Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه رفسنجان گفت: مردم از فساد مالی، اداری، اخلاقی، ناهنجاری های اجتماعی، احتکار، گرانفروشی و ناهنجاری های سیاسی گله مند هستند و در واقع از کمبودها گله ندارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رفسنجان حجت الاسلام اصغر عسکری در خطبه های نماز(۶تیر) با دعوت همگان به رعایت تقوای الهی و پرهیز از انجام معاصی و ترک محرمات افزود: انجام واجبات و ترک محرمات موجب کسب رضایت خداوند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

امام جمعه رفسنجان به دهه کرامت اشاره و این ایام را بین ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) روز اول ذی قعده و یازدهم ذی قعده سالروز ولادت امام رضا(ع) عنوان و بیان کرد: میلاد این دو فرزند موسی بن جعفر را تبریک می گویم.

 

 

وی با تصریح اینکه در عصر جاهلیت دختران را زنده به گور می کردند و آن ها را مایه ننگ می دانستند؛ گفت: در آن جاهلیتِ سنگین پیامبر فرمودند: دخترانِ عفیف خوب نعمت هایی هستند و دختران عفیف به عنوان بهترین فرزندان هستند و کسی که یک دختر داشته باشد خداوند این دختر را برای پدر و مادر به عنوان یک مانع از آتش جهنم قرار می دهد؛ همانند این معنا برای روزه هم آمده است کسی که روزه بگیرد حفاظ بین انسان و آتش جهنم است لذا اسلام این همه برای دختر و جنس مونث جایگاه ارزشمندی قرار داده است.

 

 

 

امام جمعه رفسنجان ادامه داد: در زمانی  که جاهلیت حکمفرما بود و نکاح شِغار داشتند یعنی زنان خود را با هم معامله می کردند و بچه ها را می فروختند و دختران را زنده به گور می کردند، قرآن می فرماید وقتی بشارت به آن ها می دادند چهره شان از خشم سیاه می شد و در این اندیشه بودند که با پذیرش ذلّت بچه اش را نگه دارد یا او را زنده به گور کند.

 

 

حجت الاسلام عسکری ادامه داد: در زمان جاهلیت سوره های نساء و مریم نازل می شود و این همه تجلیل های پیامبر در مورد دختر و زن در آموزه های دینی داریم پس انسان باید قدر دختران آن هم دختران عفیف را بداند.

 

 

وی خاطرنشان کرد: هفته کرامت عرصه ای برای تذکر و یادآوری است خداوند در قرآن همه مبادی تربیتی ما را با وصف کرامت و کریم ستوده است خداوند به عنوان مربی کریم است، پیامبر کریم است، قرآن کریم است و محافظینِ انسان ها همه کریم هستند؛ ( خداوند برای هرکدام از ما انسان ها محافظ قرار داده است( کریماً) مربی کریم، پیامبر کریم، محافظ کریم است برای چه؟ برای اینکه من و شما با کرامت بزرگ شویم  و لئیم نباشیم خداوند می خواهد ما پست که نقطه مقابل کرامت است نباشیم انسان بد ذات و بدجنس بار نیاییم.

 

 

امام جمعه رفسنجان به 6 تیر ماه سال 1360 که مصادف با سوء قصد به جان رهبر انقلاب در سال 1360 است؛ اشاره و بیان کرد: رهبر انقلاب اسلامی آن زمان به عنوان رئیس جمهور در مسجد ابوذر تهران توسط گروهک فرقان ترور شدند اما مشیت الهی بر این بود این گوهر گرانقدر برای سکانداری انقلاب حفظ شود؛ آن ها برای رهبر ی اراده مرگ کردند و خداوند آن ها را از زیانکاران قرار داد و جان او را نجات داد و امروز به عنوان رهبر جهان اسلام جامعه را هدایت می کنند.

 

 

وی ادامه داد: امام پس از این ترور فرمودند به کسی سوء قصد کردند که  آوای دعوت او به صلاح و سداد در گوش مسلمین جهان طنین انداز است  و خطاب به ایشان ( رهبر انقلاب اسلامی) که شما از سلاله رسول خدا هستید جرمی جز خدمت به کشور اسلامی ندارید لذا دشمن نمی تواند این را تحمل کند و ترور را در دستور کار خود قرار داد و ناکام ماند.

 

 

حجت الاسلام با اشاره به هفته قوه قضائیه و اشاره به اینکه شرح وظایف این قوه در اصل 156 قانون اساسی به طور مفصل آمده است؛ تصریح کرد: امام فرمودند متصدیان امور و شواری عالی قضایی با مفسدان و گروهک های فاسد با شدّت عمل رفتار کنند؛ امروز مفسدین اقتصادی داریم و بعضاً جاهایی با فساد اداری مواجه هستیم، مردم از فساد اداری، اخلاقی، ناهنجاری های اجتماعی، فسادهای مالی، احتکار، گرانفروشی و ناهنجاری های سیاسی گله مندند امروز در واقع از کمبودها گله ندارند، برای مردم تحمل این مسئله سخت است که برخی برای خود حاشیه امنی ایجاد کردند و منصب، پول و پارتی دارند و با این ابزار به هر چه خواستند می رسند لذا قوه قضائیه با عمل کردن به قانون به گونه ای رفتار می کند که مفسد اخلاقی، سیاسی و اقتصادی برای خودش احساس امنیت نکند و مردم بدانند دستگاه قضایی به عنوان دستگاه عادل، مفسد را به جزای عملش خواهد رساند.

 

 

وی خاطرنشان کرد: شایسته است که اصلاح، پالایش و مبارزه با مفسدان از درون خود قوه قضائیه شروع شده است زیرا برخی مهره های درشت فساد با رویکرد قدرتمند ریاست جدید قوه محاکمه می شوند خداوند هم به پیامبر فرمود ای پیامبر به زنان و دختران  خودت توصیه ها را بیاموز، بعد به نساء  و زنان جامعه توصیه هایی ارائه کن؛ لذا قوه قضائیه از درون شروع کرده است.

 

 

 

حجت الاسلام عسکری به کمبود آب و منابع آبی در منطقه و رفسنجان اشاره و بیان کرد: رفسنجان با منابع آبی در حوزه های کشاورزی و آشامیدنی مواجه است، باید با استفاده درست بتوانیم به گونه ای عمل کنیم که همه بهره مند شوند برخی آب را به گونه ای غیرقانونی و از پشت کنتور آب برداشت می کنند این تصرف عدوانی و غاصبانه است برخی پمپ آب به شبکه اصلی وصل می کنند که از نظر قانونی خلاف است؛ اخیرا" 2 موتور پمپ برای آبیاری فضای سبز شهری اختصاص داده شده است تا از آب شرب برای فضای سبز استفاده نشود و 2 چاه هم برای آب آشامیدنی حفر و در مدار بهره برداری قرار گرفته است و تا آخر تیرماه هم 2 حلقه چاه اضافه خواهد شد و مشکل برطرف می شود.

پایان پیام/605

منبع: شبستان

کلیدواژه: رفسنجان مبارزه با فساد فساد امام جمعه رفسنجان حجت الاسلام قوه قضائیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۲۱۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های شاد ویژه «دهه کرامت» در استان سمنان برگزار شود

حجت الاسلام مرتضی مطیعی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن اشاره به برگزاری نشست های هماهنگی برنامه های دهه کرامت، تاکید کرد: برگزاری برنامه های شاد و مفرح همراه با نشاط اجتماعی در دستور کار مسئولان و دست اندرکاران مراسم دهه کرامت قرار گیرد.

وی به آثار تبیینی و تربیتی و معنوی برنامه های دهه کرامت بر روی نسل جوان و آتیه ساز ایران اسلامی اشاره کرد و افزود: همایش ویژه دختران در ایام ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) در دهه کرامت برگزار شود.

امام جمعه سمنان همچنین خواستار تبیین حجاب و عفاف و سیره حضرت معصومه (س) برای دختران شد و تاکید کرد: از فرصت برنامه های دهه کرامت برای ترویج فرهنگ حجاب و الگو سازی برای دختران استان بهره گیری شود.

مطیعی ضمن بیان اینکه ابراز رضایت مردم از اجرای طرح نور در جامعه بسیار ارزشمند است، گفت: دهه کرامت فرصت خوبی است تا مردم ما بتوانند حمایت خودشان را از اجرای طرح نور اعلام دارند.

وی دهه کرامت را زمان خوبی برای بزرگداشت فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه به خصوص بین نسل جوان دانست و تاکید کرد: تبیین اهمیت حجاب و عفاف محور برنامه های دهه کرامت به خصوص برای نسل آینده ساز استان سمنان باشد.

کد خبر 6092817

دیگر خبرها

  • اجرای صد‌ها برنامه طی دهه کرامت در استان تهران
  • اجرای صدها برنامه طی دهه کرامت در استان تهران
  • چرا به سمت قبله نماز می‌خوانیم؟ + دلائل علمی
  • برنامه‌های شاد ویژه «دهه کرامت» در استان سمنان برگزار شود
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • دهه کرامت به یک اقدام روتین تبدیل نشود
  • شهید «مطهری» طراح اندیشه تمدن نوین اسلامی است
  • معلمی سنگین‌ترین مسوولیت عالم است
  • معلمی سنگین‌ترین مسئولیت عالم است
  • ضرورت روشنگری و تبیین دانشجویان در فضای رسانه‌ای