبع: مهر

کلیدواژه: خطبه های نماز جمعه انقلاب اسلامی ایران هفته قوه قضاییه مواد مخدر ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد قزوین گرگان شیوع کرونا استانداری سمنان مواد مخدر ایلام سازمان تبلیغات اسلامی خطبه های نماز جمعه بیرجند دهه کرامت رعایت تقوای الهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۲۱۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید مطهری مجاهدی در عرصه جهاد تبیین بود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید عبدالرضا هاشمی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا با اشاره به نقش شهید مطهری در پیشبرد اهداف الهی انقلاب اسلامی افزود: شهید مطهری ایده پرداز بزرگ انقلاب اسلامی در تمامی حوزه‌های علوم عقلی و نقلی بود و در یک کلام پاره تن و ثمره عمر با برکت حضرت امام (ره) محسوب می‌شد.

سید عبدالرضا هاشمی با بیان اینکه شهید مرتضی مطهری فردی آگاه به زمان و مسلط بر دسیسه‌های دشمنان اسلام بود اذعان کرد: این شهید والامقام کارگشایی قدر در پاسخگویی به شبهات معاندان نظام، شخصیتی انقلابی و مجاهدی در عرصه جهاد تبیین بود.

وی با اشاره به هدف از ترور شهید مرتضی مطهری به دست دشمنان انقلاب تصریح کرد: اقدامات شایسته‌ی این شهید والا مقام در عرصه‌های مختلف انقلاب و تفکرات ارزشمند آن برای حل مشکلات از دلایل اصلی ترور این شهید به دست گروه‌های تروریستی بود.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق علیه‌السلام استان بوشهر گفت: علامه شهید مرتضی مطهری شخصیت عظیمی بود که توانست دیانت و معنویت را همراه با سیاست الهی مبتنی بر عقلانیت به خوبی تفسیر نماید و با زبان روز، معارف مکتبی اسلام ناب را به جامعه خصوصاً جوانان بشناساند.

کد خبر 6090992

دیگر خبرها

  • معلم انقلابی باید در کشور تربیت شود
  • معلمی سنگین‌ترین مسوولیت عالم است
  • شهید مطهری مجاهدی در عرصه جهاد تبیین بود
  • هنرمند انقلابی در راستای توحید الهی گام برمی دارد
  • قدرت امروز ایران به دلیل روحیه استکبارستیزی و مقاومت ملت ایران است
  • نقش روحیه بسیجی و استکبارستیزی در صدور انقلاب اسلامی
  • روحیه عقیدتی میان نیروهای انقلابی تقویت شود
  • معلم تراز در جمهوری اسلامی باید روحیه انقلابی و جهادی داشته باشد
  • امنیت لازمه توسعه است/لزوم رسیدگی به مسکن محرومان در کردستان
  • سپاه از حریم ولایت و اسلام جانانه دفاع می‌کند