Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@04:55:15 GMT

آتش‌سوزی مراتع و مزارع کشاورزی خلخال مهار شد

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۲۹۷۶۲

آتش‌سوزی مراتع و مزارع کشاورزی خلخال مهار شد

مهدی کسایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود: با تلاش شبانه‌روزی یگان حفاظت محیط زیست و اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خلخال حادثه آتش‌سوزی گسترده در حوالی روستای کزج از توابع بخش خورش‌رستم و در جوار منطقه حفاظت شده آق‌داغ این شهرستان مهار و از سرایت شعله‌های آتش به مناطق جنگلی و داخل منطقه حفاظت شده اطراف جلوگیری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهارداشت: با تلاش محیط‌بانان یگان حفاظت محیط زیست خلخال، یگان حفاظت منابع طبیعی و جمعی از اهالی منطقه کزج واقع در بخش خورش‌رستم شهرستان خلخال آتش سوزی ۱۴ هکتاری اراضی ملی، باغی و زراعی خارج از محدوده منطقه حفاظت شده آق‌داغ مهار و از سرایت حریق به داخل محدوده حفاظت شده پیشگیری شد.
رییس اداره حفاظت محیط زیست خلخال گفت: در عملیات اطفای حریق مزارع کشاورزی و باغ‌های میوه روستای کزج  محیط‌بانان پاسگاه‌های محیط‌بانی برندق ، سوسهاب، یگان حفاظت منابع طبیعی و جمعی از اهالی روستای کزج مشارکت داشته و برغم وزش باد شدید که به گسترش شعله‌های آتش کمک می‌کرد آتش‌سوزی مراتع ،اراضی ملی، باغی و زراعی روستای مذکور در مناطق آزاد و غرب بخش خورش‌رستم خلخال مهار شد.

کسایی افزود: بی‌احتیاطی در روشن و خاموش کردن آتش سبب بروز حریق در مراتع و جنگل‌های این منطقه می‌باشد و با گرم شدن هوا و وجود پوشش گیاهی یک ساله انبوه و خشک در منطقه، کوچک‌ترین اشتباه در روشن کردن آتش و عدم کنترل آن منجر به آتش‌سوزی در اراضی ملی و مستثنیات اعم از زراعی و باغی می‌شود.

شهرستان خلخال با برخورداری از بیش از ۲۴۵ هزار هکتار جنگل و مرتع یکی از قطب‌های بزرگ استان اردبیل از لحاظ برخورداری از زیستگاه‌های حیات وحش و تنوع گیاهی و جانوری بوده و همه ساله وقوع حوادث آتش‌سوزی عمدی و غیرعمدی خسارات سنگینی را به منابع ملی این شهرستان وارد می‌کند.

برچسب‌ها آتش‌نشانی مراتع سازمان حفاظت محیط زیست خلخال

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آتش نشانی مراتع سازمان حفاظت محیط زیست خلخال آتش نشانی مراتع سازمان حفاظت محیط زیست خلخال حفاظت محیط زیست یگان حفاظت حفاظت شده آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۲۹۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری شکارچیان غیرمجاز در منطقه هلن چهارمحال‌وبختیاری

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست چهارمحال‌وبختیاری از دستگیری متخلفان شکار و چرای غیر مجاز و زودتر از موعد در منطقه حفاظت شده هلن خبر داد.

بختیار طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: با تلاش مأموران یگان حفاظت محیط‌زیست در شهرستان‌های کیار و اردل متخلفان شکار غیرمجاز در حین ارتکاب به جرم و در اقدامی دیگر متخلفان چرای غیر مجاز و زودتر از موعد دام در منطقه حفاظت شده هلن، شناسایی و دستگیر شدند.

وی افزود: از این متخلفان دو قبضه اسلحه شکاری غیر مجاز کشف و ضبط شد. همچنین سه فقره پرونده چرای غیر مجاز و زودتر از موعد دام هم برای متخلفان تشکیل شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست چهارمحال‌وبختیاری عنوان کرد: این متخلفان جهت سیر مراحل قانونی پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شدند.


طاهری خاطر نشان کرد: از مردم درخواست داریم در صورت مشاهده هرگونه تخلف یا تخریب محیط‌زیست با سامانه تلفنی ۱۵۴۰ تماس حاصل کنند.

کد خبر 750209

دیگر خبرها

  • دستگیری شکارچیان غیرمجاز در منطقه هلن چهارمحال‌وبختیاری
  • علت آلودگی هوا و محیط‌زیست قم چیست؟
  • پیدا شدن لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع کلیلاق شهرستان فریمان
  • جزئیات کشف لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • کشف لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • جزییات کشف لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی منجر به نابودی زمین می‌شود
  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره
  • عملیات امحاء مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد