Web Analytics Made Easy - Statcounter

آژانس تسلیحات کره جنوبی امروز اعلام کرد، این کشور قصد دارد سال آینده طی پروژه‌ای، سیستم جدید توسعه‌یافته توپ چرخ‌دار پدافند هوایی را به صورت انبوه تولید کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری "یونهاپ" کره جنوبی، رئیس برنامه تجهیزات دفاعی این کشور اعلام کرد، قراردادی به ارزش ۲۵۰ میلیارد وون کره جنوبی (معادل ۲۰۰ میلیون دلار آمریکا) با شرکت دفاعی "هانوا"، در زمینه سیستم نقلیه چرخی ضدهوایی ۳۰ میلی‌متری به امضا رسانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیستم فوق می‌تواند جایگزینی برای سیستم دفاع هوایی "ولکان" باشد که مدت‌ها مورد استفاده ارتش، نیروی هوایی و نیروی دریایی کره جنوبی بوده است.

سیستم نقلیه چرخی ضدهوایی ۳۰ میلی‌متری، محدوده پرتاپ آتش ۳ کیلومتری دارد که ۱.۶ کیلومتر، نسبت به محدوده پرتاپ ولکان بلندتر است. این سیستم برای عملکرد نیازمند ۱۸ پرسنل- در مقابل ۴۸ پرسنل برای عملیات ولکان- است.

این سیستم، مجهز به یک سیستم هدف‌گذاری الکترونوری است که توسط شرکت "سیستم‌های هانوا" ساخته شده؛ یکی از حدود ۲۰۰ شرکت که اکثراً به کره جنوبی تعلق داشته و تیمی را برای برنامه توسعه تشکیل داده‌اند.

بنا بر اعلام رئیس برنامه تجهیزات دفاعی، انتظار می‌رود سیستم نقلیه چرخی ضدهوایی ۳۰ میلی‌متری، به افزایش ظرفیت دفاع هوایی کم‌ارتفاع در برابر هواپیماها و پهپادها کمک کند.

یک مقام برنامه تجهیزات دفاعی در این باره اظهار کرد: این سیستم همچنین به تقویت صنعت دفاعی و اشتغال‌زایی در دوران سخت اقتصادی کمک خواهد کرد.

آژانس تسلیحات کره جنوبی همچنین با "ایندرا"، یک سازنده رادار مستقر در اسپانیا، قرارداد جداگانه‌ای به ارزش ۷۰ میلیارد وون، برای خرید سیستم رادار نظارت فرودگاه- به منظور استفاده در پایگاه‌های هوایی- به امضا رسانده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کره جنوبی کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۳۱۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان

فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار مردم جنوب سیستان وبلوچستان بوده است و سیل زدگان این منطقه خدمت رسانی می کند.

به گزارش ایسنا به نقل از ارتش، امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی‌ هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور در مناطق سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان، گفت: نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برابر اوامر فرماندهی کل ارتش، از همان روزهای اول سیل، اقدام به جمع آوری کمک‌های امدادی و ارسال آنها به مناطق سیل زده کرد.

امیر واحدی افزود: در زمان سیل، نیروی هوایی ارتش، در کنار وزارت کشور و ستاد مدیریت بحران کشور بود تا هر چه زودتر کمک‌ها را از نقاط مختلف کشور جمع آوری و با استفاده از بالگردهای ارتش به منطقه سیل زده ارسال کند.

وی با اشاره به آمادگی نیروی هوایی در پاسداری از حریم هوایی کشور، تأکید کرد: سربازان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی در تمام بحران‌ها در کنار مردم خواهند بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • استقرار بالگرد نیروهای مسلح در استان ایلام ضروری است
  • استقرار تیپ مستقل ارتش در ایلام از مطالبات دیرینه مردم است
  • تازه‌ترین حملات اسرائیل به رفح ۱۰ شهید برجای گذاشت
  • حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • نخست وزیر یونان: سیستم دفاع هوایی برای اوکراین نداریم
  • کاخ سفید: آمریکا هیچ سامانه پاتریوتی برای اوکراین ندارد
  • کره شمالی: حقوق‌ بشر ابزار تهاجم و رفتار خصمانه آمریکاست
  • مخالفت یونان با تامین سیستم‌های دفاع هوایی اوکراین
  • اسپانیا موشک‌های پاتریوت به اوکراین می‌فرستد
  • روز ۲۰۳ طوفان‌الاقصی| ادامه حملات هوایی و توپخانه‌ای