Web Analytics Made Easy - Statcounter

وبینار تخصصی هم اندیشی مسائل فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان، با هماهنگی دفتر برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فنی و حرفه‌ای با حضور مسئولان ذی ربط برگزار شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، وبینار تخصصی هم اندیشی مسائل فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان، با هماهنگی دفتر برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فنی و حرفه‌ای با حضور رضا مهدی، معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای، دستگردی، مدیرکل دفتر برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، گنجی، معاونت دفتر برنامه ریزی فرهنگی اجتماعی دانشگاه، حجت الاسلام و المسلمین کهساری، رئیس دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان سمنان، حجت الاسلام و المسلمین تدینی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان، نقدی، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان، روسای مراکز، معاونین و روسای ادارات امور فرهنگی دانشکده‌های استان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای این وبینار، اسدی، معاونت دانشجویی و فرهنگی استان به بیان اهداف برگزاری این وبینار پرداخت.

سپس رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان به تشریح بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی پرداخت و از مباحث مهم در این بیانیه را بحث تمدن سازی دانست. نقدی گفت: تمدن سازی بدون تولید علم، فرهنگ، فکر و اندیشه امکان پذیر نخواهد بود و انجام تمدن سازی قطعا در قالب بستر دانشگاه برای نسل جوان بسیار مهم و کلیدی است. وی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان را به عنوان یکی از دانشگاه‌های مهارتی و تاثیرگذار استان برشمرد و گفت: این دانشگاه در ارائه خدمات اجتماعی پیشگام و فعال بوده و در دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران شاهرود اقدام به تولید ماسک بهداشتی، گان و ژل ضدعفونی کرده‌اند.

نقدی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا به دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای و کشاورزی استان سمنان در سراسر استان اعلام شده تا هماهنگی و همکاری لازم را با فرمانداری‌ها و سایر دستگاه‌های اجرایی داشته و در راه خدمت رسانی به مردم از هر تلاشی دریغ نورزند.

معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای فرهنگ را زیرساخت و پایه اکثر تحولات در جامعه دانست و سیاست عمده دانشگاه فنی و حرفه‌ای را مشارکت حداکثری دانشجویان در تمامی امورات و استفاده از ظرفیت‌ها و تجربه دانشگاه‌های برتر دنیا در این زمینه برشمرد.

دکتر مهدی فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه را بر ۴ ستون و پایه ۱- کانون‌های فرهنگی و هنری ۲- تشکل‌های دانشجویی ۳- انجمن‌های علمی ۴- نشریات مرتبط با دانشگاه دانستند و بر لزوم حمایت، نگاه ویژه و همچنین تقویت آن‌ها تاکید کرد.
مهدی در بخش دیگری از سخنان خود به فرمایشات امام خمینی (رض) و مقام معظم رهبری اشاره کرد و به تشریح نقش دانشگاه فنی و حرفه‌ای در این زمینه پرداخت. وی همچنین همکاری و هماهنگی با تمامی نهاد‌ها و ادارات در استان‌ها را ضروری دانست و در زمینه انعقاد تفاهمنامه همکاری با تمامی نهاد‌ها و سازمان‌ها در جهت همکاری متقابل اعلام آمادگی کرد.

در ادامه مدیرکل دفتر برنامه ریزی فرهنگی اجتماعی دانشگاه فنی و حرفه‌ای بر پتانسیل عظیم استان سمنان تاکید کرد و این استان را استانی بر پایه‌های غنی فرهنگ و ادب کشور دانست. دستگردی ضمن اشاره به زرخیز بودن مسائل فرهنگی استان و تردد‌های زیاد در این استان و سابقه بسیار زیاد این استان در مسائل فرهنگی بر لزوم تبدیل این استان به شاه راه فرهنگی تاکید کرد. ایشان با اشاره بر تعداد ۳ هزار شهید والامقام استان سمنان به روح پاک و مطهر این عزیزان سلام و صلوات نثار کردند و غنای فرهنگی ادب و فرهنگ استان سمنان را در کشور ممتاز برشمرد.

وی با اشاره بر شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی، سوق خیل عظیمی از جمعیت کشور را به سمت و سوی مسائل فرهنگی و ایثار و شهدا را از برکات خون پاک و مطهر این شهید والامقام برشمرد. مدیرکل دفتر برنامه ریزی فرهنگی اجتماعی دانشگاه فنی و حرفه‌ای اهم فعالیت‌های این دانشگاه در سال ۱۳۹۹ را با محوریت معرفی شهدا و نشر زندگینامه این عزیزان به دانشجویان به عنوان الگو‌های نمونه برشمرد.

دستگردی به پتانسیل انجمن‌های علمی کشور اشاره کرد و انجمن علمی عمران دانشکده فنی و حرفه‌ای پسران سمنان و انجمن علمی کامپیوتر دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران سمنان را در کشور ممتاز عنوان کرد. وی گفت: انجام فعالیت‌های فرهنگی بصورت اشتراکی لازم و ضروری است و باید با کمک و همکاری متقابل دستگاه‌های اجرایی برنامه‌های فرهنگی متعددی اجرا شود و از دستگاه‌های تاثیر گذار در این زمینه را صدا و سیما برشمردند و بر لزوم گسترش همکاری دانشگاه‌ها با صدا و سیما در زمینه‌های مختلف فرهنگی تاکید کرد. وی نقش اداره کل اوقاف و امور خیریه استان را بسیار راهبردی دانسته و بر لزوم وقف فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه تاکید کردند و خواستار ایجاد وقف کارآفرینی و سوق خیرین و واقفین ارجمند به این سمت شد.

سپس رئیس دفتر نهاد مقام معظم رهبری، حجت الاسلام و المسلمین کهساری بر حدیثی از حضرت علی (ع) که فرمودند دین اسلام بر ۷ پایه استوار است اشاره کردند و این پایه‌ها را مبنای اسلام بر عقل، حفظ شخصیت و آبروی افراد با رعایت صداقت و راستی، قرآن کریم بهترین نقشه برای رسیدن به کمال، دوستی و بغض بر اساس خدامحوری، رسیدن بخدا از طریق ولایت، مردم محوری (مردم سالاری) دینی و اخلاق محوری در رفتار با مردم بر شمرد. وی یکی از محور‌های ارزیابی ادارات و مراکز آموزشی در بحث بیماری منحوس کرونا را تعداد فعالیت‌های فرهنگی انجام شده دانستند و بر نقش بی بدیل امور فرهنگی با استناد به سخنان مقام معظم رهبری تاکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین تدینی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان بر گسترش روابط اداره کل اوقاف و امور خیریه استان با دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان در ابعاد مختلف و به تشریح کار فرهنگی در ابعاد مختلف تاکید کرد.

معاونت دفتر برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فنی و حرفه‌ای در این وبینار به ارائه گزارش برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری در سطح کشور و نحوه مشارکت دانشگاه‌ها و دانشجویان در این زمینه پرداختند و بر لزوم مشارکت بالای دانشجویان در بخش‌های مختلف این جشنواره تاکید کرد. گنجی بر لزوم تقویت و گسترش فعالیت‌های دانشجو محور تاکید کردند و تقویت و گسترش انجمن‌ها و کانون‌ها دانشگاه را امری ضروری دانست.

دکتر ماندگارزاده، ریاست دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران شاهرود به همکاری با ارگان‌ها و نهاد‌های مختلف در ایام بیماری کرونا در جهت تولید ماسک، گان و ژل ضدعفونی در این دانشکده در دو شیفت کاری و به تعداد روزانه ۴ هزار ماسک اشاره کرد و به ارائه گزارش عملکرد امور فرهنگی این دانشکده از جمله فضاسازی‌های ورزشی و خوابگاهی و برپایی موکب اربعین پرداخت.

خوشنویسان، ریاست دانشکده کشاورزی امیرآباد دامغان ضمن اشاره به عملکرد فرهنگی دانشکده به حضور بسیجیان این مجموعه در طرح سمپاشی و ضدعفونی کردن فضای عمومی شهر دامغان اشاره نمود وبرخی از فعالیت‌های مرکز خود را سرمایه گذاری بر روی دانشجویان در زمینه پیشگیری از اعتیاد و بزهکاری‌های اجتماعی، اعزام به اردو‌های جهادی و اردوی راهیان نور و برپایی ایستگاه سلامت برشمرد.

در ادامه محمودی، مسئول دبیرخانه انجمن‌های علمی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان بر لزوم فعالیت‌های هر چه بیشتر انجمن‌های علمی در سطح استان تاکید کردو پتانسیل و ظرفیت انجمن‌های علمی را بسیار بالا دانست.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: وبینار وبینار دانشگاه فنی و حرفه ای دانشگاه فنی و حرفه ای سمنان نهادرهبری دفتر برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان اجتماعی دانشگاه فنی و حرفه ای کل اوقاف و امور خیریه استان حجت الاسلام و المسلمین دانشکده فنی و حرفه ای فعالیت های فرهنگی مقام معظم رهبری انجمن های علمی مسائل فرهنگی دانشگاه ها بر لزوم انجمن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۲۴۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین نشست هم‌اندیشی سخنرانان اعزامی به عتبات عالیات برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سومین نشست هم‌اندیشی سخنرانان اعزامی به عتبات عالیات با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت در قم برگزار شد.

در این نشست که حجج اسلام سید حسین رکن الدینی معاون فرهنگی و محمدعلی اخویان مدیر آموزش معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری و حسین بهجتی مسئول دفتر نمایندگی بعثه در کربلا حضور داشتند، حجت الاسلام والمسلمین نواب در خصوص اولویت‌ها برای معرفت افزایی بین زائران توصیه‌هایی بیان کرد و بر تهیه نظام موضوعات کاربردی برای انجام سخنرانی‌های مفید، تهیه آزموده‌ها جهت انتقال تجارب و ارائه محتوای فاخر بر اساس منابع و معارف اصیل اسلامی از جمله صحیفه سجادیه تأکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین رکن الدینی معاون فرهنگی بعثه دیگر سخنران این نشست بود که با بیان چند تذکر اجرایی، به تشریح انتظارات بعثه از خطبای اعزامی به عتبات عالیات پرداخت.

در ادامه این نشست، چند تن از سخنرانان اعزامی به عتبات عالیات به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود در جهت بهبود کیفی برنامه‌های بعثه و سخنرانی‌ها در جمع زائران ایرانی عتبات عالیات پرداختند.

تدارک مسیر ارتباطی زائران با بعثه از طریق ایجاد کانال‌هایی در پیام‌رسان‌های داخلی، آرشیو سخنرانی‌ها در عتبات عالیات و تدوین و چاپ کتاب از آنها، ارائه موضوعات کاربردی و مفید از جمله نکات مورد تأکید مقام معظم رهبری در سخنرانی‌ها و پرداختن به موضوعاتی همچون تبیین صحیح معارف ناب اسلامی، مهدویت، سرمشق‌بودن اهل بیت (ع) در همه رفتارها، لزوم استکبارستیزی و مقاومت، امیدبخشی به زائران و… از جمله نکات مطرح شده بود و حاضران پیشنهاد کردند که موضوعات سخنرانی در عین سلسه‌وار بودن مباحث، به نحوی ارائه شود تا زائر حتی اگر در یک جلسه شرکت کند، بهره لازم را ببرد.

در پایان این نشست، از مجله «در رواق ولایت» ویژه نامه عتبات عالیات رونمایی شد.

این ویژه نامه حاوی آداب و احکام سفر به اعتاب مقدسه است و اطلاعاتی مفید برای شناخت بیشتر از اماکن متبرکه عراق ارائه می‌دهد.

کد خبر 6095228

دیگر خبرها

  • سومین نشست هم‌اندیشی سخنرانان اعزامی به عتبات عالیات برگزار شد
  • دانایی که منجر به توانایی نشود مورد اقبال مردم نخواهد بود
  • دولت مسائل کشور را با کمک و حمایت از دانشگاهیان حل می‌کند
  • لزوم واگذاری امور فرهنگی به مردم/ پیری جمعیت دغدغه جدی است
  • اجلاسیه هم‌اندیشی روحانیون کلان شهرهای کشور در قم برگزار می‌شود
  • بیست و پنجمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی برگزار شد
  • هم اندیشی بین المللی اصحاب ادیان و مسئله غزه برگزار می شود
  • استقبال سخنگوی جنبش فتح از طرح گفت‌وگو با حماس به میزبانی چین
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • برنامه‌های شاد ویژه «دهه کرامت» در استان سمنان برگزار شود